Banden

Ed 600 rr

MF'er
4 okt 2004
61
0
Wieringerwerf
Hallo allemaal.
Ik heb een racer aangeschaft voor Circuitdagen en Trainingen.
Nu moet ik voordat ik volgend jaar kan gaan rijden nieuwe banden.
Ik heb twee vragen.
Wat is het verschil tussen de volgende twee tijpe banden; Pirelli diablo en een Pirelli diablo corsa?
Mijn tweede vraag is; Ik heb van een oud grandprix coureur gehoord dat als je op het nationale circuit van assen niet onder de 1.30 minuten rijd je gewoon met goede wegbanden kunt rijden. Speciale banden zoals een Pirelli corsa zijn dan niet nodig. Wat vinden jullie van deze opmerking.
(Onder goede wordt dan verstaan Pirelli diablo, Michelin pilot power, Bridgestone bt-014 of Metzler sportec.)
 
dat van die 1:30 zal ook wel een beetje aan de motor liggen, maar met een moderne ss600 of sneller zou dat best eens waar kunnen zijn...
d'r zit ook een hoop tussen de oren en het is maar net wat je fijn vind rijden.
daar komt bij dat je je gebrek aan talent met de banden ook een beetje kan compenseren :)
 
Ik denk dat je dit van twee kanten kunt bekijken.

een. als je erg konstant kunt rijden en dan bedoel ik 90% op het kunnen van je zelf en de vering en banden dan kun je inderdaad met veel minder met van alles en toch een snelle tijd neer zetten.

Twee. maar het vervelende is dat je vooral wij de amateur rijder, niet konstant kunnen rijden omdat we gewoon te weining km maken. en dus soms met verkeerde afstelling van de veering, banden spanning, weer, of te veel gas geven bij het uitkomen van de bocht of te scherp instuurt dus over die 100% gaat van een van de punten en dus op dat enne moment net meer grip nodig heb dan dat een normaale band kan geven, en dan is het toch erg fijn als je dan wel goeie banden heb, en niet in de grindbak terecht komt.

Maar dit is voor iedereen anders, maar iedereen wil toch telkens sneller en harder en dan kom je steeds vaker in situaties dat je net een fractie van een seconde over de 100% gaat van de normale banden... daarom kies ik dus voor SC omdat ik graag mijn spulletjes heel wil houden.
 
Het is denk ik gewoon een kwestie van proberen. Persoonlijk start ik met SC's, maar als het me te duur gaat worden, probeer ik het eens met Diablo's. Is dat niks, dan kun je ze nog makkelijk (na een dag) verkopen aan een straatrijder. Zo blijft het risico beperkt.
 
Ik bergijp dat het afhankelijk is van vele factoren.
Gezien het feit dat ik nog veel circuit ervaring moet opdoen en zoals blijkt uit de reacties dat je het beste met SC's kunt rijden welk compount is dan het meeste geschikt?
Is dat mischien voor een Sc 2 en achter een Sc 3?
Of kan ik dan beter voor een goede wegband kiezen.
Ik wil de banden slijtage een beetje beperken.
 
Hallo allemaal.
Ik heb een racer aangeschaft voor Circuitdagen en Trainingen.
Nu moet ik voordat ik volgend jaar kan gaan rijden nieuwe banden.
Ik heb twee vragen.
Wat is het verschil tussen de volgende twee type banden; Pirelli diablo en een Pirelli diablo corsa?
Mijn tweede vraag is; Ik heb van een oud grandprix coureur gehoord dat als je op het nationale circuit van assen niet onder de 1.30 minuten rijd je gewoon met goede wegbanden kunt rijden. Speciale banden zoals een Pirelli corsa zijn dan niet nodig. Wat vinden jullie van deze opmerking.
(Onder goede wordt dan verstaan Pirelli diablo, Michelin pilot power, Bridgestone bt-014 of Metzler sportec.)
Je hebt een Corsa = is de oudere versie!
De Diablo is de straatversie van nu!
De Diablo Corsa is de SC voor het circuit!

Je moet het zelf volgend jaar gewoon uit proberen wat het gaat worden !
Blijf je qua tijd tussen de 1,35 en 1.40 of hoger kun je ook een licht gebruikte band kopen ( trainingsband van een Cupper/Zac-er of ONK piloot :) )
 
Je hebt een Corsa = is de oudere versie!
De Diablo is de straatversie van nu!
De Diablo Corsa is de SC voor het circuit!

Diablo is wegband
Diablo Corsa is wegband, meer geschikt voor circuit
Dragon SuperCorsa Street Compound is voor de weg (ook regen)
Dragon SuperCorsa SC 0, 1, 2 en 3 zijn voor op circuit.

Met Diablo Corsa kun je onder elke omstandigheid op circuit racen, weinig slijtage en nieuw gekocht weet je precies de historie van zo'n band.
 
Met Diablo Corsa kun je onder elke omstandigheid op circuit racen, weinig slijtage en nieuw gekocht weet je precies de historie van zo'n band.

Alleen is deze band niet in mijn CBR600F maat te krijgen (160/60-17). Zit zelf aan Michelin Pilot Power te denken om mee te beginnen. Moet ook een goede band in de regen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan