bandenadvies off-road / cross (geen enduro)

TRiX

Die hard MF'er
25 aug 2002
343
0
Hallo,

wie kan me adviseren over een nieuw setje noppen voor op mijn KTM EXC 300? Ik rij af en toe op de motorcrossbaan maar ga hierheen over de openbare weg dus ze moeten straatlegaal zijn. Daarnaast rij ik in de winter ook wat off road ritjes. Ik rij nog geen enduro's dus hiervoor hoeven de banden niet goedgekeurd te zijn. Ik had op mijn vorige motor een kenda trackmaster k760 achterop liggen en die beviel eigenlijk wel goed. Nu zie ik ook van michelin de AC10 en die lijkt me ook wel wat en misschien nog de IRC volcanduro. Is er iemand die meer weet te vertellen over deze 3 achterbanden? Welke voorband adviseren jullie erbij?

Alvast bedankt voor de tips!

O ja, ik rij nu met een setje mitas enduro banden die bijna op zijn. Deze bevielen me eigenlijk ook wel, maar ik heb gewoon nog niet genoeg ervaring om er echt wat zinnigs over te zeggen....
 
Ik doe precies het zelfde (crossbaan en offroad ritjes) en heb ook die trackmasters van Kenda. Bevalt prima en zijn erg goedkoop. Ik maak er niet zo'n studie van. Gewoon goed is goed genoeg :)
 
setje motoz banden besteld tracktionators FIM (cheap) eens kijken wat da gaat doen ten opzichte van de pirellie scorpions FIM (prijzig)

over een weekje of 2 weet ik het.
 
Cross AC10 is een goede band :Y Betere grip in het bochtenwerk dan de kenda :)
Voor meestal een michelin enduro compention IV, das n goede combi voor crossbaan en offroadrit en toch niet te duur :)
 
thanks voor de tips tot dusver. Ik zat inderdaad zelf aan de AC10 als achterband te denken, en voor de voorband wist ik het eigenlijk nog niet zo goed. Misschien is die andere michelin inderdaad wel een goede keuze.

welke breedte raden jullie aan voor achter? Hij is er in 100/100, 110/100 en 120/90.
 
Er is naar mijn idee niet een echte middenklasser het is of een zacht(cross) of een harde(ofroad/enduro)
De ac10 komt redelijk in de buurt van een cross/enduro band maar is nog steeds een enduro band. Ik zou gaan voor een band met een harde compound want een zachte band rijd je zo kort op de weg. Ik zou een 120/90 pakken
 
Metzeler sixdays :} Zaten bij aankoop (nieuw) op mijn ktm en ben er bij gebleven, hele fijne band.
 
Cross AC10 is een goede band :Y Betere grip in het bochtenwerk dan de kenda :)
Voor meestal een michelin enduro compention IV, das n goede combi voor crossbaan en offroadrit en toch niet te duur :)

zou deze fijner zijn dan de AC 10 voorband?
 
Er is naar mijn idee niet een echte middenklasser het is of een zacht(cross) of een harde(ofroad/enduro)
De ac10 komt redelijk in de buurt van een cross/enduro band maar is nog steeds een enduro band. Ik zou gaan voor een band met een harde compound want een zachte band rijd je zo kort op de weg. Ik zou een 120/90 pakken

Zou deze 120/90 niet te breed zijn? Ik lees dat de AC10 breed uitvalt. Zou de 110/100 niet makkelijker sturen? Hij moet om een KTM EXC 300.
 
Terug
Bovenaan Onderaan