Bandendilemma

alleen 208 achterband of twee nieuwe diablo's?

  • nieuwe D208 achterband

    Stemmen: 4 36,4%
  • twee nieuwe Diablo's

    Stemmen: 7 63,6%

  • Totaal aantal stemmers
    11

FragDaddy

MF veteraan
8 sep 2002
2.478
0
Tja. nu twijfel ik toch even. mijn R6 kwam standaard op Dunlop D208 banden. daar heb ik nu de achterband van opgereden (na 5000km). En nu moet ik dus in ieder geval een nieuwe achterband hebben. Omdat de voorband nog wel even meegaat is de logische keus om er weer een D208 op te leggen.

Maar ik hoor van iedereen en hun hond goede verhalen over Pirelli Diablo's. Ik zit dus te twijfelen een diablo voor en achter erop te laten leggen.

met de D208's rij ik met gemakt mijn knieen aan de grond en ik heb nog nooit het gevoel gehad dat de banden niet voldoende grip hadden. ik ben dus eigenlijk wel tevreden met die banden.

maarja. ik hoor toch wel hele goede verhalen over de diablo's. tja. wat doe je dan? gewoon een 208 achterband erop laten leggen? of beide banden eraf en diablo's erop (eventueel een corsa als voorband?)

ik gebruik de motor 90% van de tijd om gewoon mee op straat te spelen. ik rij mijn knie aan de grond als ik daar zin in heb en verder hoeft het van mij harder de bocht door. circuitdagen doe ik (nog) niet.
 
Met de D208's rij ik met gemak mijn knieën aan de grond en ik heb nog nooit het gevoel gehad dat de banden niet voldoende grip hadden. Ik ben dus eigenlijk wel tevreden met die banden.

Never change a winning team! (of zoiets)

Waarom het risico op een miskleun als de band je goed bevalt. Je kunt altijd nog overstappen als je voorband ook vervangen moet worden.
 
Smijt daar vanachter maar een andere band op!

Ik heb een Bridgestone gestoken nu, met vooraan nog de D208 (doe ondertss ook aan vervanging toe is, na 4000 km B| ). Geeft geen enkel probleem qua stuurgedrag en grip!
Enige verschil dat ik bemerk is dat de motor iets stabieler blijft in lange, snelle bochten.
 
Smijt daar vanachter maar een andere band op!

Ik heb een Bridgestone gestoken nu, met vooraan nog de D208 (doe ondertss ook aan vervanging toe is, na 4000 km B| ). Geeft geen enkel probleem qua stuurgedrag en grip!
Enige verschil dat ik bemerk is dat de motor iets stabieler blijft in lange, snelle bochten.

dus jij rijdt met een 208 voor en een bridgestone achter? en dat gaat gewoon goed? dus jij adviseert mij gewoon een pirelli oid achterop te leggen? ik dacht dat je toch op zijn minst banden van hetzelfde merk moest gebruiken voor een voorspelbaar weggedrag?

wat voor bridgestone heb jij erop liggen trouwens?
 
Ligt nu BT012-SS op vanachter.

'k Heb er ondertussen een dagje vrij rijden op Zolder mee achter de rug, en die bandencombinatie heeft zijn vuurdoop meer dan doorstaan!
 
om even een leuke combi te geven (als dat mag ;) ) :
Ik heb een sv650s met voor een metzeler mez4 en achter een dunlop sportmax d207.
Ik ben niet vrolijk van het wiebelen enzo.Zijn er misschien mensen die ervaring hebben met een van deze 2 of beide banden?

@TS als je huidige banden bevallen zou ik gewoon de band die op is vervangen.En dan ook weer voor dezelfde.Kun je de volgende set wel weer zien of je iets anders wil :)
 
.

maarja. ik hoor toch wel hele goede verhalen over de diablo's. tja. wat doe je dan? gewoon een 208 achterband erop laten leggen? of beide banden eraf en diablo's erop (eventueel een corsa als voorband?)

Op dit moment heb ik onder mijn R6 heb voor een diablo corsa en achter een gewone diablo.
De corsa aan de voorkant bevalt me goed.

Maar de gewone diablo aan de achterkant :(
Bij buitentemperaturen die plus minus lager dan 20 graden zijn gaat de achterkant bij het uitacceleren van een bocht toch wel erg snel schuiven.

Er gaat wat mij betreft voor op straat niets boven Supercorsa's street (duo en snelweg zijn dan wel no go)
 
supercorsa street is fucked up in de regen....


Rij zelf met een diablo corsa voor , en een gewone diablo achter , op een gsxr750r , vind de banden super goede grip hebben , en bij evt teveel gas erop geven ze goede waarschuwing , iets wat ik van dunlop NIET kan zeggen.....

Daarbij vind ik ze in de regen ook goed , mits je niet al te gekke dingen doet.

T enige nadeel is de levensduur , maar goed je kan niet alles hebben.

Adler .
 
Smijt daar vanachter maar een andere band op!

Ik heb een Bridgestone gestoken nu, met vooraan nog de D208 (doe ondertss ook aan vervanging toe is, na 4000 km B| ). Geeft geen enkel probleem qua stuurgedrag en grip!
Enige verschil dat ik bemerk is dat de motor iets stabieler blijft in lange, snelle bochten.

Laat dit vooral uit je hoofd.... altijd voor en achter t zelfde merk ivm 'sporen' van de hele handel , heb t weleens gehad met een oude zxr 750 , voor een dunlop en achter een continental , boven de 200 begon die gevaarlijk te zwabberen , alles nagekeken , bleek t aan de banden combi te liggen...... :Z
 
Ik heb een sv650s met voor een metzeler mez4



ik rijd zelf met mez2 achter ben er zeer tevreden over ook bij hogere snelheden in de bocht, weet alleen niet hoe ze in de regen reageren (mooi weer rijder) ik wil de volgende x alleen de supersportband eronder knallen van metzeler schijnt al zeer snel op temperatuur te zijn de mez 1
 
Tsja...........

Mischien kan de "levensduur" je helpen bij je beslissing.

Welke van de 2 slijt het snelst?

Iemand?
 
Tsja...........

Mischien kan de "levensduur" je helpen bij je beslissing.

Welke van de 2 slijt het snelst?

Iemand?

dat maakt niet zoveel uit. ze slijten beide ongeveer even hard. waar het mij om gaat is alleen een D208 achterband vervangen of beide banden vervangen voor pirelli diablo's. waarvan gezegd wordt dat deze beter zijn dan de D208.

als het echt een heel groot verschil is denk ik dat ik er pirelli's op zet, maar als het verschil tussen D208 en diablo's niet zo enorm is gooi ik er gewoon nog een D208 achterband op.
 
waarom zou je een andere band gaan rijden als je tevreden bent met de D208.. en geen problemen hebt met grip of slijtage?

Gewoon rijden met de band die je het meest vertrouwen geeft. De D208 is een goede band evenals pirelli diablo (corsa)ook als ook michelin pilot power.
 
Gewoon een nieuwe Dunlop op gooien. Is altijd goed bevallen zeg je.

Kan je na 5000km een volledig nieuwe set Pirelli's erop gooien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan