bandenkeus kawa zx6r '96

Daniel mt09

MF veteraan
5 sep 2003
3.071
11
Brabant
Ha mensen,

binnenkort weer es een keer nieuwe bandjes onder de kawa leggen, maar wat raden jullie hiervoor aan???
Ik heb er nu voor bridgetone bt 56 F ( 120-60-17)
en achter bt 020 r ( 170-60-17)

maar volgens mij zit er achter origineel een 160 onder, maar dat weet ik niet zeker.

grtzz daniel
 
Ik heb voor en achter een BT 010 (ik begreep dat ie in vergelijking met de 020 zachter is) en bij mij is de achterband inderdaad 160.

ik heb niet zoveel ervaring met verschillende banden maar mij bevallen ze goed (zodoende heb ik ook gewoon weer dezelfde erop laten leggen)

Suc6 ermee! :]
 
Je moet er origineel een 160/60 achterband om leggen:
Banden, voor / achter.
120/60 ZR17 en 160/60 ZR17 Radiaal.
Bron: www.kawasakimerkclub.nl/


Ik zou er voor en achter een BT010 onderleggen (of de nieuwe BT014, maar die is nog niet overal lekker leverbaar. En weet niet of die in jou maten bestaat)
Maar je bandenkeuze hangt ook erg van je rijstijl af. Als je niet zo belachelijk hard rijdt kun je ook BT020's monteren.
 
Je moet er origineel een 160/60 achterband om leggen:Bron: www.kawasakimerkclub.nl/


Ik zou er voor en achter een BT010 onderleggen (of de nieuwe BT014, maar die is nog niet overal lekker leverbaar. En weet niet of die in jou maten bestaat)
Maar je bandenkeuze hangt ook erg van je rijstijl af. Als je niet zo belachelijk hard rijdt kun je ook BT020's monteren.


Ok dan gaat er achter een 160 om, maar die bt014's zijn volgens mij wel te krijgen, had ik vernomen van m'n bandenboer, maar wat is het preciese verschil dan tussen de 10 en de 14???

grtzz daniel
 
Ik heb zelf laatst Metzeler z6 roadtec gemonteerd.
Dit is een zeer fijne band. Is wel niet zo heel sportief (sport/tour).
Maar als je niet constant met je voetsteuntjes aan de grond zit, is dit een zeer goede band.

Voorheen had ik de MEZ3 sport. Deze slijt heel rap en als het een keer regent had ik er geen vertrouwen meer in. Vooral als de band koud is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan