Bandenkeus NC30

NC30Kerel

MF veteraan
1 apr 2004
3.974
0
Brisbane
Ik heb sinds ik deze motor al heb problemen met de bandenkeus wat voornamelijk komt door het 18inch achterwiel.

Er zijn 3 achterbanden leverbaar alle van Bridgestone:

BT-010: Goede band, veel grip, stabiel en ging 12000km mee.
BT-014: Rotband, minder grip dan 010, minder stabiel (zoekerig) en gaat 6500km mee.
BT-090: Heel veel grip, mooi profiel, maar gaat kleine 4000(!)km mee.

Nu heb ik een 014 eronder en ik wil absoluut iets anders, of de 010 weer of een andere band van een ander merk.
Het probleem is dat alleen Bridgestone een band voor een 18" wiel levert...de motorzaken geven mij alleen de keus uit de genoemde 3 banden.
Nu zie ik op de Battlax site dat er ook 18'' banden zijn (0.A BT-020)! Maar die zijn 160 breed....
Nu is mijn vraag, past dat onder mij 18" velg? Ligt toch aan de velg breedte? Maar wat is de velgbreedte van die van een NC30?
Ik zou erg blij zijn met een BT020 of iets anders, omdat ik erg veel kms rij.

Alvast bedankt!

*D
 
Ik hou zelf ook van flink sturen, maar de 014 gaat echt veeel te kort mee vergeleken met de 010 die me ook nog s een beter gevoel gaven.

Ik kan niet op je bankrekening kijken, maar persoonlijk leg ik er liever wat vaker een nieuwbandje op als dat ik een band heb waar ik me constant aan zit te irriteren.
 
Een 17" velg aanschaffen (RVF400),dan heb je meer keus ! ;)
Heb al op Ebay gekeken, daar gaan ze voor 90 pond en komt er 30 pond verzendkosten overheen.
PS. dit doe ik nog wel met een 014. ;)
full
 
BT020 kun je gewoon monteren hoor, maarre als je al problemen hebt met de BT14(Die in mijn opinie een prima band is) zou ik niet op de BT020 over stappen
 
BT020 kun je gewoon monteren hoor, maarre als je al problemen hebt met de BT14(Die in mijn opinie een prima band is) zou ik niet op de BT020 over stappen
014 slijt veel te snel.... :(
010 zeker net zo veel grip maar gaat vele malen langer mee.
Zou ik ook een 160 010 kunnen monteren dus?
 
Terug
Bovenaan Onderaan