Bandenkeus ZXR 400

misschien je druk nog eens nakijken. Ik stond eens in Montreux na een paarhonderd kilometer snelweg (is niet zoveel, moet kunnen) en trok daar hele draden van mijn band. Naar de pomp gegaan en het was opgelost.

Ik heb nu BT090 en heb daar nog geen klachten over.
 
Dat zeg ik; BT090, en zo zijn er echt nog wel meer banden te vinden. Alleen weet ik die niet uit mijn hoofd. Vrijwel elk merk heeft wel een lekker licht 400-supersportbandje.
Komt inderdaad minder gewicht op, minder vermogen, en ze zullen toch warm moeten worden, dus kan je niet zomaar met een "zware" band gaan rijden en verwachten dat je nog immer oneindige grip hebt. Dat weten de fabrikanten ook, dus hebben ze daar wat aan gedaan. Michelin Pilot doen het ook niet helemaal niet gek trouwens, herinner ik me, maar ook dioe kunnen misschien een andere typering hebben, voor "lichte" motoren, dat weet ik niet. Anders moet je eens kijken in wat engelse bladen, die zijn gek op bandentests en meestal gooien ze er een 400tje bij, omdat dat gewoon nog altijd populair is. Navragen doet wonderen.

En we hebben natuurlijk ook nog het arsenaal Mito- en RS125 rijders, die mensen hebben ook banden nodig. Je kan zelfs even bij een dealer spieken natuurlijk...

Of gewoon bellen met de importeurs. Maar wees voorbereid om met je oren te klapperen, voordat je het weet stellen ze een band van vloeibaar goud voor. Die banden zijn lang niet zo populair als de wat gebruikelijkere banden, dus worden ze duurder...

Maar wees blij dat je twee 17 inch wielen hebt, ik ben nog eens ernstiger beperkt...
 
Hier trouwens ook dat "probleem" met die dragon. Ik heb de dragon evo en dat rijdt super maar inderdaad wordt ie nogal snel vierkant.

Bt-090 schijnt een super bandje te zijn voor mijn fiets (rs250).
 
Ik had trouwens geïnformeerd bij Motoport voor een setje 090. Een voorband was 140 en een achterband 180 Euro. Dit was incl. balanceren en de hele mikmak.
 
weet je wat perfect ragrubber is, metzeler rennsports, is snel op maar plakt als de neete. weet niet wat jou bandenmaat is achter, anders moet je van die gebruikte racebanden eronder doen, kost zowat nix met een heleboel lol.
 
Ik had trouwens geïnformeerd bij Motoport voor een setje 090. Een voorband was 140 en een achterband 180 Euro. Dit was incl. balanceren en de hele mikmak.


Prijzig zeg. Da's net zoveel als een supercorsa (160 breed). Motoport is dan ook erg duur met bandjes. Is dti trouwens velg inleveren of motor?
 
Ik heb ook slechte ervaring met die Pirelli Dragon Evo. Was ook in het midden helemaal op in minder dan 3500 km! Wel erg extreem... heb nu een BT010 er achter op en na 800 km (inc circuitdag) ziet ie er nog goed uit...
 
Ik heb nog een leuk bandje .....goed ingereden en geen randjes meer (zie foto)


3533
 
Bridgestone heeft toch laatst een nieuwe band uitgebracht voor 400cc supersports, de BT096 of zo. Is dat niet wat?
 
4jekko, zo ziet de mijne er nu ook uit. Er zit zelfs ook een mooi gat in..............

Wilde ik ook doen maar ja ik moest nog een stukje rijden naar motoport dus maar nie gedaan ...............maar mijn band was bijna al helemaal op maar ik kon er toch nog 3 rondjes mee draaien ...vond ik wel gek
 
Hier heb ik ook last van. Mijn band heeft nog al zn profiel aan de zijkanten. maar het midden is gewoon weg. Stinkband die Dragon!
 
hehe, eindelijk mensen die hetzelfde hebben. Aan mijn manier van rijden kan het ook niet liggen want ik maak genoeg gebruik van de zijkanten, gewoon kutrubber dus.

4 jekko, ik haal mn wielen er altijd af, scheelt weer de nodige euro's. Dus dan worden het maar Bridgestone BT090???????????
 
Laatst bewerkt:
hehe, eindelijk mensen die hetzelfde hebben. Aan mijn manier van rijden kan het ook niet liggen want ik maak genoeg gebruik van de zijkanten, gewoon kutrubber dus.

4 jekko, ik haal mn wielen er altijd af, scheelt weer de nodige euro's. Dus dan worden het maar Bridgestone BT096???????????
Zal wel 090 zijn , volgens mij is dat de opvolger ;)
 
Heb altijd op Pirelli's gereden, maar daar nooit last van gehad, zal je meer gas moeten geven in de bocht :P
 
Hoi,

Ik rij zelf op voor een BT010 eerst had ik achter ook een BT056 was opzich best goed maar rij liever met de BT010 plakt goed slijt niet overdreven hard.

grt mc mark
 
ik heb nog een ouwe bt010 liggen, in de vorm van een blokkendoos.

heeft meer met het afscheid van de ouwe bereider te maken denk ik :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan