Bandenkeuze 600cc supersport

marcelboz

MF'er
6 jul 2004
59
0
Bergen op zoom
Ik heb sinds vorig jaar een GSX-R600 (K4)en ga over 1 week met de motor op vakantie naar de Dolomieten. Om goed voorbereid te zijn worden de bvandjes dus vervangen, heb geen zin om met slicks in de regen te rijden.

De originele banden liggen er nu (nog) onder, heb er nog maar 5.000 km mee gereden en denk er nog maar 1.000 - 1.500 km mee te kunnen rijden.
Met mijn vorige motor (Thundercat) deed ik 10-11.000 km met een achterband (met dezelfde rijstijl), oftewel ik vind de bandenslijtage toch wel extreem...

Ik begrijp dat de extra pk's voor meer bandenslijtage zorgen, maar zo extreem had ik noot verwacht.

Heb er nu Bridgestones BT014 eronder liggen, wie heeft dezelfde ervaring hiermee ?

Ik heb op de vorige motor Dunlop's D207 gelegd, en de grip was hier ook goed genoeg met dus een veel betere levensduur !

Wat raden jullie me aan om er nu onder te laten leggen ?..michelins / pirelli's / dunlops ? :?

http://members.home.nl/marcel.lambrechts/Motor.htm
 
Ik heb hetzelfde probleem..
Heb ook suzuki gsx r 600 K1

Banden slijten heel snel, heb bt-010...
Misschien moet je eens naar banden kijken die voor touren en racen goed is.. Het midden is dan hard rubber, en zijkant wat zacht.. Misschien bt-020 ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan