Graag jullie bandenervaring met een R1100S.
Mijn ervaringen bij sportieve tot zeer sportieve rijstijl (zonder belachelijke accelaraties of burn-outs, dit vind ik zonde):
Metzeler Sportec M-1 (1e montage): zeer vertrouwd sturen, veel grip echter warmrijden belangrijk, doet het redelijk in regen, voorband gaat echter 'cuppen' (wordt hoekig aan zijkanten), levensduur a-band ca. 7.500 km., v-band ca. 11.000 km., erg duur in aanschaf. Opgemerkt dient te worden dat dit 1e banden waren en in het begin er rustig is gereden i.v.m. inrijden.
Dunlop D208: voorkant voelt vaag aan (went wel, maar bij wegrijden na montage dacht ik dat voorband lek was), veel grip, doet het redelijk in regen, mooie gelijkmatige slijtage, levensduur a-band ca. 8.500 km, v-band n.n.b. maar ziet er tot dusver goed uit, relatief voordelig in aanschaf en lange levensduur.
Ik overweeg de volgende alternatieven:
Pirelli Diablo: lijkt erg op Metzeler Sportec M-1 echter veel voordeliger in aanschaf, schijnt in regen vrij plotseling grip te verliezen volgens Motorrad; daarnaast ben ik gezien profielvorm bang voor 'cuppen' voorband.
ContiForce Max: heeft net als Metzeler Sportec M-1 en Pirelli Diablo een 0-graden gordel (waardoor hij ongeveer zelfde stuureigenschappen heeft hoop ik), schijnt het goed in regen te doen volgens Motorrad; relatief voordelig in aanschaf; ben wel weer bang voor 'cuppen' voorband.
Is 0-graden gordel belangrijk bij m.n. Telelever (zou dit de strakke voorkant van de M-1 en de vage voorkant van de D208 verklaren)?
Meer toeristische banden zoals de Bridgestone BT-020 en de Metzeler M6 komen gezien mijn rijstijl niet in aanmerking.
Mijn ervaringen bij sportieve tot zeer sportieve rijstijl (zonder belachelijke accelaraties of burn-outs, dit vind ik zonde):
Metzeler Sportec M-1 (1e montage): zeer vertrouwd sturen, veel grip echter warmrijden belangrijk, doet het redelijk in regen, voorband gaat echter 'cuppen' (wordt hoekig aan zijkanten), levensduur a-band ca. 7.500 km., v-band ca. 11.000 km., erg duur in aanschaf. Opgemerkt dient te worden dat dit 1e banden waren en in het begin er rustig is gereden i.v.m. inrijden.
Dunlop D208: voorkant voelt vaag aan (went wel, maar bij wegrijden na montage dacht ik dat voorband lek was), veel grip, doet het redelijk in regen, mooie gelijkmatige slijtage, levensduur a-band ca. 8.500 km, v-band n.n.b. maar ziet er tot dusver goed uit, relatief voordelig in aanschaf en lange levensduur.
Ik overweeg de volgende alternatieven:
Pirelli Diablo: lijkt erg op Metzeler Sportec M-1 echter veel voordeliger in aanschaf, schijnt in regen vrij plotseling grip te verliezen volgens Motorrad; daarnaast ben ik gezien profielvorm bang voor 'cuppen' voorband.
ContiForce Max: heeft net als Metzeler Sportec M-1 en Pirelli Diablo een 0-graden gordel (waardoor hij ongeveer zelfde stuureigenschappen heeft hoop ik), schijnt het goed in regen te doen volgens Motorrad; relatief voordelig in aanschaf; ben wel weer bang voor 'cuppen' voorband.
Is 0-graden gordel belangrijk bij m.n. Telelever (zou dit de strakke voorkant van de M-1 en de vage voorkant van de D208 verklaren)?
Meer toeristische banden zoals de Bridgestone BT-020 en de Metzeler M6 komen gezien mijn rijstijl niet in aanmerking.