Bandenkeuze Bridgestone

Illygsxr

MF'er
3 apr 2004
126
5
Waasland Belgie
Hoi Jongens,

Ik heb een bandenvraagje.

Mijn originele achterband is versleten (Bridgestone BT020 190/50/17)

Mijn lokale bandenboer zegt dat dit type band enkel in de maat 180/50/17 is te krijgen (hier in Belgie)

Voor een 190 band stelt hij een BT014 voor. Dat is wel een zachter type.
Die zou 205 € kosten (gemonteerd)
maar:
Ik zou graag terug dezelfde band hebben. Ik was er zeer tevreden over, hij is 6000 km meegegaan (dit incluis een zeer stevige Burnout op een plaatselijk trouwfeest)

Wat moet ik doen?

Is die 190 te verkrijgen (in Belgie)
Past een 180 band? Oogt wel niet zo breed op mijn Bull

Of zijn er alternatieven.
Ik zoek een niet te zachte toer/sport 190 achterband voor mijn GSX1400tje

Alvast bedank Illy
 
Hoi Jongens,

Ik heb een bandenvraagje.

Mijn originele achterband is versleten (Bridgestone BT020 190/50/17)

Mijn lokale bandenboer zegt dat dit type band enkel in de maat 180/50/17 is te krijgen (hier in Belgie)

Voor een 190 band stelt hij een BT014 voor. Dat is wel een zachter type.
Die zou 205 € kosten (gemonteerd)
maar:
Ik zou graag terug dezelfde band hebben. Ik was er zeer tevreden over, hij is 6000 km meegegaan (dit incluis een zeer stevige Burnout op een plaatselijk trouwfeest)

Wat moet ik doen?

Is die 190 te verkrijgen (in Belgie)
Past een 180 band? Oogt wel niet zo breed op mijn Bull

Of zijn er alternatieven.
Ik zoek een niet te zachte toer/sport 190 achterband voor mijn GSX1400tje

Alvast bedank Illy

Lijkt me toch heel sterk dat je die band niet meer kunt krijgen in die maat.

Als je de mogelijkheid hebt om ergens een band te laten monteren zou je misschien zelf de gewenste band kunnen bestellen via internet.

Daar zijn een aantal adresjes voor, die kun je onder andere in dit topic vinden

Banden kopen in Duitsland
 
Ik vind het persoonlijk wel een goeie keus. Maar mijn banden maat is net iets anders. Net de BT020 NT 185/55/17 laten monteren. M'n oude BT020 is ook meer dan 10.000 km meegegaan, maar ik doe niet zoveel van die gekke dingen ermee. :+
 
Hoi,
2 mogelijkheden
als je gaat voor alleen een brede slof vanachter die wat km's meegaat neem je 't beste Dunlop 207 --> valt zeer breed uit.
Prijs zit rond de 140 eur momenteel bij willems in Herk de stad.
Als je meer grip wilt,ga je voor een rennsport/pirelli sc 2 en daar kan je makkelijk nog 4000Km mee rijden zonder burnout.
Deze rennsport/pirelli's heb ik liggen tegen een prijsje van 50-60 eur.
Ze hebben gemiddeld nog 5,5 mm profiel,hebben 250km gedraaid op circuit.
Dan is rekening gauw gemaakt.
Groetjes
 
180 zal wel passen, ik geloof niet dat er velgen bestaan die zo breed zijn dat ze 190 MOETEN hebben. Je hebt zelfs nog kans dat de 180 een haartje lichter instuurt, en je hoeft met 180 hoogstwaarschijnlijk nog steeds geen zorg te hebben over verlies aan stabiliteit of grip of zo tov 190.

Of het optisch verantwoord kun je natuurlijk alleen zelf bepalen ;)

Die opmerking over dikke Dunlops 207's: dat was mij ook opgevallen: Op mijn motor (Buell M2) met 5.5 inch velg zaten standaard 170's van Dunlop maar het leek wel of de velg te smal er voor was ("bolle" band, steil aan de randen, nogal progressief overhellend wat soms problematisch was gezien de beperkte grondspeling van mijn motor). Ik wilde toen een 160 maar mijn bandenboer zei dat ik gewoon 170's van ander type moest monteren (heb 020's gehad en nu Metzeler Roadtec Z6): probleem over inderdaad. Raar he, je zou denken 170 = 170. Maar ja, die Amerikanen denken altijd "bigger is better"! ;)
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan