Bandenkeuze Pan European

hansgerben

Rookie
5 mei 2008
5
0
Lelystad
Hallo,

Ik ben bezig om een pan european uit 2001 te kopen, het gaat hier wel om het oude model.
Nou is het zo dat ik nieuwe banden mag uitkiezen bij die motor, welke banden zijn hierbij het beste?

Ik heb hier een vrije keuze in dus graag jullie reacties.

Ik neig zelf een beetje naar bridgestone vanwege de bewezen diensten bij mijn vorige motor.
 
Michelin Pilot Road 2. Goed met droog weer en prima bij nat weer. Stuurt ook lekker licht in.
Bridgestone is vergeten dat je een toermotor ook bij nat weer gebruikt...... en dan dat eeuwige cuppen van de voorband.

De Dunlop Roadsmart schijnt ook een goeie band te zijn. Voordeel is dat ie wat stijver is, zodat ie ook wat beter geschikt is voor zwaardere motoren.
 
Ben ook toe aan een nieuw setje banden onder mijn Pan van 1990. Heb er nu de BT020 op liggen en wat rij gedrag betreft zijn deze redelijk bevallen maar de slijtage daar ben ik minder over te spreken, zitten er nu 10k onder achterband helemaal af en de voorband lijkt wel een maanlandschap maar dat is een bekend Bridgstone probleem.
Ga er deze keer Metzlers z6 op zetten eens kijken hoe deze bevallen.
 
Ben ook toe aan een nieuw setje banden onder mijn Pan van 1990. Heb er nu de BT020 op liggen en wat rij gedrag betreft zijn deze redelijk bevallen maar de slijtage daar ben ik minder over te spreken, zitten er nu 10k onder achterband helemaal af en de voorband lijkt wel een maanlandschap maar dat is een bekend Bridgstone probleem.
Ga er deze keer Metzlers z6 op zetten eens kijken hoe deze bevallen.

Metzler en het maanlandschap kan duiden op een te lage bandenspaning
 
Terug
Bovenaan Onderaan