bandenkeuze voor de supermoto

mr_JB

MF veteraan
27 jul 2013
1.369
2
Na jarenlang racemotoren te hebben gereden op straat en veel op circuit ( R1 RN07/RN12/RN32 ) met banden wegbanden als Bridgestone S20 evo tot aan de Bridgestone V02 slick ben ik erg benieuwd welke banden jullie kiezen voor de supermoto en voor welke situatie jullie deze gebruiken!

Vorig seizoen een heel seizoen met een Yamaha XT660X op straat en circuit gereden ( dit seizoen een KTM 530 ) en toen kwam ik dit kanaal tegen op youtube:
zie ook overige video's.

Hij en zijn vriendengroep gebruiken al jarenlang 'Mitas Sportforce+' banden voor op straat en circuit..
Aangezien die banden letterlijk 115 euro kosten voor een set voor en achter vond ik het wel het proberen waard.
in 1.2 seizoen heb ik 3 achterbanden gesleten en 2 voorbanden en ben ik aangenaam verrast door die budgetbandjes.

Voor op straat sowieso alle grip die je nodig hebt, echt geen twijfel over mogelijk.
Als je de spanning goed bijhoud is hij ook op het circuit een goeie band, Kon met de XT eerst de stepjes aan de grond rijden, daarna de standaard en daarna het frame en er was nog niet veel aan de hand.
Alleen bij hard remmend de bocht in gaf hij wel eens wat gripverlies ( maar nou is die XT ook gewoon een trekker van 175kg )
Als het een erg warme dag is dan moest je bijvoorbeeld na 10 rondjes raggen even een rondje paddock rijden en de bandjes af laten koelen.. na +- 10 ronden begon de feedback van de band weg te vallen, ook met terugschakelen en hard aanremmen werd het sliden ongecontroleerd en had de band op het ene moment veel grip en het andere moment erg weinig ( oververhitting )
ook in de regen is het een ongekende kutband ( circuit ).

Maar bang for bucks heb je met die band 110%.

Nu ik de ktm 530 gekocht heb ga ik sowieso weer een set Mitas verslijten ( gaan toch maar 2/3k mee als je circuit en straat rijd en een beetje veel vraagt van de band ) maar ben serieus erg benieuwd waar jullie mee rijden op straat en circuit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan