Bandenkeuze VX800

Jospin

Rookie
23 mei 2004
25
0
Maastricht
Ik heb een suzzi VX800 van 1990 waar nu michelinbanden onder liggen. Van mijn vader kan ik een bridgetone band (achter) van een Div900 krijgen. Wat kan zo'n verandering van bandenkeuze betekenen voor het weggedrag? Die michelinbanden zijn volgens mij ook niet de fabrieksbanden die er origineel op zitten.

Groeten,

Jos

PS voor de limbo's onder ons: ik zoek nog een fatsoenlijke garage om mijn fiets in onderhoud te doen in de regio Maastricht.
 
Hoi,

Ik heb al veel geexperimenteerd met banden, maar niet met de fiets waar jij het over hebt. Wel ben ik er achter gekomen dat je voor en achter altijd banden van hetzelfde merk en serie moet leggen, anders spoort het echt voor geen meter
(door de combinatie bridgestone achterop en dunlop voorop enkele bijna dood ervaringen in de Ardennen rijker ... :( )

Succes met je keuze!
 
Mijn huisgenoot heeft ook een vx800, kan wel es kijken wat hij eronder heeft.

Altijd zelfde merk en type hoeft niet, heb zelf twee verschillende eronder. hangt net een beetje van je rijstijl af.
 
FF gekeken:

Voor Dunlop Arrowmax 110/80-18
Achter Bridgestone Exedra G602 150/70-17

Dit is wel een redelijk goeie combi geloof ik, heb hem er nog nooit over gehoord. Het is niet echt een sport band maar goed dat is de Suzy vx ook niet echt.
Succes ermee
 
Bedankt voor de tips allemaal.

Ik zoek inderdaad niet echt een sportieve band want dat had ik ook een andere motor moeten kopen. Het gaat mij er vooral om dat ik niet voor verrassingen kom te staan als ik straks met andere banden aan't fietsen ga. En banden zijn best een dure aangelegenheid om maar eens wat uit te proberen. In ieder geval bedankt voor jullie moeite.

Jos
 
Terug
Bovenaan Onderaan