Bandenkeuze

vd Feldberg

MF'er
7 okt 2004
236
0
Rotterdam
Hallo MF'ers,

advies gevraagd:
Bridgestone
Michelin
Pirelli
Metzeler
Dunlope
Continental

Ik rij een R1 2003, soms circuit, meer straat.
Wie kan me meer vertellen van zijn / haar ervaringen?
 
het is dat de zoekfunctie het weer eens niet doet :P
Over deze vraag zijn nl. al zo verschrikkelijk veel topics dat het misschien slimmer is om dit via google ff uit te zoeken
 
Als je veel circuit rijdt kun je er Supercorsa Pro onder doen, kun je ook prima mee op de openbare weg mee uit de voeten.
Als je prioriteit bij straatgebruik ligt zou ik kiezen voor Michelin Pilot Power of Bridgestone BT014.
 
zag ik dit topic pas ook al niet , ooh nee staan toch andere berichten in.

OMG daar gaan we weer.

:X

durf te wedden dat de Michelin Fans wel weer vanzich doen spreken en die van bridgestone natuurlijk en die van pirelli en die van metzeler en die van enz......................
 
er zijn van alle merken verschillende mogelijkheden....
ga naar een dealer, zeg wat je wil en dan momen jullie er samen wel uit wat het beste is.
het gaat er gewoon om wat je uit wil geven.... een zachte compound betekent goeie wegligging en een hardere langere levensduur en daar zitten veel mogelijkheden tussen. denk iig niet dat je goedkoop uit kan zijn als je er ook mee het circuit op wil want een slijtvaste band zal in dat geval snel duurder uitvallen omdat je eerder onderuit gaat (verder gaat het om gezond verstand 8-) )
 
er zijn van alle merken verschillende mogelijkheden....
ga naar een dealer, zeg wat je wil en dan momen jullie er samen wel uit wat het beste is.
het gaat er gewoon om wat je uit wil geven.... een zachte compound betekent goeie wegligging en een hardere langere levensduur en daar zitten veel mogelijkheden tussen. denk iig niet dat je goedkoop uit kan zijn als je er ook mee het circuit op wil want een slijtvaste band zal in dat geval snel duurder uitvallen omdat je eerder onderuit gaat (verder gaat het om gezond verstand 8-) )

Circuitbanden zijn echt niet duurder dan straat banden.
Wil je een band die je voor beide kunt gebruiken dan kom je al snel bij de Pilot Power, BT014 of de Diablo uit.
 
ik heb het ook niet over de prijs van specifieke banden maar over de keuze die je wil maken, als je goedkoper uit wil zijn en lang wil doorrijden op een setje banden moet je een harde compound nemen en die heeft minder wegligging dus ga je eerder op je plaat.
verder is het niet de aanschaf maar het aantal kilometers wat de uiteindelijke prijs bepaald en daar moet je op basis van persoonlijke wensen een keuze in maken
 
ik rij met fazer 1000, standaard lagen daar Mez 4 of 6'kes op. Dit zijn touring banden en de achter was versleten na 5000 km (zonder burnoutjes).

Op aanraden heb ik een set Michelin Pilot powers laten monteren, die ligt er nu 6000 km op. Achterband is versleten en voorband ook bijna weg... maar bon. Man dit zijn banden, ik rij redelijk door en heb nog niet echt de limieten van deze banden gevonden (ik denk als die vind dat het niet goed meer komt)

IN de reeks van van Michelin pilot powers, diablo en BT014 past die BT014 er totaal niet tussen. Die band is veel te hard van karkas. Diablo is dan wel zeer goed maar zal sneller verslijten.

Ik zou je zeker een Michelin pilot power setje aanraden. Dit moet je proberen...

Groeten
Stijn_fazer1000
 

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
1
Weergaven
443
Anoniempje313
A
Reacties
3
Weergaven
465
Anoniempje313
A
Reacties
3
Weergaven
455
Anoniempje313
A
Terug
Bovenaan Onderaan