bandenkeuze

Sniwi

MF'er
10 dec 2006
151
0
Apeldoorn
Hallo,

Ik heb begin deze zomer een nieuw achterbandje laten monteren (Bridgestone BT014)
Opzich een fijn bandje maar wat later in het seizoen (toen de regen kwam) heb ik toch wat minder vertrouwen in deze band...

Is er iemand die ook ervaring heeft met deze band (positief of negatief?)

Hope so...

Ik begin het vertrouwen een beetje te verliezen in die band met regen en dat maakt het rijden niet echt leuker dan...

full
 
Supermaxxis is een band die van oorsprong uit de supermotard komt maar om betaalbaarder en breder te worden ook voor de supersport banden is gaan maken.
Maxxis is voor de SM en Supermaxxis is voor de SS.
't is een redelijk zachte band met een goeie levensduur (vind ik dan) en ik heb gewoon hier in NL €250,- voor een setje betaald incl. montage
Ook met de regen geeft deze band me voldoende vertrouwen en rij ik dan ook stevig door in deze tijd van het jaar, natuurlijk wel iets minder hard dan in de zomer maar op de snelweg gaat het toch regelmatig nog 180 :o en op de binnenwegen rond de 120/130.
Sneeuw heb ik met dit merk nog niet gehad maar daarvoor is deze nou eigenlijk iets te ver versleten (ongeveer 1mm profiel nog) om daar iets zinnigs over te zeggen (mits er nog sneeuw komt)
Mocht je verder nog iets weten dan iets gerichter vragen, misschien kan ik je antwoord geven, heb ervaring met Bridgestone Bt020, 014 en nog een Dunlopp en nu de Supermaxxis (en Metzler op m'n vorige fiets maar dat was een chopper)
Klopt niet helemaal wat je zegt volgens mij. Supermaxx is gewoon een type band van Maxxis. Netzoals Maxxis ook Promaxx banden heeft en nog wat andere types. Supermaxx is volgens mij wel de meest sportieve band die ze hebben (voor straatgebruik). Supermaxxis zoals jij het zegt bestaat niet ;)

Zijn goede banden voor een mooie prijs (heb zowel Promaxx als Supermaxx geprobeerd), maar voel me wel prettiger met Pilot Powers. Sowieso hebben ze betere grip. Alleen moet je die Supermaxx banden denk ik met een Pilot Road vergelijken.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat er nog wel iets meespeelt bij de keuze.
Ik heb een oud barrel ('89) en die is een stuk zwaarder (droog 234Kg minus een paar verwijderde onderdelen) en met die extra druk worden de banden ook warmer neem ik aan.
De moderne ZX-10R weegt nog maar 184Kg dus dat is al 50Kg minder en de huidige 600's zijn nog lichter.
 
nou ik heb me even bijgelezen over de supermaxx banden en voor zover je er zonder ervaring iets over mag zeggen lijken me ze vergelijkbaar met mp sports.
Reden dat ik andere banden wil is om meer vertrouwen in de regen te krijgen als met mn huidige banden...
Heb al meerderen er over gehoord dat ze met nat wegdek niet goed opwarmen en beetje vaag aan kunnen voelen.. dat ken ik allemaal al dus daar pas ik voor:)
Moet er wel bij vertellen dat ik tot nu altijd 2e hands banden heb gereden vanwege de financien, dus dat kan er mss ook iets mee te maken hebben?!

Iig worden die t dus maar niet, en ga ik toch gewoon voor de powers waar ik na de nodige verhalen weer veel goeds over heb gehoord.
Slijtage zal wel tegenvallen maar goed... kuipschade is erg duur, en mn leven is me ook wel wat waard:) dus nu maar eens serieus worden en gewoon nieuwe plakbanden eronder leggen.

Groeten
 
Wat jammer nu dat er geen Pilot Powers zijn voor een Blade van voor 2000

Deze kunnen niet geleverd worden in 130/70/16. :(

Ik heb dus toch gekozen voor de BT 014. :9


wat een onzin. Je moet er alleen iets langer op wachten omdat die speciaal besteld moet worden. Het is namelijk geen gebruikelijke maat.
full
 

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
1
Weergaven
443
Anoniempje313
A
Reacties
3
Weergaven
466
Anoniempje313
A
Reacties
3
Weergaven
455
Anoniempje313
A
Terug
Bovenaan Onderaan