bandenmaat keuring??????

pinda

Die hard MF'er
19 mrt 2004
275
0
veghel
word bij een rdw keuring gekeken naar de bandenmaat?

mijn R^ heeft standaard 120/60/17 voor maar een 120/70/17 is een veel vaker voorkomende maat, mag dat en wat zouden jullie op een R6 leggen,

alvast bedankt *D
 
Juich niet te vroeg.

Voolopig is bovenstaande regeling (registreren zonder technische keuring) alleen nog maar van toepassing op personenauto's.

Motorfietsen worden dus nog steeds technisch gekeurd. Door de EU regeltjes is niet te zeggen wanneer dit plots zal veranderen naar de personenautoregeling, maar voorlopig is het nog niet zo ver.

Om antwoord te geven op de vraag van de topicstarter; Een band 120/60 of 120/70 maakt voor de keuring niet uit, zolang er maar voldoende profiel op zit. Je motor heeft namelijk al een kenteken (uit duitsland of belgie neem ik aan) dus hoeft ie alleen aan de permanente eisen te voldoen zoals bijvoorbeeld de minimum profieldiepte van 1.0 mm.


Let wel; voor je die 120/70 band gaat monteren, moet je je wel realiseren dat het stuurgedrag van de R6 behoorlijk zal veranderen. Als ik jou was zou ik me lekker houden aan de door de fabrikant voorgeschreven maat.

hoi,
vindieleuk heeft het juiste antwoord al gegeven.
Alleen personenauto´s komen in aanmerking voor die "eenvoudige" keuring. Voor alle andere voertuigen zou dit 1 april (geen grap) ingaan maar dit is voor onbepaalde tijd opgeschort.
En voor wat je band betreft kun je erop leggen wat je wil als er maar genoeg profiel opzit!

geroeten

Neem van ons aan dat een motorfiets bij import voorlopig nog steeds technisch gekeurd moet worden.... We zitten namelijk beide dicht genoeg bij het vuur om te weten waar we over praten.
 
Neem van ons aan dat een motorfiets bij import voorlopig nog steeds technisch gekeurd moet worden.... We zitten namelijk beide dicht genoeg bij het vuur om te weten waar we over praten.


Inderdaad, maarja zoals altijd zullen er ook hier wel weer mensen zitten die het beter weten.........
:r
Wel leuk om te "zien" dat er meerdere collega´s op dit forum zitten

geroeten Ruud
 
Terug
Bovenaan Onderaan