Bandenmaat veranderen

SmeeTz

MF'er
17 sep 2007
86
0
Neerpelt
Hey,

Ik heb een suzuki gsx-f 600, omgebouwd naar streetfighter.
Nu ik heb een (waarschijnlijk domme) vraag ivm met de banden ervan.
Ik zou er graag nieuwe banden laten opzetten omdat deze nu afgesleten zijn.

De banden die er nu op liggen hebben de volgende maten:
voorband 110/80 - 17
achterband 150/70-17

Ik weet dat het eerste cijfer staat voor de breette, het 2de getal voor de verhouding hoogte en het laatste getal voor de straal.

Mijn vraag nu in hoeverre kan ik nu spelen met deze maten (behalve natuurlijk de straal 17 te veranderen)

Want ik heb geen idee of er nu ook een achterband van bv 170/70 -17 zou oppassen ofzo.

Iemand die hier een idee van heeft? En misschien een goede site waar ik banden het best kan bestellen?


Ik hoor het wel. Bedankt
 
velg 4,0 = 150 breede band
velg 4,5 = 160 breede band
velg 5,0 = 170 breede band
velg 5,5 = 180 breede band

Als je afwijkt, is de ronding van de band anders, gaat ie boller of platter staan als de fabrikant bedoeld heeft.
Precies, hoe het er ook uitziet... je moet er nog altijd op rijden, niedan? :X

Als er een dikkere band op gemoeten had, om grip of uiterlijk issues, dan had de fabrikant dat wel gedaan. Je handling wordt er hoe han ook niet beter op :N

Als het er namelijk beter op werd, dan had de fabrikant er allang een andere band opgehesen, daar zijn ze immers de fabrikant voor ;)
 
velg 4,0 = 150 breede band
velg 4,5 = 160 breede band
velg 5,0 = 170 breede band
velg 5,5 = 180 breede band

Als je afwijkt, is de ronding van de band anders, gaat ie boller of platter staan als de fabrikant bedoeld heeft.

:^ er zijn altijd uitzonderingen, de vuistregel dat een 10 mm bredere band een 1/2 inch bredere velg nodig heeft is imho erg nuttig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan