Bandenmaat

sopper

Rookie
5 nov 2003
18
0
helmond
Hoi

Wat is de maximale bandenmaat voor achter voor een intruder 1400, voor een originele achterbrug.

En wat zijn mooie (platte)banden voor m`n spaakvelgen.

Groeten Ron
 
Het maakt in principe niet veel uit, het hangt van je velgmaat af. Ik heb zelf een Intruder 800 en wilde ook een bredere achterband, dus heb ik nu een kleinere velg genomen en kan er een dikkere band. Een tip om de band in je achterbrug te zetten : laat de band enigszins leeglopen en pomp de band nadat ie op z'n plek zit weer op.
 
Ik heb op mijn 1400 de achterbrug aan laten passen(stukje uit de brug laten halen)
Ik heb er nu een 17" brede velg in zitten met een 200x50x17 band.
 
Ik heb op mijn 1400 in eerste instantie met de originele achterbrug een andere aluvelg laten spaken op de originele naaf bij Haan Wheels in Schijndel, waarop ik een 200x15 band heb laten zetten. Band wat leeg laten lopen en met lijmklemmen wat smeller gemaakt; paste toen zo in de originele brug. De bout van de remstang losgemaakt, en omgekeerd teruggezet, na de moer wat afgeslepen te hebben. Past allemaal perfect. De motor in zijn toenmalige staat heeft in CustomLife gestaan (Fat Trudy) Maar wil je extremer, dan heeft Maasmotoren een geweldige achterbrug met kruiskoppeling. Mijn huidige Trudy heeft nu een 230 dikke kont :P . Staat overigens te koop, dus als je interresse hebt in een kant en klare dikke fiets, mail me dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan