Bandenprobleem...help!!!

  • Onderwerp starter Anoniempje621
  • Startdatum
A

Anoniempje621

Guest
Hey,
ik rijdt nu een jaar of twee rond op een gixxer 600. Mijn eerste setje banden die erop lagen waren metzeler rennsports(toen ik hem kocht) en sindsdien heb ik constant met bridgestone BT010 gereden. Aangezien deze worden opgevolgd door de 014 vraag ik me af hoe deze zijn in vergelijking met de 010's? Mijn broer heeft een zx6 met voor een 010 en achter een 012 van bridgestone.....en hij wil de volgende keer toch iets anders proberen.....iemand ervaring/suggesties
Mijn rijstijl is vrij sportief...maar ben student dus moet ook stukje kunnen kachelen op een setje!!!
 
Ik heb dit nog liggen Gebruikte Pirelli Dragon Supercorsa sc 2 120/70/zr17 m/c 58 w
Nog perfect voor circuitddagen of voor op de weg profiel is nog 5mm € 30,00
 
Op mijn Kwaak zit voor een BT012 en achter een BT014.

Ze bevallen prima bij elk weer type :)

Op aanraden van verschillende mensen deze combi ivm slijtage en grip.
Hiervoor altijd BT010 gehad met 1 uitzondering.
Achter toen ik deze motor kocht zaten er Dunlop D207's onder. Dat is nu geloof ik de D208 geworden. Beviel eigenlijk ook goed. Maar zolang ik rij, rij ik op Bridgestone en het bevalt nog steeds super :}
 
Ik had ook BT-010's, zowel voor als achter. Voor ging 'ie cuppen en beide banden waren snel op. Ik heb nu Pirelli Diablo's, deze sturen fijner en gaan langer mee. Toppertje!
 
Hoeveel km rijden jullie dan met zo'n band, ik met de achterband rond de 6000 en voor bijna het dubbele wel denk ik
 
ik heb in het begin 0-10 gereden .
Maar ben daar vanaf gestapt door cupping van het voorwiel.
goed voor te beginnen maar dan houd het ook op.
Een crasch bij nat weer onder een luttele hellings hoek.
Diablo of diablo corsa voor op de weg dan :} :} :} :} :} :}
 
ik heb in het begin 0-10 gereden .
Maar ben daar vanaf gestapt door cupping van het voorwiel.
goed voor te beginnen maar dan houd het ook op.
Een crasch bij nat weer onder een luttele hellings hoek.
Diablo of diablo corsa voor op de weg dan :} :} :} :} :} :}

:^

Diablo's :}
 
:^

Niets aan toe te voegen !

Dank je. Met de Dunlop D208 reed ik 5.000km weg. Met de Pilot Power weet ik het nog niet, maar als het zonnig wordt en het wordt weer echt motorweer dan gaat het gas verder open en blijft langer open (mits mijn Stinger dan op de motor gemonteerd zit) en dan kan het weleens zo zijn, dat de belofte van Michelin toch ook bij 5.000km ophoudt zoals ik dus al gewend was met de Dunlop D208 en dat dus de Pilot Power niet langer meegaat zoals beloofd t.o.v. concurrende merken. De tijd zal het leren.
 
Hij wil een goedkope band en Michelins zijn zo ongeveer het duurst. :z

vrij slijtvast bandje anders!
en geweldige grip + snel op temperatuur.
lukt mij soms self met nat wegdek de voetsteuntes aan de grond te rijden.
kwa prijs/kwaliteit zeker niet de slechtste en prijs/levensduur ook niet.
 
320 betaalde ik ook ongeveer voor mijn bt010's de laatste keer
 
Ga komend seizoen rijden op Michelin Pilot Power heb er nog geen ervaring mee maar betaal in Duitsland voor een setje met erop leggen en uitbalanceren
300 euro vergeleken met Nederland zijn de banden hier tussen de 50 en 100 euro duurder.
 
Waar in Duitsland, heb net te horen gekregen setje bt014 met erop leggen enzo 335,-
 
weet trouwens iemand nog een goedkoop adresje in omgeving nijmgen of eindhoven?
 
Terug
Bovenaan Onderaan