Bandenprobleem...help!!!

  • Onderwerp starter Anoniempje621
  • Startdatum
Kalsbeek (Zwolle) heeft een setje michelin pilot SPORT in de aanbieding.
250 euri. Heel iets minder sportief, maar wel een goeie band.
 
goeie dag allemaal,
mijn achter bandje (michelin pilot sport)is ook helemaal op, me voor band nog lang nie. kan ik nu gewoon een hele andere achterband er onder gooien bijvoorbeeld een BT014 of is het toch verstandiger om voor en achter dezelfde band te hebben??

groeten
hengel
 
Frank Ligt in Oisterwijk!

Hoef je niet voor naar Duitsland toe hoor ;)

Michelin Pilot Power's zijn echt geweldig!

Goedkoop én duurzaam?: Continental Conti Force (max)!

idd Conti force... sinds begin vorig jaar is continantal met de road attack serie op de markt gekomen en die zijn geweldig. Een iets wat beteren serie met een racier karakter is de "Road Attack" van continantel. Heb ze er nu zelf onder liggen en moet zeggen ze geven geen krimp ook niet bij nat of koud weer.
Rontondes waarbij ik met mijn pilot sports al een paar keer een uit schietertje had daarbij hebben deze continatels mij nog niet in de steek gelaten. Bij ons in het dorp straat met van die kinder kopjes als ik bij nat weer mijn gas open trok werd je eerst getrakteerd op een wheel spin. Dat is nu een stuk minder. ;) Vroeger zou iedereen je voor gek verklaren als je op continantals reed maar sinds de road attacks is dat echt niet meer zo!
 
Inderdaad een heel interessant stukje lees werk.....mijn dank :} Is er trouwens al iemand met een beetje ervaring met een BT014? De 010 bevalt mij in principe uitstekend maar wordt vervangen door de 014 |( Hoe zijn ze qua sturen en duurzaamheid??
Nogmaals bedankt voor het artikel!
 
Ik had het al in het R1100S-topic vermeld, maar voor jullie info hier ook even:

Gister besteld bij reifenversand.com: Pilot Powers, inclusief bezorgen 283 euro... (geen spam overigens, had de tip uit het verhaaltje van motorfreaks over banden kopen). Bezorgen in 2 dagen als het goed is (mits je betaald met Visa).

Mede-MFér heeft eergisteren een set Pilot Powers laten monteren in Nijmegen, 350 euro alles inclusief, is ook niet echt duur!
 
Inderdaad een heel interessant stukje lees werk.....mijn dank :} Is er trouwens al iemand met een beetje ervaring met een BT014? De 010 bevalt mij in principe uitstekend maar wordt vervangen door de 014 |( Hoe zijn ze qua sturen en duurzaamheid??
Nogmaals bedankt voor het artikel!
Graag gedaan :)

En bedankt voor het compliment :P
 
Inderdaad een heel interessant stukje lees werk.....mijn dank :} Is er trouwens al iemand met een beetje ervaring met een BT014? De 010 bevalt mij in principe uitstekend maar wordt vervangen door de 014 |( Hoe zijn ze qua sturen en duurzaamheid??
Nogmaals bedankt voor het artikel!

Ik heb vorig jaar een dag na de invoering een setje BT014 gekocht
voor mijn R1. Hiervoor waren Metzelers gemonteerd waar
ik niet mee tevreden was.
De BT014's sturen een heel stuk beter hebben een goede grip en geven een
heel mooi slijtage beeld (bij +/- 2500 km).
Ik verwacht dat zij bij sportief gebruik +/- 6000 km mee kunnen.
Helaas zal dit bij mij niet lukken want ik durf nog steeds niet het
Klaverblad linksom te nemen, :) de rechterkant is dus versleten waar
de andere kant nog zeker een aantal 1000 km's mee moeten kunnen.
Nu is deze bij 3500-4000 km versleten .
Het is natuurlijk een kwestie van gevoel en gewenning,
ik denk dat er tussen de merkbanden geen echt slechte banden meer zitten.
Zoveel banden zoveel indrukken van mensen.
Je moet het zelf uitvinden!!! :]
Ondanks ik heel tevreden met de BT014 ben wil ik toch in het nieuwe seizoen de Michelin PP proberen. Deze schijnen scherper te sturen. Het insturen gaat gemakkelijker en dat moet gezegt worden, dat mag van mijn R1 (2001) beter, ondanks de afstelling van de vering en het doorzetten van de voorpoten.
Mischien toch maar weer een 180/55-17 monteren!!!!

En net als gezegt, dit zal niet de mening zijn van mijn mede R1 collega's.
 
Hey,
ik rijdt nu een jaar of twee rond op een gixxer 600. Mijn eerste setje banden die erop lagen waren metzeler rennsports(toen ik hem kocht) en sindsdien heb ik constant met bridgestone BT010 gereden. Aangezien deze worden opgevolgd door de 014 vraag ik me af hoe deze zijn in vergelijking met de 010's? Mijn broer heeft een zx6 met voor een 010 en achter een 012 van bridgestone.....en hij wil de volgende keer toch iets anders proberen.....iemand ervaring/suggesties
Mijn rijstijl is vrij sportief...maar ben student dus moet ook stukje kunnen kachelen op een setje!!!
Als je het echt goedkoop wilt doen dan koop je toch een gebruikt setje Rennsports of Supercorsa's? Kost zo'n 100 EUR/set en rijdt super!
 
Hij wil een goedkope band en Michelins zijn zo ongeveer het duurst. :z


Zoals Banditowner als zegt: zeker niet als je de prijs per km rekent :z :z

Ik was een stuk duurder uit met m'n Bridgestones want die smelten al weg als je je banden nog aan het opwarmen bent :r
 
..setje BT014 gekocht voor mijn R1..
Ik verwacht dat zij bij sportief gebruik +/- 6000 km mee kunnen.
Helaas zal dit bij mij niet lukken want ik durf nog steeds niet het
Klaverblad linksom te nemen
, :) de rechterkant is dus versleten waar
de andere kant nog zeker een aantal 1000 km's mee moeten kunnen..
..en dan rij je op een R1.. :X
En net als gezegtd, dit zal niet de mening zijn van mijn mede R1 collega's..
Nee, dat denk ik ook niet..
 
Als je het echt goedkoop wilt doen dan koop je toch een gebruikt setje Rennsports of Supercorsa's? Kost zo'n 100 EUR/set en rijdt super!

Rennsports lagen er orgineel onder toen ik hem kocht......maar die moet je behoorlijk warm rijden voor wat grip zeg, heb wel wat 'scary moments' gehad daarmee.......Denk dat ik toch voor de 014 ga
 
Rennsports lagen er orgineel onder toen ik hem kocht......maar die moet je behoorlijk warm rijden voor wat grip zeg, heb wel wat 'scary moments' gehad daarmee.......Denk dat ik toch voor de 014 ga

Als je ze moeilijk warm krijgt, moet je gewoon de bandendruk een beetje verlagen. 2.3 voor en 2.2 achter ofzo ;)
Let wel, de band verslijt wel veel sneller hé!!
 
Rennsports lagen er orgineel onder toen ik hem kocht......maar die moet je behoorlijk warm rijden voor wat grip zeg, heb wel wat 'scary moments' gehad daarmee.......Denk dat ik toch voor de 014 ga
Rij je zo warm; paar keer goed optrekken en remmen.... klaar! Onvergelijkbare grip en stuureigenschappen (als je de bandenspanning goed hebt). Diablo's hebben trouwens een langere levensduur dan de BT014.
 
En die diablo's hebben wel ongeveer dezelfde syuureigenschappen, of is dat een totaal andere band?
 
En die diablo's hebben wel ongeveer dezelfde syuureigenschappen, of is dat een totaal andere band?
Diablo's heb ik nooit mee gereden. Een SC en RS is een totaal andere band; je hebt twee verschillende karkassen (vóór SC0 = SC1, SC2) (achter SC1, SC2=SC3) en twee verschillende compounds (vóór SC0, SC1=SC2) (achter SC1=SC2, SC3) waar je uit kunt kiezen. Het een soort semi-slick; het profiel loopt niet door in de zijkanten van de band. Er is ook een straatversie, daar heb je geen keuze uit verschillende compounds (daar heb ik ook nooit mee gereden).
De Diablo is meer voor de straat bedoeld. De band is slijtvaster op het midden, ivm met het relatieve langere rechtdoor rijden. Toch worden ze ook op het circuit gebruikt. Als regenband in bijv. de ZAC, omdat je daar niet met 'echte' regenbanden mag rijden.
 
Aha.....dus in de regen heb je ook behoorlijke grip, dus met mooi weer zeker. En dan ook nog slijtvast, klinkt goed! Met welke band rijdt jij meestal dan eigenlijk?? Ps, thnx until now
 
En die diablo's hebben wel ongeveer dezelfde syuureigenschappen, of is dat een totaal andere band?
Als ik mij de test in Moto73 (dat was een test waarbij ze met hulp van Mile Pajic verschillende banden na elkaar onder dezelfde motor testten zowel op het circuit als op straat) goed herinner dan kwam de Michelin Pilot Power als beste uit de test (vooral qua stuureigenschappen) en vlak daarna de Pirelli Diablo en daarna pas de Bridgestone. Overigens was levensduur geen criterium bij die test.
 
Weet je nog welke moto73 dat was.......??
 
Aha.....dus in de regen heb je ook behoorlijke grip, dus met mooi weer zeker. En dan ook nog slijtvast, klinkt goed! Met welke band rijdt jij meestal dan eigenlijk?? Ps, thnx until now
Ik rijd altijd met Pirelli Supercorsa's of Metzeler Rennsports SC/RS1 vóór en SC/RS2 achter, ook op straat dus.
 
aha, jij rijdt hard?
Volgens m'n moeder wel. :P

Tja, wat is hard? Ik ben eigenlijk op deze bandjes gaan rijden omdat ik er goedkoop aan kon komen. De eerste keer was echt een openbaring: supergrip en de motor valt veel beter de bocht in. Da's geen overbodige luxe met een '95 Gixxer 750. Die heeft nogal de neiging om rechtdoor te gaan, je moet 'm echt de bocht in rammen.
Maar 't is misschien niet de meest ideale woon-werk band, als je dat soms bedoelt. Ik heb alleen maar een motorfiets voor de lol en ik heb alleen maar lol als ik haastig kan rijden. :]
 
Dan zou het ook wel eens iets voor mij kunnen zijn, ga ook steeds ietie beter sturen en harder en harder. Alleen dan vind ik het eigenlijk echt leuk, maar ja moet ook op de centjes letten als student en dus ook wel een tijdje kunnen rijden met een sete banden.......daarom waren de BT010 wel ideaal :9
 
Dan zou het ook wel eens iets voor mij kunnen zijn, ga ook steeds ietie beter sturen en harder en harder. Alleen dan vind ik het eigenlijk echt leuk, maar ja moet ook op de centjes letten als student en dus ook wel een tijdje kunnen rijden met een sete banden.......daarom waren de BT010 wel ideaal :9
als nieuwe banden te prijzig zijn :X (zijn ze dus altijd :? )
zijn er heel goede gebruikte te koop, even zoeken op het forum.
je moet het willen ,maar het scheelt veel in de prijs(min de helft)
 
Terug
Bovenaan Onderaan