Bandenset bmw f800gs

CasparGS

Rookie
11 okt 2017
6
0
Eindhoven
Dag motorliefhebbers,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een bmw f 800 gs uit 2008, de banden zo goed als kaal en is het tijd voor vervanging. Een stel roadpilots eronder dacht ik meteen, maar die zijn alleen tubeless helaas!

Wie o wie heeft voor mij goede tips over welke wegbanden voor onder deze fiets, die dus niet van het asfalt zal afwijken en ook in de regen graag (stabiel) lekker door kachelt.

Erg grote banden keuze is er niet ivm het grote voorwiel van 21inc.

Maat voor; 90/90 - 21/mc
Maat achter;150/70-r17m

Hopelijk spreek ik de f800gs eigenaar met de perfecte wegbanden hier!

(Ps; ik ben pas sinds kort in het bezig van mijn motorrijbewijs en alle tips over deze motor zijn welkom! :} )

Groet Caspar

full
 
Laatst bewerkt:
Super ik ga ze even opzoeken! Verder (iemand) nog ervaring met Michelin anakee (3) ?

Lagen standaard op de F700GS van m'n vrouw, hier geen klachten, al vond ze de TA2's die erna kwamen veel beter.

Lees vooral minder goede commentaar van die Anakee 3 banden, voornamelijk dat ze herrie maken.
 
Laatst bewerkt:
Michelin roadpilot onder een GS?! :o

Tubeless banden in combinatie met binnenbanden moet volgens mij gewoon kunnen.

Iets avontuurlijkere banden : conti TKC70 , heidenau K76 of Avon Trailrider.
 
Metzeler? Daar is mijn vader zeer content over. Type band zou ik thuis even voor je moeten nakijken. Evenals een site met reviews (wel in het Duits) over allerlei merken.

En mooie motor! Zeer verstandige keuze, oerdegelijke rotax blokken. Twijfel zelf ook nog steeds, maar dan wordt het wel een adventure (o.a. vanwege de brandstoftank).
 
Lagen standaard op de F700GS van m'n vrouw, hier geen klachten, al vond ze de TA2's die erna kwamen veel beter.

Lees vooral minder goede commentaar van die Anakee 3 banden, voornamelijk dat ze herrie maken.

Super advies, ik ga denk ik na wat revieuws te hebben gelezen voor de scorpiontrail 2!

Voor mij waren de Anakee 3 de minst vertrouwenwekkende, meest lawaaierige banden op mijn 1200 GS, die nog eens snel sleten, ook...

Een onbegrijpelijke miskleun van een merk als Michelin...

Goed advies, ik begin er niet aan haha!

Metzeler? Daar is mijn vader zeer content over. Type band zou ik thuis even voor je moeten nakijken. Evenals een site met reviews (wel in het Duits) over allerlei merken.

En mooie motor! Zeer verstandige keuze, oerdegelijke rotax blokken. Twijfel zelf ook nog steeds, maar dan wordt het wel een adventure (o.a. vanwege de brandstoftank).

Ik ga toch voor de pirelli na alle lovende berichten die ik lees, toch bedankt!

En bedankt voor het compliment, vind het ook een prachtige motor! De adventure spreekt mij ook erg aan maar dat zat er helaas niet in voor me financieel gezien.
 
Meerdere dealers gebeld, blijken de scopion trail banden niet meer te verkrijgen in mijn maten en met binnenband. Het valt nog niet mee..
 
Speciaal voor dit soort vragen hebben we het grote motorbandentopic hier op MF......

Michelin Roadpilots bestaan niet, ik neem aan dat je de Pilot Road 1, 2, 3, of 4 bedoelt.....
En het feit dat je ze niet kan krijgen voor jouw motor heeft helemaal niets te maken met binnenbanden of niet, maar wel met het feit dat ze gewoon niet groter gaan dan 17 of 18 Inch wielen (afhankelijk van welk model MPR je over praat). Er kunnen en mogen gewoon binnenbanden in.

Dat de Anakee 3 van Michelin niet bevalt i.v.m. lawaai zal je vrijwel alleen van 1200 GS-rijders horen. En veel minder van de 1100/1150-rijders, en nog veel minder van andere merken. Dit ligt dus aan BMW, en niet aan de Anakee 3.....

Echte straatbanden zoals de Pilot Road-serie zal je niet/nauwelijks vinden in de 21-Inch maat.
De best geteste banden in jouw maten verkrijgbaar zijn de Pirelli Scorpion Trail II's. De voorband is wel wat lastig leverbaar momenteel, ook ik zit te wachten op een levering hiervan voor 2 klanten.
 
Op 30/10 zullen deze weer leverbaar zijn. Kan je nog 3 weken wachten?

Bedankt.

Het kan wel, maar ik moet de motor nog op kenteken laten zetten (motor komt uit België)en de banden zijn zga kaal.
Dus ik zal nog even moeten wachten met de keuring en het kenteken want wil toch wel voor die pirelli scorpiontrail banden gaan.

Mogen er links, websites gedeeld worden waar ze besteld kunnen worden in mijn maat met binnenband?

Gr Caspar
 
Het lawaai van de ANAKEE 3 is maar 1 aspect van deze, voor mij zéér oninteressante, band..., die notabene "in samenwerking" met BMW "speciaal" in 2013 voor de R1200GS LC werd ontwikkeld... .

En alleen bij déze motor zou hij dan (te) lawaaierig zijn... vreemd, toch ?

:?
 
Je kan er gewoon tubeless ronddoen hoor.
Deden wij bij BMW ook, veel meer keuze.
Tubeless met binnenband gaat zonder problemen, andersom niet.
 
Het lawaai van de ANAKEE 3 is maar 1 aspect van deze, voor mij zéér oninteressante, band..., die notabene "in samenwerking" met BMW "speciaal" in 2013 voor de R1200GS LC werd ontwikkeld... .

En alleen bij déze motor zou hij dan (te) lawaaierig zijn... vreemd, toch ?

:?
Voel je vrij om de ervaringen hierover na te kijken.
Ik verkocht vele honderden setjes hiervan maar nu bijna niets meer.
Ga je checken wie de lawaai-ervaringen hebben gehad zijn het vrijwel alleen de GS-rijders. Het komt door de vorm van de snavel die een resonantie veroorzaakt...... (denken zowel Michelin als ook BMW).
Proeven met rijden zonder snavel gaven een vermindering van geluid i.p.v. een vermeerdering (wat je zou verwachten).
 
Voel je vrij om de ervaringen hierover na te kijken.
Ik verkocht vele honderden setjes hiervan maar nu bijna niets meer.
Ga je checken wie de lawaai-ervaringen hebben gehad zijn het vrijwel alleen de GS-rijders. Het komt door de vorm van de snavel die een resonantie veroorzaakt...... (denken zowel Michelin als ook BMW).
Proeven met rijden zonder snavel gaven een vermindering van geluid i.p.v. een vermeerdering (wat je zou verwachten).


Ik twijfel geenszins aan je vakkennis... het is de eerste keer dat ik een fatsoenlijke uitleg krijg over dat lawaai-fenomeen.

Dat maakt het dubbel zo vreemd, vermits zowel MICHELIN als BMW bij de ontwikkeling van die band toch vertrouwd moeten zijn geweest met het bestaan van die snavel en de gevolgen ervan...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan