Bandenslijtage CBR600 '97

Terminator

Die hard MF'er
1 jun 2001
524
0
Nieuwegein
Raar probleem: mijn voorband is veel sneller versleten als mijn achterband. Beide macadam's zaten er nieuw op toen ik 'em kocht.

Nu is ook het slijtage patroon heel raar. Als je de "blokjes" in het profiel bekijkt is het deel wat het eerst de weg raakt aanzienlijk minder versleten dan het deel wat als laatste de weg raakt. (Hoop dat ik het goed uitleg)

Komt dit door verkeerd ingestelde vering of iets dergelijks? Ik wil dit graag op laten lossen voor ik er nieuwe banden omheen leg...

Iemand nog tips voor goede banden, ik zat eigenlijk te denken aan BT010's...
 
Ik heb bij een bandenzaak gevraagd wat banden voor mijn fiets moeten kosten. Ze kwamen met het volgende:

BT-010/020 --> € 305 per set.
Dunlop D207 --> € 295 per set.

Dit is inclusief montage enzo.

Zijn dit een beetje redelijke prijzen?
 
Ik heb bij een bandenzaak gevraagd wat banden voor mijn fiets moeten kosten. Ze kwamen met het volgende:

BT-010/020 --> € 305 per set.
Dunlop D207 --> € 295 per set.

Dit is inclusief montage enzo.

Zijn dit een beetje redelijke prijzen?

ik heb 190 euro voor de achterband betaald incl. montage enzo.

dus 305 euro lijkt me wel ok voor complete set (type die ook op de fireblade zit is aardig grote slof ik weet niet of de prijs dan hoger is)
 
Op mijn CBR 600FS heb ik dunlop 207 liggen. Deze hebben een normaal slijtpatroon. Probeer ook eens een Metzler Z1 voor en een Z2 achter. Deze combinatie had ik op m'n oude cbr en werkte super op de straat en nog beter op het circuit :9~

Het afstellen van de voorvering is voor bandenslijtage wel van belang evenals de bandenspanning. De veervoorspanning kan wat harder dan standaard en de bandenspanning wat lager
 
als je een beetje doorrijdt...en al kneedownd...zou ik geen z1 of z2 achter doen...

want dat zijn banden die hebben echt geen grip..vraag maar aan rene de maaijer.

ik heb met de mez4 gereden op lelystad op een fjr1300...wat een drama band zeg...
als je ff te enthousiast op het gas gaat...wordt je meteen afgestraft...hij stapt gewoon op zij :(

bt010 roeleert...heeeele goeie band...020 ietsje minder...grip..maar wat langere levensduur...
bij hard uitacceleren wil deze band ook graag opzij. een 010 doet dat niet zo snel.. :)

als je echt wat wil, inderdaad een circuitband 2e hands...koop ik voor heel weinig! daar kan je nog niet eens een voorband voor kopen voor dat geld.

en dan heb je rennsports...en dat is geweldig! dat stapt niet opzij...geeft geen krimp...ongekend! :}

de beste band die ik ooit gehad..onder me bb :)


Op mijn CBR 600FS heb ik dunlop 207 liggen. Deze hebben een normaal slijtpatroon. Probeer ook eens een Metzler Z1 voor en een Z2 achter. Deze combinatie had ik op m'n oude cbr en werkte super op de straat en nog beter op het circuit :9~

Het afstellen van de voorvering is voor bandenslijtage wel van belang evenals de bandenspanning. De veervoorspanning kan wat harder dan standaard en de bandenspanning wat lager
 
als je een beetje doorrijdt...en al kneedownd...zou ik geen z1 of z2 achter doen...

want dat zijn banden die hebben echt geen grip..vraag maar aan rene de maaijer.

ik heb met de mez4 gereden op lelystad op een fjr1300...wat een drama band zeg...
als je ff te enthousiast op het gas gaat...wordt je meteen afgestraft...hij stapt gewoon op zij :(

bt010 roeleert...heeeele goeie band...020 ietsje minder...grip..maar wat langere levensduur...
bij hard uitacceleren wil deze band ook graag opzij. een 010 doet dat niet zo snel.. :)

als je echt wat wil, inderdaad een circuitband 2e hands...koop ik voor heel weinig! daar kan je nog niet eens een voorband voor kopen voor dat geld.

en dan heb je rennsports...en dat is geweldig! dat stapt niet opzij...geeft geen krimp...ongekend! :}

de beste band die ik ooit gehad..onder me bb :)

Ik heb nu metzeler 02 achter en heb ik al 2 keer op zij gezet. :(
Ik ga over op bt010 :} achter en voor heb ik net een nieuwe bt020.
 
Terug
Bovenaan Onderaan