Bandenslijtage

DvSone

MF'er
29 mrt 2016
58
10
Tilburg
Beste mensen,

Vraag van een beginnend circuitrijder:

Wanneer is een Supercorsa daadwerkelijk versleten?

Situatie: nét begonnen met vrij rijden, rondetijd op Zolder 2:00 - 2:05 min.
Liggen Supercorsa's SC1 op de circuitfiets. Aan de rechterkant zit de band bijna tegen de slijtnokjes, de band is rechts minimaal meer afgesleten dan links (ronding van de band). Foto moet ik nog maken, zal ik toevoegen.

Heb inmiddels een ander setje liggen maar vraag mij af hoelang ik nog op deze set door kan rijden. Tot aan de slijtnokken of verder?

Tot hoever rijden jullie een Supercorsa achterband op tijdens vrij vrijden?
Hebben jullie hier foto bij voor de beeldvorming?

Alvast bedankt!

gr DvSone
 
Gebruik je warmers? Het vaak warm en helemaal koud worden van de band is slecht voor je grip. Met warmers zal je band langer mee gaan
 
Ja, ga vanaf nu bandenwarmers gebruiken (was voorheen niet praktisch i.v.m. niveau 1 en 1+ training en het moeten laten staan van de motor in de pitlane).

Of er voorheen bandenwarmers zijn gebruikt op deze banden weet ik niet. Op het setje dat ik heb liggen zijn sowieso warmers gebruikt.

Hoever rij jij je banden op het circuit op?

gr DvS



Gebruik je warmers? Het vaak warm en helemaal koud worden van de band is slecht voor je grip. Met warmers zal je band langer mee gaan
 
Afhankelijk wat je wilt. De laatste tienden / sec. Kun je vinden op een nieuwe band. Maar een goed bewaarde sc zal lang grip bieden. Echt versleten ga je vanzelf merken. Maar das wss niet binnen 80 rondjes. (afhankelijk van je snelheid,weerstand situatie en goed afgestelde vering!! )
 
Ik rij op Assen 1:55 en rij zo'n 3 dagen á 4 sessies met een achterband (SC BSB). Dan is op de wangen het profiel weg.

Gebruik idd wel warmers zoals boven vermeld.
 
Laatst bewerkt:
Heb je toevallig een foto van een, door jezelf opgereden, achterband Roy?

Dan heb ik een iets betere indicatie.

Alvast bedankt!

Gr

Ik rij op Assen 1:55 en rij zo'n 3 dagen á 4 sessies met een achterband (SC BSB). Dan is op de wangen het profiel weg.

Gebruik idd wel warmers zoals boven vermeld.
 
Achterbanden kunnen eventueel (0 graden radiaal) omgedraaid worden,als ze aan 1 kant teveel zijn versleten.
Zolder is vooral rechtsom en bv een mettet is linksom.
Vandaar de banden slijtage aan 1 zijde meer kan zijn
 
Laatst bewerkt:
Kun je een Supercora V2 SC omdraaien op de velg?

Achterbanden kunnen eventueel (0 graden radiaal) omgedraaid worden,als ze aan 1 kant teveel zijn versleten.
Zolder is vooral rechtsom en bv een mettet is linksom.
Vandaar de banden slijtage aan 1 zijde meer kan zijn
 
Heb een ander setje nette gebruikte liggen. Ga ze niet tot het canvas oprijden hoor maar vroeg mij meer af of tot het slijtnokje de absolute limiet was. Maar dat is dus niet.

De banden die er nu op liggen zitten tegen de nokjes aan maar met de tijden die ik rijd kunnen ze nog een dag of 2 mee. (Heel eerlijk, zie het verschil in slijtage na een dag niveau 1+ niet eens. Snelste tijd 1e sessie vrij rijden 2.05.)

Wil dit jaar nog een dag of 2 rijden, voor volgens seizoen heb ik dan mooi een setje versere banden met dot 2016.

Bedankt voor de info!

Gr DvS

Gooi je er dan nieuwe op, merk je wel goed het verschil dus beter is het zeker eerder te vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan