Bandenspanning aanhangwagen

JP-4000

MF'er
16 aug 2005
160
0
Belgie
Over de bandenspanning van de motor zelf zijn al verschillende topics.
Nu heb ik een aanhangwagen op de kop kunnen tikken, maar heb ik geen idee welke spanning er op de banden moet.

Het gaat over deze aanhangwagen:
full


Er moeten 2 sportmotoren op komen.
Heeft er iemand een idee van de spanning die ik op de banden moet zetten?

De banden zijn Michelin Energy 175/70 R13
 
Yep, en je hebt velegen onder auto's zitten van 13, 14, 15, 16 en 17 " en allemaal hebben 3, 4, en 5 gaats velgen, dat gaat altijd passen, mits het gat in het midden de juiste groote heeft.

m.u.v. van "kleine wielen" formaat vouwwagen, maar dat hangt hier niet onder

Je kunt er zelfs 245 brede sloffen onder zetten als je de spatborden aanpast, en lichtmetalen velgen om het mooi te maken

Elke autoband kan wel 3,5 bar hebben, ook wel meer, maar dat komt het grip op de weg niet ten goede
 
Laatst bewerkt:
Als de steek hetzelfde is past het. Als de steek niet hetzelfde is, past het niet. Moeilijk rekensommetje hè...

Bandendruk is eenvoudig. Ik steek er meestal iets van 2 bar in. Ga rijden en voel aan de bandjes.. Worden ze te warm naar het zin, blaas ik er wat bij. Je kunt meestal prima zien hoe hard ze staan, moet niet te veel vervormen. Voor een karretje waar 1 motor op staat is 2 bar over het algemeen meer dan zat.
 
Ik heb er dan maar 2bar opgezet, dat lijkt me een logische tussenin.
De pomp en drukmeter gaan mee. In het geval dat 2bar niet werkt kan ik dan nog steeds de spanning weizigen.

Wat kan ik verwachten indien de spanning te hoog of te laag is?
 
Ik heb ook een motortrailer waar ik meestal twee motoren op vervoer. Banden mogen 3 bar hebben, dat gaat er dan ook in :P. Bij lagere spanning vind ik ze te warm worden.

Zijn geen autobanden, maar banden speciaal voor aanhangers / caravans.
 
Terug
Bovenaan Onderaan