Bandenspanning Bandit 600S

TheGeneral

Die hard MF'er
3 jan 2006
357
0
Amsterdam
Mijn voorband oogt een beetje zacht, dus denk nou die moet ik maar ff opgaan pompen. Op de band zelf staat 42 psi (das ongeveer 2,9 bar), maar het is toch ook afhankelijk van je motor?. Maar heb verder geen boekje waarin het op kan zoeken.

Dus wat raden jullie aan, en moet zeggen heb het even geprobeerd maar dat oppompen gaat best moeilijk door die remschijven.
 
Op mijn band staat ook 42 psi maar er hoeft volgens de handleiding maar 2.5 bar in, als je moeilijk bij je ventiel kan is er een hoek-ventiel te koop (verloop) die je bij het op pompen er op kan draaien zodat je er wel makkelijk bij kan. Bij motozoom kosten ze 9.95
 
Op mijn band staat ook 42 psi maar er hoeft volgens de handleiding maar 2.5 bar in, als je moeilijk bij je ventiel kan is er een hoek-ventiel te koop (verloop) die je bij het op pompen er op kan draaien zodat je er wel makkelijk bij kan. Bij motozoom kosten ze 9.95

Ah z'n verloopstukkie is idd de oplossing. Maar je hebt verder geen idee hoeveel er in mijn band moet? Vriend van me heeft een nieuwe GSX-F 600 en die heeft 120/70 (ik 110/70) voor, en daar moet 2,5 in volgens de sticker op de motor.
 
op de achterbrug zit een stickertje en daar staat op dat je 2.25 bar in de voorband moet doen :) . Verder kun je eens bij je dealer kijken, deze hebben meestal lijsten waarin de bandenfabrikant aangeeft welke druk de band het beste kan hebben. Brigstone schrijft namelijk achter 2.8 bar voor terwijl op dat stickertje 2.5 bar staat.
 
Mmmmm, maar dat zit er wel in. Maar als je heel hard druk op de band kan je ben klein beetje indrukken. En als ik rijd ziet hij er ook niet kei hard uit. Is dat wel helemaal goed dan?
Band hoort ook niet keihard te zijn, maar misschien eens bij een andere pomp vergelijken?

bridgestone bt014 voorkant
bridgestone bt020 achterkant

rijd nu met 2.8 achter en 2.6 voor

zit ik een beetje in de goede richting?
:Y Bridgestone adviseert 2,5 V en 2,7 à 2,9 achter....blijkbaar moet de NT wat harder opgepompt worden.
 
Op mn 600n heb k 020's. Voor 2.35, achter 2.45. Probeer niet alleen uit te gaan van de cijfers die je leest en hoort, probeer ook wat je zelf het fijnst vind met rijden!
 
Erik: waar heb je die info vandaan? Toevallig digitaal? (altijd handig namenlijk!)

Rij nu zelf met setje lasertecs, 110 voor 130 achter op respectievelijk 2.3 en 2.5bar bevalt wel :) (ben beter over de metzelers te spreken dan de bridgestone tour band bt45)
 
Erik: waar heb je die info vandaan? Toevallig digitaal? (altijd handig namenlijk!)

Rij nu zelf met setje lasertecs, 110 voor 130 achter op respectievelijk 2.3 en 2.5bar bevalt wel :) (ben beter over de metzelers te spreken dan de bridgestone tour band bt45)
Info komt uit de technische data die ik nodig heb als Dé Bandenman (zie sig).

Da's trouwens ook de spanning die Metzeler adviseert. :Y
 
Koop in ieder geval een bandenspanningsmeter, zo meet je steeds hetzelfde...... De meters bij de benzinepompen wijken allemaal af, zodat je nooit de goede spanning hebt. Meet de band als ie koud is.

Een beetje variëren in de bandenspanning, om te kijken wat je het beste bevalt, kan op zich geen kwaad. Natuurlijk niet 2.8 er in pompen als de fabrikant 2.2 voorschrijft......maar twee of drie tiende verschil is geen probleem.
 
slijt de boel dan niet verkeerd af?
als je bandenspanning veel afwijkt van wat de fabrikant voorschrijft?

Bij mij niet.. mn voorband cupped wel als een gek maar dat heeft de maken met de voorvork! Met mn vorige 020 had ik iets van 13000km gereden ofzo en was niet noemenswaardig plat, does it for me! Weet alleen niet 100% zeker of ik daar de zelfde bandenspanning in had..
 
Okee de spanning is me nu duidelijk, helaas heeft zich net een nieuw probleem voor gedaan.

Ik haal me motor uit de schuur en zie dat er een spijker in me achterband zit (en hij is dus ook bijna helemaal plat).

Welke achterband raden jullie me aan voor me Bandit 600S uit 1999?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan