Bandenspanning deel XXX..

Terminator

Die hard MF'er
1 jun 2001
524
0
Nieuwegein
Hey all,

Nou wil ik het wel eens weten ook: In de handleiding staat de bandendruk met berijder. Maakt dit veel uit of kan ik net zo goed de banden op druk brengen zonder berijder? En moet de motor op de middenbok staan of op de zijstandaard?
 
Nou wil ik het wel eens weten ook: In de handleiding staat de bandendruk met berijder. Maakt dit veel uit of kan ik net zo goed de banden op druk brengen zonder berijder? En moet de motor op de middenbok staan of op de zijstandaard?
ik neem aan dat ze bedoelen de bandenspanning met alleen de bestuurder... (dus zonder duo)

meet es je spanning als ie op de bok staat of op jiffy.... het verschil is volgens mij verwaarloosbaar...

en dan nog moet je een behoorlijke gevoelige piloot zijn als je 0.1 bar verschil voelt tijdens het rijden..

mensen hier vragen liever dan dat ze zelf es wat proberen he?
 
Kijk, daar heb je wat aan... is dat ook weer duidelijk.

Guz, 0.1 bar voel ik in de auto zo, dus op de fiets mischien ook. Ik ben met de fiets nog niet zo'n expirimenteer held dus ik denk gewoon vragen :?

Pooh, kan je niet proberen je logo langer dan 3 dagen hetzelfde te houden? *D
 
Kijk, daar heb je wat aan... is dat ook weer duidelijk.

Guz, 0.1 bar voel ik in de auto zo, dus op de fiets mischien ook. Ik ben met de fiets nog niet zo'n expirimenteer held dus ik denk gewoon vragen :?

Pooh, kan je niet proberen je logo langer dan 3 dagen hetzelfde te houden? *D

Ik bespeur hier wat lichte irritatie :? })
Ik ben ook aan het experimenteren, maar ik merk idd weinig ( tot geen.) verschil bij 0.1 bar verlies in de band... Kheb nu de banden op 2.5 bar staan, voor en achter... En dat reed best aardig daar in Zwitserland. :P
 
jij voelt 0.1 bar verschil in je autoband?
laat mijn niet schateren *D

Zou best kunnen... Sommige auto's zijn daar gevoeliger in... Bij vorige sloepje (605 met 16 inch velgjes) was het verschil tussen 2.1 en 2.3 bar goed merkbaar. 2.3 Stuurde strakker in bochten, hobbelde een fractie meer op slecht wegdek. Is 0.2 bar, maar toch.....

_________________
Nog steeds lesser.... maar wel fun

[ Dit Bericht is bewerkt door: DeGroteMuis op 2001-07-31 01:58 ]
 
Zou best kunnen... Sommige auto's zijn daar gevoeliger in... Bij vorige sloepje (605 met 16 inch velgjes) was het verschil tussen 2.1 en 2.3 bar goed merkbaar. 2.3 Stuurde strakker in bochten, hobbelde een fractie meer op slecht wegdek. Is 0.2 bar, maar toch.....
bij die grote velgen/lage bandjes zal het effect groter zijn.
Opmerkelijk dat je zo gevoelig bent terwijl je in zo'n grote bak zit. Is het geen suggestie? Meet je je banden zo regelmatig? Pas je je spanning aan als het warmer/kouder is?
 
Met de huidige auto is dat niet meer nodig... Merk er weinig van... Rij nu Bravo met 16 inch velgjes & veel minder gevoelig, pas merkbaar verschil vanaf een half bar (1.8 of 2.3). Maar met de 605... inderdaad, wekelijks checken & aanpassen aan (grotere) temperatuursverschillen...

Ik denk dat sommige voertuigen er gevoeliger voor zijn dan andere....
Maar kan natuurlijk toch suggestief zijn... :)
 
Ik was absoluut niet geirriteerd hoor! ;)
Ik heb de banden nu op de zijstandaard op druk gebracht en dat rijd echt perfect. 2,5 voor en 2,9 acher. En 0,1 voel ik echt (16" met 4,5 bij 195 bandjes) hij trek dan al als een achtelijke bij bochten en HARD remmen.
 
bandenspanning met berijder bedoelen ze niet dat je erop moet zitten als je je banden op pomt, maar dat je er alleen op zit als je rijdt, met passagier geldt hetzelfde en ook voor bagage.

Hoop zo weer eens iets duidelijk te hebben gemaakt.

 
Terug
Bovenaan Onderaan