bandenspanning en zo

franko

MF'er
7 feb 2005
86
0
rotterdam
zucht de meeste die al wat langer op dit forum mee draaien zullen onderhand wel gek worden van steeds dezelfde vragen, maar ik ga er toch even eentje stellen.

Onder mijn TLR heb ik een setje pilot sport banden en ik moet zeggen naar grote tevredenheid. Nou hoor ik twee verschillende verhalen. De ene zegt dat de banden spanning afhankelik is van het merk band, maar ik heb ook wel eens gehoord dat voor een TLR de spanning gewoon 2.4 moet zijn, zowel voor als achter. wie heeft er nou gelijk en wat kan ik nu het beste doen?

greetz Frank
 
Hoi,

Bandenspanning is helemaal afhankelijk van hoe je de band gebruikt.
Maar voor straat gebruik mag de druk gerust iets hoger zijn dan 2.4
Als het goed is staat er in je boekje wel een staatje met de bandendrukken, en misschien dat net die band die je er nu onder hebt er niet bij staat, maar echt heel ver van de opgegeven waardes zal hij niet afzitten.
Richard
 
ik heb pilot power eronder en werd gek van de trillingen die in de motor waren gekomen nadat ik de pilot sports eraf had gehaald.
de spanning die er door de monteur was op gezet was 2,5 voor 2,9 achter .
toen heb ik michelin benelux opgebeld en gaf het type motor banden en bouwhaar motor door en die gaven mij op 2,5 voor 2,5 achter, ik ben in het midden gaan zitten met 2,6 ( solo rijden ) en klachten zijn helemaal weg
 
Terug
Bovenaan Onderaan