Bandenspanning GPX600

Orpheus

MF veteraan
Donateur
9 jul 2002
26.658
2
Lienden
Aangezien ik mijn eigen fiets plat gereden heb, rij ik nu tijdelijk (hoop ik ;) ) op een geleende GPX600 uit '89.

Echter, de banden zijn nogal zacht (als in: errug zacht), maar ik weet niet wat de spanning zou moeten zijn. En aangezien er ook geen boekje of sticker oid op zit, kan ik er zo één, twee, drie ook niet achter komen.

Iemand met een GPX die mij even kan helpen?
 
Ik deed volgens mij altijd 2,4 voor en 2,6 achter.
Reed het ding goed mee hoor.
Mag ik vragen welke bandjes eronder zitten?
 
Zooo, dat scheelt een heel stukje... :P

Voor van 1,5 naar 2,4 en achter van 0,4 naar 2,6 bar. :+

Voor zit er een Dunlop K205 op. En achter een Conti Sport2000. Die achterband wordt echter vanmiddag nog vervangen want die is zo vierkant (en glad) als een baksteen.
 
Stuurt lekker he zo´n lege band ;) .
Ik weet niet wat je erop gaat leggen maar ik zelf had voor een metzeler ME33 en achter een BT45.
Doe er absoluut geen ME33 op, wat een rot band zeg. Ding glijdt aan alle kanten!
Al een idee wat je erop gaat leggen?
 
Op advies van de mijnheer bij Sabra heb ik er een Michelin Macadam 50 op laten leggen (ondanks de positieve geluiden op dit forum :+ ). Hij dacht dat deze het beste past bij mijn rijstijl (gematigd sportief). De achterband is inmiddels volledig schoon en ik heb nog geen klachten over voor of achterband. Gezien het beperkte vermogen van de GPX verwacht ik ook niet echt problemen.

Hij had ook nog Bridgestone's maar die raadde hij af. Hij zei dat die vaak problemen veroorzaakten mbt de rechtuitstabiliteit bij de GPX (achterkant begint te zwabberen) en dat Bridgestone ze om die reden niet langer adviseert.

Ik was overigens 126 euro kwijt, inclusief montage.
 
Mn vriendin heeft een GPZ600 en rijdt met 2.3 voor en 2.5 achter.
Voor en achter liggen dr nu BT-45's op.
Voor 16 inch wielen de beste plakbanden maar ze sijten redelijk snel.
 
Ik hoor ook iedereen zeggen over die Macadams dat het slechte banden zijn maar kan ik zelf niet beoordelen, ken ze niet.
Maar wat Sabra zegt over dat instabiel worden heb ik hier een keer gepost en ook nog nagevraagd bij 2 andere bandenboeren en die zeggen dat het onzin is.
Ligt voornamelijk aan het feit dat het een 16 inch band is die kan gaan zwabberen omdat het een hoge bolle band is (tractorband idee).
Maar vertel me graag hoe die Macadams rijden, want ben nu wel benieuwd wat jij ervan vind.
 
Hoi,

Ik heb ook een GPX met dunlop K205 band, ze vertelde mij dat de bandenspanning voor 2.5 en achter 2.8 moest zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan