bandenspanning warm

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
Nu zet ik mijn banden op 2.2 vooraan en 2.3 achteraan.

Als ik ze heb warmgereden wordt dat 2.4 voor en 2.6 achter.
Is dat juist zo, of moet dat nog iets lager/hoger?

En bestaat er zoiets als een ideale spanning van warme banden??
 
Voor op de openbare weg vind ik die bandenspanning vrij laag (2.2/2.3)

Dat zijn waarden voor een bandenspanning bij circuitrijden.

Maar inderdaad is het heel normaal dat de bandenspanning bij een warme band hoger is dan bij een koude band.

Het varieert ook een beetje per band wat het meeste grip opleverd. Sommige banden (Pilot Sport) hebben meer druk nodig.
 
Het varieert ook een beetje per band wat het meeste grip opleverd. Sommige banden (Pilot Sport) hebben meer druk nodig.

Pilot Sport MEER druk nodig?? Dacht het niet!!! heb er druk mee ge-experimenteerd, maar bij mij werkt hogere druk juist averechts. Ik rij nu ca. 2,2/2,5 of bij kouder weer 2,3/2,6 terwijl ik met BT010 / D207 er rustig 0,1 a 0,2 meer in deed. Op mijn GSX-R 750 werd hij vooral achter erg nerveus met zo'n harde band. Een racende kennis van mij kwam tot dezelfde conclusie.
Voor circuitgebruik rij ik zo 2,2 voor en achter.
Misschien maandag wat minder ivm te temperatuur.....

Grtzz HagaSan.
 
Welke bandenspanning kan ik aanhouden voor m'n bandit 600 met bt010 voor en bt020 achter?

Heb er gister 2.5 voor en 2.7 achter op gezet. Maar hij leek nerveuzer dan normaal. Wat zijn de aanbevolen waarden voor deze banden? (geen circuit instellingen, maar de instellingen voor normaal gebruik)
 
Op zondag 28 juli 2002 10:46 schreef Haga-San het volgende:Ik rij nu ca. 2,2/2,5 of bij kouder weer 2,3/2,6 terwijl ik met BT010 / D207 er rustig 0,1 a 0,2 meer in deed.

...

Voor circuitgebruik rij ik zo 2,2 voor en achter.
Misschien maandag wat minder ivm te temperatuur.....

Grtzz HagaSan.

Je moet toch juist minder spanning hebben bij een lagere temp. ?

Ik dacht dat het idee was dat bij minder luchtdruk de banden meer vervormen dus sneller warm worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan