Bandenspanning

eriks83

Rookie
24 feb 2009
2
0
Hey,

Even een vraagje aan jullie over de bandenspanning van mijn R6 uit 2003. Gisteren heb ik de bandenspanning na 2 maanden rijden maar eens op de juiste spanning proberen te brengen (2.5 voor, 2.9 achter??) bij het tankstation. Er wordt tegenwoordig, waarschijnlijk terecht, zo'n hype gecreeerd over bandenspanning dat ik dus ook maar eens langs de shell ben gereden. Ik heb pas een paar maanden mijn rijbewijs en het was dus ook de eerste keer dat ik dit heb gedaan. De juiste Bar spannning ingesteld maar toen ik die slang op mijn ventiel zette hoorde ik een hoop gesis, verder had ik geen idee of er nou lucht bij ging of dat er juist lucht ontsnapte! Na het 'oppompen' reed mijn R6 echter als een dwijl, dus ik langs de dealer. Bleek er nog maar 0.8 bar in mijn voorband te zitten! Waarschijnlijk een hele simpele vraag voor jullie, maar wat is er fout gegaan??

Om mijn bandenspanning thuis te kunnen checken heb ik vandaag voor 20 euro ook maar een digitale bandenspanningsmeter gekocht. Als ik hem erop zet hoor ik opnieuw een hoop gesis en geeft dat ding 0.15 BAR aan. Heb het meerdere keren geprobeerd. Snap er niks van. Zal wel aan mij liggen, nogmaals ik ben nog erg onervaren met dit soort dingen, maar zou er graag advies over hebben. Hoort dat gesis wanneer je de spanning aan het checken bent?

Alvast bedankt!

Groetjes Erik
 
verder/steviger/dieper op je ventiel drukken. Sissen tijdens oppompen hoort niet. Als je'em er weer aftrekt na die tijd hoor je wel een sis, das de lucht wat nogin de slang zat.

bandenspanningsmeter zelfde verhaal, beter er op zetten...
 
Thanks! Had eigenlijk wel het idee dat ik die slang er stevig op had gezet, maja. ging ook niet echt lekker, omdat ik slecht bij mijn ventiel kon komen met die slang.
Die bandenspanningsmeter is misschien gewoon niet oke, omdat ik die er serieus hard tegenaan heb gezet, en het blijft sissen. Of moet dat echt onmogelijk zijn??
 
De meter kan kapot zijn natuurlijk, maar de kans is groter dat je'm er niet goed en recht op drukt.

Ik krijg het idee dat je de pomp en meter bijde er scheef opdrukt zoals kofferrek ook al aangeeft ;) Volgende keer nog maar eens goed kijken dat'ie recht zit... dan lukt het vast wel ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan