Bandenspanning

en voor een GSX-R600 ?
rtfmey.gif
 
Voor m'n ZZR is dat volgens m'n Haynes-handboek 2,5 voor en 2,8 achter.

Gisteren kijk ik dat voor het eerst sinds ik de fiets heb eens na (heb haar 5 maanden) en bij beide 2 bar (koud gemeten) ... Ik vond al dat ze af en toe wat zwabberde... Was er wel wat van geschrokken. Direct naar het benzinestation gereden en druk bij gedaan.

Weet iemand welke invloed een verkeerde bandenspanning eigenlijk heeft ?
 
Voor m'n ZZR is dat volgens m'n Haynes-handboek 2,5 voor en 2,8 achter.

Gisteren kijk ik dat voor het eerst sinds ik de fiets heb eens na (heb haar 5 maanden) en bij beide 2 bar (koud gemeten) ... Ik vond al dat ze af en toe wat zwabberde... Was er wel wat van geschrokken. Direct naar het benzinestation gereden en druk bij gedaan.

Weet iemand welke invloed een verkeerde bandenspanning eigenlijk heeft ?

Ik rij altijd tussen 0.3 en 0.5 bar lager dan wat in het boekje staat.
 
wat is het voordeel daarvan Paul? vormt je band beter mee in de bochten? of wordt ie sneller warm over het gehele loopvlak? of allebei misschien? of iets heel anders? })

Nah, dan verbruikt'ie tenminste wat meer en is'ie sneller door z'n banden heen!

Ik heb m'n banden altijd 0,2 - 0,3 bar hoger dan voorgeschreven. Verbruikt'ie minder en minder snel last van 'cupping'. Mijn huidige banden gaan al 17750 km mee (voor en achter) en ik rijd niet truttig. Ik verwacht er nog zo'n 3000 - 4000 mee te kunnen doen!! :]
 
Volgens de sticker op m'n fiets zou er voor bij 2.5 in moeten en achter 2.9... Heb ze beide 0.2 bar lager gezet. Voelt lekkerder...

Gelijk straks maar ff controleren en ff de ketting invetten, want het is vanavond weer klaverblad tijd. Heerenveen here I come... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan