bandenspanning

inferno

MF'er
10 feb 2003
104
0
Vanochtend merkte ik dat m'n bandenspanning wat laag was, ik ik wist niet precies hoe hoog hij wel moet zijn voor een ZZR600 op macadams....
Kan iemand mij helpen?
bvd!
 
is dat niet erg laag? ik hoorde altijd 2.5 op beide, maar ik hoor ook wel eens 2.5 voor en 2.9 achter... :? eigenlijk wil ik het ook wel weten.
 
is dat niet erg laag? ik hoorde altijd 2.5 op beide, maar ik hoor ook wel eens 2.5 voor en 2.9 achter... :? eigenlijk wil ik het ook wel weten.
ligt eraan wat je gaat rijden, als je alleen maar snelweg rijdt mag i idd iets harder.
Ga je heel sportief rijden mag i iets zachter.

ik ga meestal hiervoor (2.2 en 2.6) :)
 
Of effe op de website van de fabrikant kijken (als je het boekje niet meer hebt of de stickers van de motor hebt afgeföhnd).
Bij Dunlop D207 is het 2.5 en 2.9 en daar ben ik best :] mee
 
Standaard is 2.5 voor en 2.9 achter. De dealer vertelde me bij aankoop 2.4 voor, 2.8 achter. Maar met 2.8 achter, duopassagier en Autobahn werd de achterband toch knap warm t.o.v. de voorband, dus ik ben uitgekomen op 2.4 voor en 2.9 achter.

Ik weet zo gauw niet welke banden ik erop heb liggen. 't zijn Bridgestones, maar geen Battlax. Voor macadams zal de spanning echter niet veel afwijken.
 
Ik ben ontroerd....
Bedankt voor de snelle reactie allemaal!

2.4 em 2.9 gaat het worden, aangezien er vaak een duo achterop zit en de Deutsche Autobahn vlakbij is..
 
Nog even tussendoor; meestal staat er op de band hoeveel psi hij mag hebben.

1 bar = 14,5 psi ;)
 
Ligt ook een beetje aan welke band je hebt. In m'n Powers doe ik iets minder in (2.5/2.3-2.5)dan m'n vorige Bridgestones (2.5/2.9). Op de Michelin site http://www.michelin.co.uk/ kun je kijken welke banden er op je motor passen. Daarbij wordt ook aangegeven hoeveel bar erin moet (2.5/2.9).
 
ik reed altijd bridgestone en die geven voor de meeste banden 2.5 voor en 2.9 achter.
heb nu michelin en die zegt macadam 90X voor 2.25 en pilot road achter 2.5
dacht ook dat dit erg laag was (t.o.v. de bridgestones) maar ik heb er geen problemen mee. dus schijnbaar toch voldoende lucht erin.
 
Ik rijd met me kawaatje met dunlop bandjes, 2.5 achter en 2.3 voor.
Als ik voor 2.5 doe en gaat hard door een bochie wil me voorband soms wegstuiteren.Is ook niet fijn. :9
 
Macadams? Gooi er maar rap wat anders op, wat de spanning betreft zal je nu ongeveer juist zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan