Bandenspanningsmeter (geijkt) aanbeveling.

Een meetwaarde van 1.79999999999 is voor een digitale meter nog steeds 1.7, terwijl het in werkelijkheid 1.8 is. En dat is best significant, zeker bij slicks/racebanden. Met een analoge meter zie je dit verschil direct.

Daarnaast vroeg de topic starter om een gecalibreerde meter. Als een meter slechts een resolutie van 0.1 bar heeft, kan deze onmogelijk in die resolutie worden gecalibreerd. Dus moet deze preciezer kunnen meten om die calibratie te garanderen.

Kortom, reden genoeg om op honderdsten van een bar te kunnen meten.
Nou nee, dit gaat ook niet altijd op. Ik heb nl een dure digitale meter van Longarce, en deze meet dus tot 2 cijfers achter de komma. Dus 1.7999999 geeft mijn meter aan als: 1.79 :+

Ik heb juist deze meter gekocht omdat ik digitaal veel fijner vindt af te lezen als hij 2 of meer cijfers achter de komma aangeeft. Ik heb ook een analoge meter van Proworks niks mis mee prima ding, maar ik vindt dus die digitale beter/makkelijker af te lezen. Bij de analoge staat het wijzertje soms ergens tussen in. Waar tussen in?.... Ik vond dat lastig om soms exact af te lezen en op te schrijven.
De analoge is wel handig als reserve als de digitale ineens besluit om het niet meer te doen vanwege stroom te kort. :z ik gebruik ze allebei zeer regelmatig.
 
1659540313441.png
 
Leuk. je hebt dus of bandenwarmers, of je komt binnen na twee rondjes om je banden te controleren. Ik gok erop geen van beide gezien je verhaal, dus hoe doe je dat???
Uhm, na elke sessie meteen meten misschien? Alleen de eerste sessie houd je dan een koude-banden druk aan. Zo doe ik het overigens ook met bandenwarmers, na elke sessie nog even bijstellen.
 
@R-DV

Ben zelf zeer tevreden met Longacre. Zijn zeer nauwkeurig.


Ik heb de $ 122,99 versie is binnen 0,5% nauwkeurig

Let er wel op dat je de 0-60 PSI versie kiest
 
Foutje zie net dat ik de Pro versie heb van $ 193,99 (aardig in prijs gestegen ik heb 4 jaar geleden $ 139,99 betaald)
is binnen 0,3% nauwkeurig
0 - 4 BAR op de honderdste af te lezen

Super apparaat.
 
ding is zo lang onderweg dat die nauwkeurigheid er al uitgesleten is :+
 
Holy crap, dat is ruim boven de 200 euro voordat je 'm een keer hier hebt...en dat om je bandenspanning te meten...
O-) Ik heb dus de Longarce Semi-pro a 122,99 dollar 3 jaar geleden uit de States laten komen. Gelijk maar ff een bandentemperatuur meter met prikker erbij besteld en met z'n tweeen in nog z'n mooi aluminium klein koffertje met een vette Longarce sticker erop. :$
Dus ik was al met al wel meer dan 200 euro kwijt. En blij dat ik met dure shit ben :Y

2 jaar geleden heb ik een "slacker" gekocht, daar kun je ook een rolmaatje voor gebruiken, om je rijhoogte van je motor makkelijk te kunnen meten. en uiteraard in een klein koffertje. _O- Tja en weer zo blij als een kind met die dure rommel die alleen maar voor die klote motor kunt gebruiken. Ok die slacker kan ik ook de vering van mn mountainbike mee opmeten.

Z'n meter koop je 1x en als je er dan een beetje zuinig mee omgaat doe je daar de rest van je leven mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan