Bandenspanningsmeter

Maistro_44

MF'er
20 apr 2006
217
1
Eindhoven
Ik heb bij de Brezan een bandenspanningsmeter gekocht van carpoint.

Bandenspanningsmeter.jpg


De wijzer blijft staan op de gemeten spanning en dat rode knopje is bedoeld de wijzer weer te 'resetten'. Nu scheelt het zo'n 0.1 a 0.2 bar of ik meet met het rode knopje ingedrukt of niet. Weet iemand wat de bedoeling is? Ik wil hem zowieso nog een keer gaan 'ijken' omdat ik niet verwacht dat zo'n goedkoop ding heel nauwkeurig is. Maar als ik de afwijking eenmaal weet...prima.
 
De wijzer blijft staan op de gemeten spanning en dat rode knopje is bedoeld de wijzer weer te 'resetten'. Nu scheelt het zo'n 0.1 a 0.2 bar of ik meet met het rode knopje ingedrukt of niet. Weet iemand wat de bedoeling is? Ik wil hem zowieso nog een keer gaan 'ijken' omdat ik niet verwacht dat zo'n goedkoop ding heel nauwkeurig is. Maar als ik de afwijking eenmaal weet...prima.

Je schrijft toch zelf al wat de bedoeling is? :?


jfa0359l.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij de Brezan een bandenspanningsmeter gekocht van carpoint.

[http://www.onlinebouwmarkt.nl/winkel/images/uploads/Bandenspanningsmeter.jpg (afbeelding)]

De wijzer blijft staan op de gemeten spanning en dat rode knopje is bedoeld de wijzer weer te 'resetten'. Nu scheelt het zo'n 0.1 a 0.2 bar of ik meet met het rode knopje ingedrukt of niet. Weet iemand wat de bedoeling is? Ik wil hem zowieso nog een keer gaan 'ijken' omdat ik niet verwacht dat zo'n goedkoop ding heel nauwkeurig is. Maar als ik de afwijking eenmaal weet...prima.
hoe doe je dat :?
 
ik had ook 1 keer zo'n zelfde meter gekocht ik vond het maar een slecht ding ,ik drukte hem een keer op men band en toen schoot de meter naar de 3,5 bar terwijl er maar 2,8 bar in zat,ik heb zelf nu een digitale meter gekocht bij een autogroothandel die is wel nauwkeurig.
 
Damn...wat zijn jullie miere(n)neukers :-)
Ja...ik meet hem bij meerdere waarde.
Ja...ik weet dat het geen super ding is.
Ja...ik controleer graag ff snel mijn banden thuis voor ik op weg ga.
:) goeie instelling als die 1 of 2 tiende naast zit heb je toch een aardig uitgangs punt ook grote kans dat die het beter doet dan vele tankstation pruts apparaten.
 
~
~
:) goeie instelling als die 1 of 2 tiende naast zit heb je toch een aardig uitgangs punt ook grote kans dat die het beter doet dan vele tankstation pruts apparaten.


Juist. Het gaat er neem ik aan niet om de juiste bandenspanning voor op het circuit te hebben maar er zeker van te zijn dat je niet met een te zachte band gaat rijden.
Heb ik wel eens gehad met mijn vorige motor: hij stuurt wat wazig was mijn klacht. Maat van me meet de bandenspanning en die bleek 1,5 ipv 2,5 bar te zijn, oeps :$.
Dit soort situaties kun je dus met de brezanmeter goed voorkomen.
Ik moet wel toegeven dat ik nu zo'n digitale heb gekocht deze was en goedkoop en nauwkeurig (voor zover hij geijkt is _O- _O- )
 
alsof 2,5 bar bij een koude band ook 2,5 bij een warme band is :+

Tis een handig dingetje, ik hem m ook.. maar de absolute waarde moet je je niet te druk om maken, als het nu goed is en ie nu zegt 2,5 bar, en volgende maand krap 2,2 weet je dat je even bij mag gaan pompen, zolang je zelf maar kan zie hoeveel het is gaan afwijken tov vorige keer weet je al voldoende imho.
 
Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat de afwijking van het metertje constant is. Dat is namelijk juist het probleem met goedkope mechanische instrumenten.

Zo'n digitaal dingetje is veel beter, daar zit een sensor (chip) van maar liefst 0,01 cent in die wel erg nauwkeurig is. De ANWB verkocht die dingen voor 2 euro, ik weet niet of die actie er nog is.
 
Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat de afwijking van het metertje constant is. Dat is namelijk juist het probleem met goedkope mechanische instrumenten.

Zo'n digitaal dingetje is veel beter, daar zit een sensor (chip) van maar liefst 0,01 cent in die wel erg nauwkeurig is. De ANWB verkocht die dingen voor 2 euro, ik weet niet of die actie er nog is.

Ze zijn nog te koop, heb laats een advertentie gezien maar weet niet meer waar. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan