Bandentest Motorrad 2004 (duits)

Ericx

Die hard MF'er
19 okt 2002
807
15
Westland
Er worden altijd veel vragen gesteld over de diverse banden. Toevallig :? zag ik een (duits) artikel.
Hier worden 4 categorien banden getest;
- Sport
- Supermotard
- Sporttour
- banden voor de oudere motoren (??).
Klik hier voor de bandentest

IMHO zit er weer een beetje duits chauvinisme in
 
Laatst bewerkt:
Mede door dit webartikel heb ik mijn uiteindelijke keuze gemaakt een paar maanden geleden. (Metzeler Roadtec Z6 voor m'n K1100RS) Heb er geen spijt van gekregen! :)
 
Samenvatting ? O-)

Dit is de uitkomst de sportbanden. De belangrijkste :X

full


Edit: Tabel als plaatje toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:
kijk het er is natuurlijk een groot verschil tussen de manier waarop je je moor gebruikt dat bepaald welke compound je gebruikt.
Maar ik ben ervan overtuigd dat het voor de gemiddelde rijder niet echt veel uitmaakt of hij/zij er nu pilot power, sports of BT 014's onder legt. Het zijn allemaal goede banden maar ieder heeft zijn voorkeur. Als je het aan mij vraagt is het ook een groot gedeelte psychisch. (dit kwa grip)

Bollings-hoek is natuurlijk een heel ander verhaal! Een band moet lekker bol zijn om een beetje te kunnen flik-flakken!

Ik ben een groot fan van de pilot powers..maar dat is natuurlijk heel persoonlijk :+
 
Het enige wat je uit die test kunt halen is dat Michelin bandjes de beste zijn in de regen en dat de bridgestone, michelin en metzeler voor de rest weinig onder doen voor elkaar wat betreft performance.
 
kijk het er is natuurlijk een groot verschil tussen de manier waarop je je moor gebruikt dat bepaald welke compound je gebruikt.
Maar ik ben ervan overtuigd dat het voor de gemiddelde rijder niet echt veel uitmaakt of hij/zij er nu pilot power, sports of BT 014's onder legt. Het zijn allemaal goede banden maar ieder heeft zijn voorkeur. Als je het aan mij vraagt is het ook een groot gedeelte psychisch. (dit kwa grip)

Bollings-hoek is natuurlijk een heel ander verhaal! Een band moet lekker bol zijn om een beetje te kunnen flik-flakken!

Ik ben een groot fan van de pilot powers..maar dat is natuurlijk heel persoonlijk :+
Nou, de MPP's doen het wel heél véél beter bij lage temp en regen :}
 
Slapeloze nachten in het verschiet B| , kom er net achter dat ik hele beroerde banden erom heb liggen. (BT-014)

Gelukkig geloof ik duitsers altijd direct :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan