Bandenvraagje aan de regelmatige circuit berijders

Ziggyman1

MF'er
13 nov 2003
139
0
Kessel
Hallo daar, ik zal maar direct met de deur in huis vallen!!
Welke banden zijn nou het meest geschikt voor op het circuit.
Ik heb me sinds kort ook een ragbakkie gekocht (fireblade), maar hier zaten nog
wegbanden op gemonteerd.
Hier ben ik nu na enkele malen rijden niet zeer over te spreken kwa grip (heb
de michelin pilot en metzeler sportec gereden). Na enkele ronden al problemen met schuivende achterkant. Te heet?
Nu heb ik zelf een beetje zitten kijken op het www. en ben met deze remedies gekomen.
-Michelin pilit race H2, M2 en de S2
-pirelli supercorsa SC 0-1-2-3
-metzeler rennsport RS 0-1-2-3
-Dunlop D208 GP

Ik weet het niet meer en aangezien mijn beurs nooit echt wil uitpuilen zou ik graag met een goede gemiddelde band beginnen, die een paar keren mee kan en niet naar 4 of 5 sessies al vervangen moet worden omdat hij teveel heatcycles heeft meegemaakt.
Als ik op het circuit om me heen kijk zie ik de meeste op de bekende supercorsa staan, maar over deze band hoor ik problemen met heatcycles en e.v.t. achterschokbreker aanpassingen.
Ik wil gewoon lekker hard spektakelen over die baan zonder 2 of 3 sets wielen bij me te hebben. Ik voel dat dat ding harder kan maar dat rubber dat rubber.
Alvast bedankt voor de aandacht,

mvg Ziggyman
 
dunlop D208 gp. pak die of nieuw of gebruikt als je ze gevonden krijgt.
maar let wel dat het de GP's zijn.
velen zullen zeggen dat je SC moet pakken maar de meesten van hun lopen met de meut mee.
208 gp en een spanning van voor en achter min. 2 bar dan kun je zonder glijden op het kantje rijden.
en ook heel belangrijk ze gaan bij ons zeker 5 curcuit dagen mee, ( 600tje )108pk aan het achterwiel.
 
Ben NOG geen regelmatige circuit rijder.. maar met toms en circuit dagje zandvoort niks geen last gehad :} .. kappen uitlaat steppen alles aan de grond

Voor diablo corsa (2.1), achter diablo (2.3) :} .
 
Laatst bewerkt:
De SC's zijn idd na 1 (of 2) dagje(s) stevig circuitrijden wel aan het einde van hun latijn. Langs de andere kant kan je er wel veel harder mee gaan.
Veringsproblemen heb ik er nog niet mee ondervonden, maar ben dan ook geen GP-coureur :P .

Heb ook goei ervaringen met Diablo op circuit, en die houdt het qua slijtage veel langer uit! Diablo Corsa was beter, maar slijt weer iets sneller.

Hier m'n Diablo na 3 sessies Spa (droog 25°C), je ziet er amper iets aan :}

full
 
ik moet zeggen dat mijn supercorsa,s er inderdaad erger uitzien.

Tja, rijstijl, motor, gewicht, temp, bandendruk, asfalt, etc... spelen natuurlijk ook een enorme rol in dat verhaal, je kan het niet steeds vergelijken :) .

Maar hier vond ik het leuk om te vergelijken, zelfde bike, rijder, circuit, vering ongewijzigd, wel iets frisser buiten.
En je ziet direct dat die SC veel sneller "desintegreert" :P .
 
Heren hartstikke bedankt voor de reacties.
Maarre, die dunlop heb ik al vaker goeie dingen over gehoord en aangezien ik geen
150 tot 180 pk beul tot mijn beschikking heb lijkt me de sc niet echt nodig.
Ik hoor alleen niks over de metzeler en de michelin, iemand?!?
 
Metzeler rennsport = Pirelli supercorsa. Zelfde rubber, ander profiel. Bandjes komen uit dezelfde fabiek.

Voor de rest heb ik er ook de ballen verstand van .. :)

Heren hartstikke bedankt voor de reacties.
Maarre, die dunlop heb ik al vaker goeie dingen over gehoord en aangezien ik geen
150 tot 180 pk beul tot mijn beschikking heb lijkt me de sc niet echt nodig.
Ik hoor alleen niks over de metzeler en de michelin, iemand?!?
 
als ik zou was zou ik eens op "zoeken" bovenin het scherm klikken .....
er zijn best al wat discussies over RS'jes SC'tjes en godweetwatmeer over banden op het circuit.

uiteindelijk is het een kwestie van de grote noemers eens zelf uitproberen. je kan alleen zelf bepalen welke band jou het beste aanvoelt. er zit nu eenmaal een hoop tussen de oren :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan