bandenwarmers

brian

MF veteraan
29 mrt 2005
3.533
4
ik ben opzoek naar bandenwarmers
het valt me op dat ze varieren tussen de €165 - €380
ik vind het verschil nog al groot

ik denk altijd elk waar naar zijn geld en het midden zal wel goed zijn


maar zijn er ook echte afraders?
waar moet je op letten?
 
Hier valt een boel over te zeggen met veel verschillende meningen.
Dus dit kan maar zo weer een heel lang topic worden.
(Tenzij men een beetje moegekletst is over dit topic)

Algemeen dingen:
Goede warmers hebben een thermostaat en dekken de band rondom zoveel mogelijk af.
Slechte warmers kunnen te heet worden met alle ellende van dien.

Ik heb trouwens al een paar jaar een paar behoorlijk goedkope warmers (Racetech) en die doen het prima.
Wat wel belangrijk is dat je er een beetje voorzichtig mee omgaat, dus de warmtedraden niet buigt/knakt.
 
Je kan eerst de zoekfunctie hier eens proberen en zoeken op internet op de diverse merken ;)
Een groot (prijs)verschil is o.a. of je instelbare wilt en welke je dan neemt, je hebt ze met standen (droog/nat) en per graad instelbaar, alle waar naar zijn geld..
Verder werken sommige met touwtjes en andere met klittenband/elastiek, is maar weer net wat je zelf prettig vind..

Heb ze zelf dit voorjaar gekocht, met alle respect voor de mensen die ze wel hebben en er dik tevreden mee zijn maar ik vond wat negative commentaren op; MotoGP, Goldspeed en Biketek dus die vielen voor mij af.
Hele goede ervaringen gelezen over; Capit, Bandit, KLS, TTSL en Chickenhawk maar helaas buiten budget, €300+ :(
Bleven op mijn lijstje uiteindlijk over Verheul, Termorace One en HSR en uiteindelijk na veel goede commentaren op racing4fun.de (http://www.racing4fun.de/viewtopic.php?t=22830) de HSR in Duitsland besteld (Ebay via Dinnermoto), de afhandeling helemaal goed en tot nog toe doen ze het ook goed :)

Hier staat nog een test van bandenwarmers (supermoto weliswaar maar ze doen/zijn hetzelfde..)
Reifenwärmertest,Heizdecken, Supermoto Test- und Fahrberichte

Nou, succes met je keuze !
 
Laatst bewerkt:
Dit is mijn tweede seizoen met een set motoGP - bandenwarmers. Wel de instelbare.

Tot op heden geen klachten. :)

(afkloppen natuurlijk)
 
Uit betrouwbare bron vernomen dat capit goed zijn werk doet,
geen gedoe met touwtjes en lekkere warme bandjes.
Ook goed als electrische deken voor een koud weekend assen :P
 
Heb een paar keer een set warmers geleend van een kennis ,en dat was met touwtjes. Ik wist toen in ieder geval dat ik zulke niet moest hebben.... :j Wat een klote systeem.

Heb nu anderhalf jaar Chickenhawk warmers,zonder kastje oid. Wat er niet op zit kan ook niet stuk gaan :)
 
Ik ben dit jaar nogal veel bezig geweest met bandenwarmers en de electronica die erin zit en heb gemerkt dat de prijs van een set bandenwarmer voor het grootste deel afhangt van de materialen die gebruikt worden (kwaliteit).

Bv:

Buitenhoes: Nylon of Cordura
Warmte element: Koper legering of Aluminium Nikkel legering
Isolatie warmte element: Siliconen of Teflon
Isolatie deken: Polyester of Nomex

Voor alle duidelijkheid het eerste materiaal zit in een budget bandenwarmer het tweede wordt gebruikt in een kwaliteits bandenwarmer.

De vraag blijft gewoon hoe lang en hoe vaak gebruik je je bandenwarmers en hoeveel waarde hecht je aan de juiste bandentemperatuur. Rij je bijvoorbeeld circuit dagen en wil je gewoon warme banden zodat je je rijtijd optimaal kunt benutten. Of rij je vooraan in het ONK en gebruik je je bandenwarmers om je bandenkwaliteit te beschermen en exact de juiste temperatuur en bandenspanning te halen?

Dit weekend zagen we in Assen, Barry Venema en Ghisbert van Ginhoven aluminium gentex bandenwarmers gebruiken die een hele goede isolatie waarde hebben. Eigenlijk is het bij een bandenwarmer het zelfde als bij een huis. Als een woning goed geïsoleerd is heb je het ook overal behaaglijk warm en weinig temperatuur verschil, terwijl je niet teveel energie hoeft te gebruiken om snel te verwarmen.

De thermostaat in je warmer is weer een heel ander verhaal. Je moet natuurlijk een goede thermostaat maar belangrijker is nog de plaats in de bandenwarmer waar hij bevestigd is.


ik ben opzoek naar bandenwarmers
het valt me op dat ze varieren tussen de €165 - €380
ik vind het verschil nog al groot

ik denk altijd elk waar naar zijn geld en het midden zal wel goed zijn


maar zijn er ook echte afraders?
waar moet je op letten?
 
Ik heb Biketek warmers en heb er geen problemen mee, voor die 125 euro kun je 3 setjes verslijten voordat je aan de prijs zit van Chicken Hawk warmers (die kwalitatief wel beter zijn maar dan ook 3 x zo duur dus dat mag dan ook wel).

en het is inderdaad maar op welk niveau je rijdt, als ik ONK reed zou ik ook investeren in Chicken Hawks maar voor die paar circuitdagen en misschien ZAC vind ik ze niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan