Bandenwissel, waar normale prijs omgeving Sliedrecht?

Deze toko (in Dordt) heeft mijn bandjes voor 15 euro per band gewisseld en gebalanceerd. Ik moet er wel bij zeggen dat hij de voorband er wel de eerste keer achterstevoren om had gelegd, daar kwam ik bij het in de auto leggen achter. :')

Hij zei dat hij hem hetzelfde had gedaan als de oude band, zou kunnen dat die er ook verkeerd op zat natuurlijk. Dus voor 15 euro wordt je wel geacht zelf een beetje scherp te blijven. :P

En deze (in Ridderkerk) is ook nog redelijk in de buurt, maar die is nu op vakantie kennelijk.
 
Hoi,

De profile in Dordrecht rekent geloof ik 12.50 per band, anders RENA motoren in Dordt, die beunt bij tot half 10 's avonds en hij rekent 15 euro per wiel. Dat is inclusief balanceren.

Succes, Michel
 
Ik dacht dat profile geen motorbanden deed, die heb ik gebeld volgens mij. 45 euro per band was bij Bert Lanser in Dordt.
Rena zou ik morgen wel even kunnen bellen.
 
Hoi,

De profile in Dordrecht rekent geloof ik 12.50 per band, anders RENA motoren in Dordt, die beunt bij tot half 10 's avonds en hij rekent 15 euro per wiel. Dat is inclusief balanceren.

Succes, Michel
Let wel op dat dit de RenA uit mijn link is. Er is namelijk nog een Rena in Dordrecht (kwam ik ook net achter) en ik weet niet wat voor prijzen die hanteert.
 
Ik heb 2 velgen los met nieuwe banden laten om leggen voor €25,=. Daar zat uitbalanceren van voorwiel bij. De meesten laten ook achterwiel balanceren. Tegenwoordig staat op de band waar lichtste punt is. Die leg je bij het ventiel met opleggen. Om dat achterwiel aangedreven wordt is balanceren hier geen must. Doe maar eens achter niet balanceren, wel lichtste punt van band bij ventiel monteren en kijk of je verschil merkt. Ik niet in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
Een gewone auto garage kan dit vaak ook wel. Even opletten, voor veel automonteurs zijn motorbanden iets exotisch, maar voor veel balanceerapparatuur liggen de verloopjes voor motorwielen in de la.
Mijn motorbanden worden altijd door een bevriende automonteur om de velg gelegd.

Waar ik bij sta.
 
15 euro per velg bij het aanleveren van losse velgen is een redelijke prijs , de voorband kan je goed zelf doen maar de achterband is wel lastig dus die zou ik laten doen , leg de band als je het zelf gaat doen even een uurtje in de zon om wat warmer en soepeler te worden
 
25 euro voor een los aangeleverd wiel is acceptabel, 15 euro is goedkoop.
Ik zelf vraag 8,50 voor wisselen met balanceren, 2,50 erbij als je de oude band achter wil laten.
Maar dat is de beunhaas prijs (wel met profi apparaat).

Balanceren is niet heel erg nodig maar voor tussen de oren wel prettig. In Frankrijk doen ze dit helemaal niet.

Ik heb 2 velgen los met nieuwe banden laten om leggen voor €25,=. Daar zat uitbalanceren van voorwiel bij. De meesten laten ook achterwiel balanceren. Tegenwoordig staat op de band waar lichtste punt is. Die leg je bij het ventiel met opleggen. Om dat achterwiel aangedreven wordt is balanceren hier geen must. Doe maar eens achter niet balanceren, wel lichtste punt van band bij ventiel monteren en kijk of je verschil merkt. Ik niet in ieder geval.

Die puntjes kunnen helpen, maar heb al meer dan eens de band een kwart gedraaid omdat er anders wel heel veel gewichtjes op moesten.
 
Balanceren is niet heel erg nodig maar voor tussen de oren wel prettig. In Frankrijk doen ze dit helemaal niet.


[...]


Die puntjes kunnen helpen, maar heb al meer dan eens de band een kwart gedraaid omdat er anders wel heel veel gewichtjes op moesten.

De aandrijving door ketting of cardan elmineert de onbalans. Ik wil ermee zeggen:je merkt nagenoeg niets van de onbalans of het moet een hele goedkope meuk band zijn.
 
Dit! Ik heb ze gecontacteerd ben benieuwd.

Goede ervaringen mee. Komen voor de deur, je geeft je wielen en de via internet bestelde bandjes worden gewisseld en gebalanceerd waar je bij staat. En dat voor nog geen 40 piek (vorig jaar).

Die man doet niet anders en dat al vele jaren lang. Hij kan de wielen ook de- en monteren, dan wordt het natuurlijk wel duurder.
Ik woon binnen een straal van 25 van Barendrecht dus geen voorrijkosten. Woon je verder, komen er kosten bij.
 
Ik heb de banden inderdaad zorgvuldig uitgekozen in Duitsland. Omdat er in Nederland namelijk moordprijzen gevraagd worden in vergelijking met daar. Ik ben natuurlijk geen dief van mijn eigen portemonnee. Ik heb na wat rondbellen een adres gevonden voor 15 euro maar die kan niet balanceren, en een ander voor 25 die wel kan balanceren. Zijn dit goede prijzen en is balanceren belangrijk bij een motorband?
Beste dokter, wat een horror-verhaal..... :+

Ja, de prijzen via een buitenlandse internethandelaar zijn wat goedkoper, maar niet zo heel veel goedkoper dan bij de NL vakhandel. Ga uit van een prijsverschil van 10 tot 15%....
En ja, onze schoorstenen moeten ook roken (vandaag niet natuurlijk met dit weer, maar je begrijpt wat ik bedoel).

Aangezien ik een nieuwsgierig mens ben wil ik graag weten welke banden jij zo zorgvuldig hebt uitgekozen, en voor welke motor dat dan is. Ik zie namelijk regelmatig verkeerd bestelde banden, die ik dan "mag" monteren. Verkeerde banden monteer ik niet vanwege aansprakelijkheid.
En daar komt het grote voordeel van de NL vakhandel te voorschijn: informatie, aansprakelijkheid en eventuele garantie.
 
Niets van aantrekken. Hier op het forum is men een beetje geil van afzeiken op mensen die online kopen. Weet niet hoe dat komt.. wellicht zitten er een aantal gefrustreerde ondernemers tussen.

Afijn, 25-30 euro per band is een gangbare prijs voor de bandenwissel inclusief balanceren, ventiel en lood. Misschien dat een haaks ventiel iets duurder is.
Ondernemer wel, maar gefustreerd valt wel mee (denk ik zelf).
Ik vraag 16 Euro voor montage + balanceren inclusief lood. Een ventiel en/of verwijderingsbijdrage komt daar nog eventueel bij. Sommige klanten nemen de oude band weer mee om die 3 Euro verwijderingsbijdrage te besparen.
 
Ja, de prijzen via een buitenlandse internethandelaar zijn wat goedkoper, maar niet zo heel veel goedkoper dan bij de NL vakhandel. Ga uit van een prijsverschil van 10 tot 15%....
En ja, onze schoorstenen moeten ook roken (vandaag niet natuurlijk met dit weer, maar je begrijpt wat ik bedoel).

Zelf heb ik vele jaren "netjes" m'n banden bij een dealer laten monteren, maar vorig jaar ben ik toch gewicht voor het online bestellen en aan huis laten monteren.
En de reden waarom ik dit gedaan heb..... Het exorbitante prijsverschil tussen de banden die de dealer verkocht, en exact dezelfde banden die ik nu online heb besteld.
De dealer vroeg op een paar centen na €400,- voor een setje pilot road 4 trial in de maten 110-80-19 & 150-70-17 op los aangeleverde wielen!

Online bestellen en monteren incl. balanceren aan huis wanneer het mij uitkwam moest €250,- kosten.
En de banden waren ook nog maar 3 maanden daarvoor geproduceerd, dus geen oude voorraad o.i.d.

ik gun een dealer / handelaar best een rokende schoorsteen en een belegde boterham, maar deze wilde volgens mij kaviaar op z'n brood en de kachel aan hebben met alle ramen en deuren open.
 
Zelf heb ik vele jaren "netjes" m'n banden bij een dealer laten monteren, maar vorig jaar ben ik toch gewicht voor het online bestellen en aan huis laten monteren.
En de reden waarom ik dit gedaan heb..... Het exorbitante prijsverschil tussen de banden die de dealer verkocht, en exact dezelfde banden die ik nu online heb besteld.
De dealer vroeg op een paar centen na €400,- voor een setje pilot road 4 trial in de maten 110-80-19 & 150-70-17 op los aangeleverde wielen!

Online bestellen en monteren incl. balanceren aan huis wanneer het mij uitkwam moest €250,- kosten.
En de banden waren ook nog maar 3 maanden daarvoor geproduceerd, dus geen oude voorraad o.i.d.

ik gun een dealer / handelaar best een rokende schoorsteen en een belegde boterham, maar deze wilde volgens mij kaviaar op z'n brood en de kachel aan hebben met alle ramen en deuren open.
Er zijn genoeg motor- of bandenzaken zoals die van SSB die banden verkopen tegen een iets hogere prijs dan de goedkoopste online shops. Bovendien is monteren dan betaalbaar, ook inclusief wielen de- en monteren. Vaak krijg je ook nog advies over ketting, remmen en wiellagers (of je kijkt zelf even). Voor die paar tientjes ga ik niet op de grond liggen met mijn hoofd ondersteboven om dan met een geleende auto te zoeken naar een montageplek.
 
Vroegah (ongeveer 10 jaar geleden) waren Duitse banden goedkoper doordat je in Nederland een milieuheffing betaalde. Tegenwoordig schijnt het vrijwel niets meer te schelen en (misschien een broodje aap-verhaal) verkopen de goedkopere handelaars vooral oude voorraad.
Ik koop gewoon bij de vakhandel, zoveel scheelt het niet.

Ik weet wel dat een setje Pirelli autobanden(!) in ongeveer vijf jaar al duidelijk verouderen, het rubber wordt merkbaar harder. Aangezien motorbanden van een nog zachtere compound zijn, zou je daarbij nog snellere veroudering mogen verwachten maar daar kan iemand met verstand van zaken beter een uitspraak over doen.
 
Bij Mike in Bleiswijk kan je ook in overleg en op afspraak je eigen banden meenemen.

Startpagina

Ik was 22,50 kwijt maar dat was met demonteren/monteren van t wiel erbij, dus ik denk dat er nog wat af gaat.
 
Zelf wielen uit-inbouwen scheelt ook weer geld... :-)



IMAG1375.thumb.jpg.0db80f519231a9d9116554e8661947b2.jpg
 
enig idee wat een uurtarief is van een monteur?

Als een banden wissel met balanceren een kwartier duurt (ik heb het ze sneller zien doen, en lang niet iedereen balanceerd, dus binnen 10 min klaar)

En je rekent 45 euro per band, is dat een uurloon van 180,-- euro, vind ik redelijk Vorstelijk voor een monteur, zelfs voor een hoog opgeleiden en goed ge-outileerde monteur.

Bij 25,-- de band is het uurloon nog 100,-- wat ik redelijk hoog vindt.

15-20 euro vindt ik zelf normaal, bij een auto betaal je het ook (of minder) en dan worden de banden nog los gehaald ook, dus niet los aanleveren

Als je bij een motor los aanlevert vind ik logisch, maar de prijs hoeft echt niet hoger te zijn dan bij auto' s
 
Dat klopt, ik gun de handel inderdaad geen marge als ik daar 140 euro voor de band moet betalen en op internet 101.
Ik wil best een uurtarief betalen voor deze klus. Geen probleem. Ik zeg alleen dat 45 euro voor een bandenwissel gewoon teveel is naar mijn idee.

En je hoort mij niet (na)zeiken hoor. Ik ben niet zon zure gast als jij bent door met het vingertje te gaan wijzen en mij zomaar te beschuldigen van allerlei zaken.

Ik zou het op prijs stellen als je gewoon verdwijnt als je niets zinnigs te zeggen hebt op mijn vraag. Ik zit niet te wachten op aantijgingen van mensen als jij. Ik wil gewoon weten waar ik tegen een eerlijk loon mijn banden kan wisselen. Waar ik mijn band koop is mijn zaak.

Weet je hoe het werkt in "de handel'
Jij kunt morgen een website bouwen, en banden gaan verkopen, je hoeft er geen een op voorraad te nemen, je hoeft alleen internet af te struinen voor plaatjes van banden, en een bestelsysteem op je site te zetten met een prijs die je ergens anders hebt gezien plus 5 of 10 euro...
Je bestellingen die je binnen krijgt stuur je door naar een groothandel of andere site, je krijgt de banden nooit te zien, en laat ze doorsturen naar het adres van jouw klant...
5 minuten werk, en 10 of 20 euro in de pocket...
Dan zet je er bij dat op sommige banden een levertermijn zit van 2-3 dagen, en je bent helemaal ingedekt...
Dat klanten dan 2-3dagen op hun banden moeten wachten is geen probleem, is gewoon de pakketdienst die het vertraagd

De motorzaak die 40 euro meer telt komt niet weg met kom over 3 dagen maar terug, als jij daar binnen komt wil je direct geholpen worden...
Dus de zaak moet een aantal banden op voorraad nemen, liefst van alle merken, en dan ook nog met verschillende karkassen, want onder een 600 sport moet een andere band dan een 1300 toer....
dan wil je ook nog eens snel geholpen worden, dus de monteur moet zijn werk laten liggen om jouw snel van een band te voorzien...
Dan tellen we nog niet de huur , energienota, personeel, en voorraad die hij allemaal moet betalen, terwijl de webshop alleen ergens op een kamertje een computer hoeft te laten draaien...

Misschien wordt het zo een beetje duidelijk waar dat prijsverschil door ontstaat, en kun je ook begrijpen waarom er straks geen motorzaak meer overblijft omdat de klant heel zorgvuldig ( lees de allerallergoedkoopste) banden heeft gekocht via een webshop, en dan mag de zaak waar je de banden laat omleggen de eventuele aansprakelijkheid op zich nemen...

Je hebt er ook geen moeite mee om onderdelen voor een servicebeurt te bestellen , en als je dan een andere motor koopt, je deze terug kunt sturen
 
Terug
Bovenaan Onderaan