Bandenwissel, waar normale prijs omgeving Sliedrecht?

2 jun 2017
174
34
Hoi allen,

Ik heb mijn 2 velgen los en daar moeten 2 nieuwe banden op die ik zorgvuldig heb uitgekozen. Echter de motorzaak in de buurt wil 45 euro per band hebben als ik de velg aanlever om te wisselen.

Ik voel mij hier niet goed bij en heb het gevoel dat deze prijs niet juist is. Weet iemand waar ik tegen een fatsoenlijk bedrag banden kan wisselen omgeving Dordrecht als ik de velgen aanlever?

Alvast bedankt.
 
Bij een bandenboer. De gemiddelde motorzaak wisselt geen zelf aangeleverde banden (ik neem aan dat je na het ‘zorgvuldig uitkiezen’ ze ook al online hebt besteld) of rekent tussen de €25-50 per wiel.
 
Als ik mijn banden niet zelf kan plaatsen (wegens een té stijf carcas of zo), ga ik ermee naar auto5, losse wielen welteverstaan, kost mij tussen de 10€ en 15€ (afhankelijk van wie er daar is op dat moment, ken daar iemamd persoonlijk), incl ventiel, uitbalanceren en achterlaten van oude band :t

Hebben jullie in NL ook auto5?
Zoniet, er zullen toch wel vergelijkbare zaken zijn, zo van die onafhankelijke "onderhoud alle merken" ketens.
 
Ik heb de banden inderdaad zorgvuldig uitgekozen in Duitsland. Omdat er in Nederland namelijk moordprijzen gevraagd worden in vergelijking met daar. Ik ben natuurlijk geen dief van mijn eigen portemonnee. Ik heb na wat rondbellen een adres gevonden voor 15 euro maar die kan niet balanceren, en een ander voor 25 die wel kan balanceren. Zijn dit goede prijzen en is balanceren belangrijk bij een motorband?
 
Ik heb de banden inderdaad zorgvuldig uitgekozen in Duitsland. Omdat er in Nederland namelijk moordprijzen gevraagd worden in vergelijking met daar. Ik ben natuurlijk geen dief van mijn eigen portemonnee. Ik heb na wat rondbellen een adres gevonden voor 15 euro maar die kan niet balanceren, en een ander voor 25 die wel kan balanceren. Zijn dit goede prijzen en is balanceren belangrijk bij een motorband?

Dus buiten het feit dat je de handel de marge op de banden niet gunt, wil je ook nog dat ze tegen een absurd laag uurtarief je banden wisselen en uitbalanceren....
Hoelang denk je dat ze er mee bezig zijn, reken dat om naar uurtarief, gebruik van de machines en lood, het gezeik dat het moet als jij binnen komt en waarschijnlijk nog nazeiken hier op het forum.....
Ik begon er niet eens aan...
 
Dat klopt, ik gun de handel inderdaad geen marge als ik daar 140 euro voor de band moet betalen en op internet 101.
Ik wil best een uurtarief betalen voor deze klus. Geen probleem. Ik zeg alleen dat 45 euro voor een bandenwissel gewoon teveel is naar mijn idee.

En je hoort mij niet (na)zeiken hoor. Ik ben niet zon zure gast als jij bent door met het vingertje te gaan wijzen en mij zomaar te beschuldigen van allerlei zaken.

Ik zou het op prijs stellen als je gewoon verdwijnt als je niets zinnigs te zeggen hebt op mijn vraag. Ik zit niet te wachten op aantijgingen van mensen als jij. Ik wil gewoon weten waar ik tegen een eerlijk loon mijn banden kan wisselen. Waar ik mijn band koop is mijn zaak.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt, ik gun de handel inderdaad geen marge als ik daar 140 euro voor de band moet betalen en op internet 101.
Ik wil best een uurtarief betalen voor deze klus. Geen probleem. Ik zeg alleen dat 45 euro voor een bandenwissel gewoon teveel is naar mijn idee.

En je hoort mij niet (na)zeiken hoor. Ik ben niet zon zure gast als jij bent door met het vingertje te gaan wijzen en mij zomaar te beschuldigen van allerlei zaken.

Ik zou het op prijs stellen als je gewoon verdwijnt als je niets zinnigs te zeggen hebt op mijn vraag. Ik zit niet te wachten op aantijgingen van mensen als jij. Ik wil gewoon weten waar ik tegen een eerlijk loon mijn banden kan wisselen. Waar ik mijn band koop is mijn zaak.

enig idee wat een uurtarief is van een monteur?
 
Dus buiten het feit dat je de handel de marge op de banden niet gunt, wil je ook nog dat ze tegen een absurd laag uurtarief je banden wisselen en uitbalanceren....
Hoelang denk je dat ze er mee bezig zijn, reken dat om naar uurtarief, gebruik van de machines en lood, het gezeik dat het moet als jij binnen komt en waarschijnlijk nog nazeiken hier op het forum.....
Ik begon er niet eens aan...

Die marges kunnen de handelaren (heb ik onlangs hier gelezen in een ander topic) niets aan doen. De consument kan daar echter ook niets aan doen.

Ik vind het vreemd om dan te roepen dat je als consument daar dan maar genoegen mee moet nemen en maar moet dokken.

Geef jij de Albert Heijn ook elke keer 40 euro extra als je boodschappen gaat doen? Of tank jij ook bij de duurste pomp en betaal je per tankbeurt maar 30 euro extra? Je gunt men immers zoveel.

Dat slaat echt helemaal nergens op. Het is vervelend voor de handelaren, dat zeker. Dat betekent niet dat jij als consument daar voor moet opdraaien. Dat moeten zij zelf beter zien te regelen. Hoe? Dat moeten zij uitzoeken vind ik. Het is hun probleem als je elders naar toe gaat namelijk.


@TS:
Het helpt om aan te geven welke omgeving het om gaat, want dan kan men wellicht zijn \ haar adres aanbevelen.

In omgeving Purmerend is Motorbanden.eu een aan te raden zaak. Op dit forum ook aanwezig dus als het dan om de gun factor gaat, denk ik, gun het een MF`er. Die hanteert " normale " prijzen voor zulke werkzaamheden.

Je kan als het een beetje meezit met 15 minuten een band wisselen als het een los wiel betreft. Inclusief balanceren en dan hebben wij geen automatisch gereedschap. Dat kan dus veel sneller met professioneel gereedschap.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de bijdrage. Nogmaals, ik wil gewoon een eerlijke prijs betalen en niet opgelicht worden. Als er gezegd wordt het is 45 bij aandragen van de velg vraag ik me af of dat een goed tarief is. Ik ben er nu inmiddels zelf achter dat een klus als deze zon 25-30 euro per band kost. Dit lijkt me ook goed te verklaren en een nette prijs. Overigens lijkt mij dat ik gewoon werk verschaf, en er wordt gewoon betaald, het is dus niet dat ik ze gratis aan het werk zet omdat ik de band voor tientallen euro's goedkoper heb gekocht;)
 
Toch kan het wat goedkoper. Ik was vorig jaar 45 euro kwijt voor 2 banden.
Had het jaar ervoor een nieuwe band achter laten monteren, maar kocht toen ineens 2 andere wielen, zwarte ipv mijn oude, die zilver waren. Dus ik een nieuwe voorband gekocht, en met de 2 zwarte wielen, en het zilveren achterwiel naar een motorzaak die ik ken. Zijn echte mensen van de oude stempel.
Dus geen grote shiny motortoko met veel personeel, gewoon een leuke ouderwetse toko.
Hemo motoren Hekelingen - Telefoonboek.nl - Telefoongids bedrijven
baatsen.com

Is een topzaak, zonder kapsones en dure verkopers en andere dingen die het juist zo duur maken.

Maar ik weet niet of Hekelingen te ver weg is voor je, het ligt net onder Spijkenisse.
Succes in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
Hier in de buurt liggen de prijzen tussen de 15 en 25 euro per los aangeleverd wiel.
Ik breng ze zelf naar een lokale bandenboer en die vraagt 15 euro per wiel, inclusief nieuw ventiel, balanceren en achterlaten oude band.
Vind ik een prima prijs. Iemand die 45 euro durft te ragen moet je links laten liggen. Al die jankers die nu over uurtarieven voor monteurs en apparatuur beginnen te zeuren moeten even nadenken. Iemand die banden wisselt is niet per definitie een monteur, heeft dus geen jarenlange opleiding en ervaring in technische zaken en hoeft dus echt geen 60 euro per uur te kosten. Apparaatje om banden te lichten en balanceerapparaat heb je voor 2 á 3 duizend euro. Da's nog altijd minder dan een gemiddelde werkplaatsinrichting, dus daar zit de kost nu ook niet in.
Met andere woorden, 45 euro voor een bandenwissel is dikke bullshit. Een autoband wisselen kost ook maar een tientje...
 
Niets van aantrekken. Hier op het forum is men een beetje geil van afzeiken op mensen die online kopen. Weet niet hoe dat komt.. wellicht zitten er een aantal gefrustreerde ondernemers tussen.

Afijn, 25-30 euro per band is een gangbare prijs voor de bandenwissel inclusief balanceren, ventiel en lood. Misschien dat een haaks ventiel iets duurder is.
 
Spijkenisse is wat ver in eerste instantie, hier in de buurt doen maar weinig zaken het. Er is een bedrijf in Sliedrecht doe het doet maar die stuurt de band op naar filiaal in Schoonhoven.
Omgeving Dordrecht en Gorinchem is eerste instantie waar ik aan denk.
 
Niets van aantrekken. Hier op het forum is men een beetje geil van afzeiken op mensen die online kopen. Weet niet hoe dat komt.. wellicht zitten er een aantal gefrustreerde ondernemers tussen.

Afijn, 25-30 euro per band is een gangbare prijs voor de bandenwissel inclusief balanceren, ventiel en lood. Misschien dat een haaks ventiel iets duurder is.
Het grappige is dat de ondernemers hier eigenlijk nooit met een woord over reppen, of ik moet iets gemist hebben.
En ik moet zeggen, dat siert ze!
 
Was destijds 25euro per band kwijt, plaatsing + balanceren, kon ze gewoon los langs brengen bij een redelijk grote dealer en even later meteen alweer ophalen zonder afspraak. Wat ik op banden bespaard heb, gun ik de dealer qua omzet op het uitvoeren dan wel weer, kan het zelf wel maar geen zin in dat gedoe, voor de prijs waar ik normaal setje banden voor koop nu ook met plaatsing er bijna voor de zelfde prijs bij. :t
 
Hier in de buurt liggen de prijzen tussen de 15 en 25 euro per los aangeleverd wiel.
Ik breng ze zelf naar een lokale bandenboer en die vraagt 15 euro per wiel, inclusief nieuw ventiel, balanceren en achterlaten oude band.
Zie, dat zijn normale prijzen :t


En ook hier, ik gun handelaren hun winst, dat hebben ze nodig om te leven, maar als het verschil te groot is ...
Als ik bij een bandenzaak of motorcenter mijn motor binnenbreng voor bijvoorbeeld twee nieuwe MPR4 banden, kost me dat snel 400 tot 450 €, breng ik de losse wielen naar dezelfde zaak, is het 50 a 75 € minder, maar bestel ik die banden online, is het 225€ voor de twee (gerekend zonder de 30€ cash back actie die je dikwijls krijgt), plus 30€ montage en balanceren, een besparing van ong 100€ tot 175€, vind ik een groot verschil.
Niets van aantrekken. Hier op het forum is men een beetje geil van afzeiken op mensen die online kopen. Weet niet hoe dat komt..
:^
Afijn, 25-30 euro per band is een gangbare prijs voor de bandenwissel inclusief balanceren, ventiel en lood. Misschien dat een haaks ventiel iets duurder is.
Een haaks ventiel bestel je beter afzonderlijk, en in metaal, werkt vele malen beter als de rubberen haakse ventielen, en die blijven bij elke latere bandenwissel gewoon zitten. Ik heb die van mij iets meer dan 5€ betaald, en gaan er bij de volgende bandenwissel mee op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Spijkenisse is wat ver in eerste instantie, hier in de buurt doen maar weinig zaken het. Er is een bedrijf in Sliedrecht doe het doet maar die stuurt de band op naar filiaal in Schoonhoven.
Omgeving Dordrecht en Gorinchem is eerste instantie waar ik aan denk.

Dat snap ik, het is wel wat ver. Misschien is de motorkelder wel een optie?
De Motorkelder, al 40 jaar ervaring met al uw motorwensen

Ook een leuke zaak zonder scrupules, misschien wel dichterbij genoeg.
 
Je zou eens kunnen kijken of deze man & vrouw je zouden kunnen helpen:
Home - Mobiele Banden Service Rijnmond

Komen in principe gratis op locatie mits je binnen een bepaalde straal woont anders komt er een klein bedrag aan voorrijkosten bij.
Hanteren naar mijn idee meer dan schappelijke prijzen voor montage en balanceren en leveren netjes werk af.
 
Laatst bewerkt:
Spijkenisse is wat ver in eerste instantie, hier in de buurt doen maar weinig zaken het. Er is een bedrijf in Sliedrecht doe het doet maar die stuurt de band op naar filiaal in Schoonhoven.
Omgeving Dordrecht en Gorinchem is eerste instantie waar ik aan denk.
Kijk even op de sites van wat bandenleveranciers als reifenversand, mopedreifen en motorbandenmarkt. Vaak kun je daar ook montagepunten vinden.
 
Je zou eens kunnen kijken of deze man & vrouw je zouden kunnen helpen:
Home - Mobiele Banden Service Rijnmond

Komen in principe gratis op locatie mits je binnen een bepaalde straal woont anders komt er een klein bedrag aan voorrijkosten bij.
Hanteren naar mijn idee meer dan schappelijke prijzen voor montage en balanceren en leveren netjes werk af.

Dit! Ik heb ze gecontacteerd ben benieuwd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan