Bandenwissel, waar normale prijs omgeving Sliedrecht?

Motorbandenzaak.nl in Alphen a/d Rijn. 20 euro per band.

Ja die kan ik ook van harte aanbevelen, ik ben vorige week uitstekend geholpen. Heeft de achterband ook geleverd voor de online prijs. Als wielmontage nog nodig is: +15 euro.
Remvloeistof ververst, ook voor zeer schappelijke prijs en omdat ik er toch was bij controle 1 van de remblokken vervangen. Ik ga er graag weer heen.

Eerder bij een andere zaak geweest die over vanalles liep te emmeren. Bandprijs was vele tientjes hoger dan online, montage op losse velg was 30 euro, maar er kwam ook nog 15 euro bij voor ventiel en afvoeren van de oude band. Tja...wel gedaan maar ik kom er nu niet meer terug.
 
Ik heb de banden inderdaad zorgvuldig uitgekozen in Duitsland. Omdat er in Nederland namelijk moordprijzen gevraagd worden in vergelijking met daar. Ik ben natuurlijk geen dief van mijn eigen portemonnee. Ik heb na wat rondbellen een adres gevonden voor 15 euro maar die kan niet balanceren, en een ander voor 25 die wel kan balanceren. Zijn dit goede prijzen en is balanceren belangrijk bij een motorband?

Man man man, je hebt je banden zorgvuldig uitgekozen op internet, nu wil je de banden door jan en alleman laten monteren en balanceren voor een appel en een ei.
Zorg dan ook dat je banden zorgvuldig worden gemonteerd en gebalanceerd.
Dan komt dat zorgvuldiger wat geloofwaardiger over.
De motorzaken kunnen er weinig aan doen dat de banden duurder zijn dan zorgvuldig uitgekozen op internet.
Heb je AFS al eens geprobeerd?
Die is een van de beste en goedkoopste van Nederland, zit in Purmerend.
Ik wil en kan het ook voor je doen maar ik zit weer te ver weg.
Motorzaken zitten er niet echt om te springen van die internet shoppers, ik vind ze wel vermakelijk. Vaak totaal zonder verstand van zaken kopen ze zich rot en als het gemonteerd moet worden blijkt het bagger te zijn, gaan ze op mij mopperen :-)
 
Ik was 4 maanden terug voor een setje Pirelli Diablo Rosso III banden in totaal €350 kwijt. Dit was inclusief oude banden daar laten, montage en uitbalanceren. Ik vind dat op zich nog wel meevallen als ik soms de prijzen van andere zaken zie voorbij komen.

Als ik de banden online zou bestellen zou ik voor een achterband ongeveer € 150 kwijt zijn en voor de voorband €120. Dat is bij elkaar al €270.. Tel daarbij op dat je ook nog misschien 20 euro per velg moet betalen voor het erop zetten en dan zit je alweer op de €310.

Het verschil van €40 vertaal ik dan weer in het snel geholpen kunnen worden, geen geklooi met het verwijderen van je eigen velgen + transport en oftewel gewoon geen moeite doen..

Bij mij viel er dus relatief weinig te besparen..

Probeer anders Motorbanden quickservice die zitten in bleiswijk, hele fijne monteur en eigenaar. Zou er zo weer komen
 
Prachtig verhaal hoor,maar de verschillen zijn gewoon te groot tussen de plaatselijke motorzaken en de webshops.
Ik heb het in 1ste instantie ook hier in de stad (leeuwarden) bij de div. motorzaken geprobeerd,met de prijzen v.d. webshops in mijn achterhoofd.
De motorzaken zeggen dat ze de banden niet eens voor dat geld in kunnen kopen!!?? Dan toen ze toch iets niet goed zou ik denken.
Willen mij ook geen concurrerend voorstel doen qua prijs.

Dan houdt het voor mij op,heb geen zin om een dief van mijn eigen,niet al te volle, portemonnee te zijn.
Het verschil in prijs tussen motorzaken en webshops wordt hier nog wel eens gebagatelliseerd,ik vind 150 euro op een setje banden toch een hoop geld.
 
ik mocht laatst een metzeler 100/90-19 57 S tube type op een varadero 1000 plaatsen. Klant helemaal verontwaardigd dat ik dat niet ging doen :W

TS ga gewoon naar een goedkoop adres die niet opgeleid zijn in motorfiets techniek :W
 
Laatst bewerkt:
De motorzaken zeggen dat ze de banden niet eens voor dat geld in kunnen kopen!!?? Dan toen ze toch iets niet goed zou ik denken.
Willen mij ook geen concurrerend voorstel doen qua prijs.

Ja dit dus, dan maar niet hoor. Ik heb het ook eens als reactie gehad. Sowieso ongeloofwaardig en intransparant, maar blijkbaar halen ze dan ook hun neus op voor de winstmarge. Geeft mij het gevoel dat ik dan ook voor het andere onderhoud structureel teveel betaal.
 
Op aanraden in dit topic heb ik de mobiele bandenwissel Rijnmond gecontacteerd. Die kwam dezelfde avond nog gister voor 43.40 de banden aan huis wisselen balanceren, velgen schoonmaken en nieuwe ventielen erop plaatsen. verschrikkelijk aardige mensen met passie, het is een getrouwd stel. Deze mensen doen niet anders als de hele dag (motor) banden monteren. Kan deze jullie van harte aanbevelen.

Bedankt voor de prachtige verhalen, ik koop mijn onderdelen en banden inderdaad bij webshops omdat de meeste motorzaken onacceptabele prijzen vragen tegenwoordig. Ik doe al mijn onderhoud ook zelf verder, ik blijf dus ver uit de buurt van hoge tarieven en onderdelen die 150% duurder zijn daar voor exact het zelfde. Blijven jullie maar lekker teveel betalen bij de motorzaken, dan besteed ik de extra honderden euro's die ik bespaar wel beter (y)

Voor de rest dank aan iedereen voor de goede tips!
 
Laatst bewerkt:
Man man man, je hebt je banden zorgvuldig uitgekozen op internet, nu wil je de banden door jan en alleman laten monteren en balanceren voor een appel en een ei.
Zorg dan ook dat je banden zorgvuldig worden gemonteerd en gebalanceerd.
Dan komt dat zorgvuldiger wat geloofwaardiger over.
De motorzaken kunnen er weinig aan doen dat de banden duurder zijn dan zorgvuldig uitgekozen op internet.
Heb je AFS al eens geprobeerd?
Die is een van de beste en goedkoopste van Nederland, zit in Purmerend.
Ik wil en kan het ook voor je doen maar ik zit weer te ver weg.
Motorzaken zitten er niet echt om te springen van die internet shoppers, ik vind ze wel vermakelijk. Vaak totaal zonder verstand van zaken kopen ze zich rot en als het gemonteerd moet worden blijkt het bagger te zijn, gaan ze op mij mopperen :-)


Het zijn gewoon de nieuwste versie Battlax banden van 2018, maar dan tegen een eerlijke prijs.
 
Top dat het je voor weinig goed gelukt is!
Ik hou het adres van hun ook in mijn achterhoofd, binnenkort moet ik namelijk ook 2 bandjes voor het Z650 restauratie projectje waar ik mee bezig ben.
Komt goed uit dat ze aan huis komen, woon namelijk dichterbij hun dan jij!

En nog bedankt voor het melden hier. :t
 
Top dat het je voor weinig goed gelukt is!
Ik hou het adres van hun ook in mijn achterhoofd, binnenkort moet ik namelijk ook 2 bandjes voor het Z650 restauratie projectje waar ik mee bezig ben.
Komt goed uit dat ze aan huis komen, woon namelijk dichterbij hun dan jij!

En nog bedankt voor het melden hier. :t

Ik heb het ze ook beloofd;) goede eerlijke ambachtslieden moeten geprezen worden toch? Dit zijn lui waar ik mijn geld warm naar toe breng, geweldige mensen en service. Voortaan bel ik de bandenservice regio Rijnmond voor mijn banden. Omdat het makkelijk is en het eerlijke en goeie lui zijn.

Bovendien bedacht ik me net, dat ik in het topic vroeg waar ik tegen een normaal bedrag banden kon wisselen, ik was niet opzoek naar het allergoedkoopste. Zoals eerder aangegeven gegeven 15-20 minuten bezig voor 45 euro is gewoon woeker als je het omrekenen naar uurtarief. Dat lijkt me dus meer iemand (motorzaak) die een makkelijk centje wil verdienen aan iemand die niet verder zal kijken. Daar pas ik dus voor, ook uit morele overwegingen.
 
Laatst bewerkt:
15-20 minuten bezig voor 45 euro is gewoon woeker als je het omrekenen naar uurtarief. Dat lijkt me dus meer iemand (motorzaak) die een makkelijk centje wil verdienen aan iemand die niet verder zal kijken. Daar pas ik dus voor, ook uit morele overwegingen.

Het arbeidsloon van een motorfiets monteur zonder onderdelen verkoop zou ongeveer 120,- euro/uur moeten bedragen. *D
 
Het arbeidsloon van een motorfiets monteur zonder onderdelen verkoop zou ongeveer 120,- euro/uur moeten bedragen. *D

Als die bandenprijzen gewoon max 10 euro hoger zijn als elders dan zou ik zeker overwegen gewoon mijn motor weg te brengen. Een wiel heb ik er in 10 minuten af en als ik 50 euro kan besparen per band, sorry dan kan ik dat niet laten liggen. Misschien als ik rijk was geweest dat het me niet uitmaakte;)
 
Als die bandenprijzen gewoon max 10 euro hoger zijn als elders dan zou ik zeker overwegen gewoon mijn motor weg te brengen. Een wiel heb ik er in 10 minuten af en als ik 50 euro kan besparen per band, sorry dan kan ik dat niet laten liggen. Misschien als ik rijk was geweest dat het me niet uitmaakte;)
ik snap jou wel, maar ik vertel alleen wat er gebeurd als iedereen alles op inet koopt, daarmee bij de motorzaak aankomt en laat monteren. Dan gaat het arbeidsloon naar een gemiddelde van 120,- euro per uur.
 
Tja en zoals met alle monteurs in auto,motor branche de monteur ziet daar het minste van terug op zn salaris strook helaas.
 
Laatst bewerkt:
Weet je hoe het werkt in "de handel'
Jij kunt morgen een website bouwen, en banden gaan verkopen, je hoeft er geen een op voorraad te nemen, je hoeft alleen internet af te struinen voor plaatjes van banden, en een bestelsysteem op je site te zetten met een prijs die je ergens anders hebt gezien plus 5 of 10 euro...
Je bestellingen die je binnen krijgt stuur je door naar een groothandel of andere site, je krijgt de banden nooit te zien, en laat ze doorsturen naar het adres van jouw klant...
5 minuten werk, en 10 of 20 euro in de pocket...
Dan zet je er bij dat op sommige banden een levertermijn zit van 2-3 dagen, en je bent helemaal ingedekt...
Dat klanten dan 2-3dagen op hun banden moeten wachten is geen probleem, is gewoon de pakketdienst die het vertraagd

De motorzaak die 40 euro meer telt komt niet weg met kom over 3 dagen maar terug, als jij daar binnen komt wil je direct geholpen worden...
Dus de zaak moet een aantal banden op voorraad nemen, liefst van alle merken, en dan ook nog met verschillende karkassen, want onder een 600 sport moet een andere band dan een 1300 toer....
dan wil je ook nog eens snel geholpen worden, dus de monteur moet zijn werk laten liggen om jouw snel van een band te voorzien...
Dan tellen we nog niet de huur , energienota, personeel, en voorraad die hij allemaal moet betalen,
terwijl de webshop alleen ergens op een kamertje een computer hoeft te laten draaien...

Misschien wordt het zo een beetje duidelijk waar dat prijsverschil door ontstaat, en kun je ook begrijpen waarom er straks geen motorzaak meer overblijft omdat de klant heel zorgvuldig ( lees de allerallergoedkoopste) banden heeft gekocht via een webshop, en dan mag de zaak waar je de banden laat omleggen de eventuele aansprakelijkheid op zich nemen...

Je hebt er ook geen moeite mee om onderdelen voor een servicebeurt te bestellen , en als je dan een andere motor koopt, je deze terug kunt sturen

Je kunt ook alles recht proberen te praten. Ik heb een maand geleden ook een bandemwissel gedaan op mijn v-strom 650. Ik heb toen ook op diverse plekken prijs op gevraagd. En er zit voor een zelfde type band incl montage 140 euro verschil in bij diverse mororzaken. En de duurste zaak moest de banden ook bestellen en waren 3 dagen later pas binnen. En bij de meeste zaken was het gewoon bestellen en wachten. Hier heb ik absoluut geen moeite mee. Verder mag iedereen iets verdienen maar een verschil van 70 euro per band vind ik veel. Je kunt er ook iets aan proberen te doen om concurrerend te blijven. Of je hebt over een tijd geen werk meer en geeft de internethandel de schuld. En nogmaals dit gaat om fysieke bedrijven. Dus niet eens webshops.
 
Je kunt ook alles recht proberen te praten. Ik heb een maand geleden ook een bandemwissel gedaan op mijn v-strom 650. Ik heb toen ook op diverse plekken prijs op gevraagd. En er zit voor een zelfde type band incl montage 140 euro verschil in bij diverse mororzaken. En de duurste zaak moest de banden ook bestellen en waren 3 dagen later pas binnen. En bij de meeste zaken was het gewoon bestellen en wachten. Hier heb ik absoluut geen moeite mee. Verder mag iedereen iets verdienen maar een verschil van 70 euro per band vind ik veel. Je kunt er ook iets aan proberen te doen om concurrerend te blijven. Of je hebt over een tijd geen werk meer en geeft de internethandel de schuld. En nogmaals dit gaat om fysieke bedrijven. Dus niet eens webshops.

Ik probeer helemaal niets goed te praten, ik geef alleen maar aan in mijn betogen hoe het wereldje van zaken in elkaar zit...
Ook bij de zaken onderling is er veel verschil van hoe en wat, zo heeft de merkgebonden dealer weer andere belangen en regels waar hij zich aanmoet houden dan de motorzaak die niet dealer is...
( even tussendoor) in de autobranche is het bijna overal zo dat de importeur bepaalt wat er gebeurt, hoe je je showroom in moet richten, zij financieren jouw inruilers, bepalen of je naar een andere (A?) locatie moet enz enz....

Er gaat veel meer om in dat wereldje dan wij weten of mogen weten, en ja natuurlijk kunnen de motorzaken ook de koppen bij elkaar steken en samen een centraal magazijn beginnen en exploiteren om zo goedkoper in te kunnen kopen, ( misschien gebeurt dat al ) maar schijnbaar kunnen ze het zo redden...

waar het mij om gaat is dat internet de wereld ook voor de fysieke motorzaken veranderd, eigenlijk voor ALLE bedrijven, maar dat ons (koop)gedrag er voor zorgt, dat er straks geen mens meer naar een winkel kan , gewoon omdat ze er niet meer zijn...
Dat zien we dagelijks om ons heen gebeuren, niet alleen in de lokale buurtwinkelcentrums, ook in de grotere, winkels die leeg komen staan omdat ze niet meer kunnen concurreren, V&D, blokker, hema enz enz
 
Ik probeer helemaal niets goed te praten, ik geef alleen maar aan in mijn betogen hoe het wereldje van zaken in elkaar zit...
Ook bij de zaken onderling is er veel verschil van hoe en wat, zo heeft de merkgebonden dealer weer andere belangen en regels waar hij zich aanmoet houden dan de motorzaak die niet dealer is...
( even tussendoor) in de autobranche is het bijna overal zo dat de importeur bepaalt wat er gebeurt, hoe je je showroom in moet richten, zij financieren jouw inruilers, bepalen of je naar een andere (A?) locatie moet enz enz....

Er gaat veel meer om in dat wereldje dan wij weten of mogen weten, en ja natuurlijk kunnen de motorzaken ook de koppen bij elkaar steken en samen een centraal magazijn beginnen en exploiteren om zo goedkoper in te kunnen kopen, ( misschien gebeurt dat al ) maar schijnbaar kunnen ze het zo redden...

waar het mij om gaat is dat internet de wereld ook voor de fysieke motorzaken veranderd, eigenlijk voor ALLE bedrijven, maar dat ons (koop)gedrag er voor zorgt, dat er straks geen mens meer naar een winkel kan , gewoon omdat ze er niet meer zijn...
Dat zien we dagelijks om ons heen gebeuren, niet alleen in de lokale buurtwinkelcentrums, ook in de grotere, winkels die leeg komen staan omdat ze niet meer kunnen concurreren, V&D, blokker, hema enz enz

Dit is weer een hele andere discussie. Maar dit komt omdat internet het goedkoper aanbiedt, het winkelen makkelijker en overzichtelijker is, en het thuis vanaf je stoel kan en je goed kunt vergelijken.bovendien beleef ik geen plezier aan winkels af struinen op zaterdag, dus ik kan nu andere dingen doen en m'n spullen worden gewoon thuis geleverd. De winkels zouden juist actie moeten ondernemen om mee te gaan met hun tijd IPV te huilen dat er geen klanten meer komen omdat er betere en vooral GOEDKOPERE alternatieven zijn. Zoals eerder al aangehaald in dit topic, ga jij voor exact dezelfde boodschappen bij de AH 40 euro betalen terwijl het ergens anders 30 kost?
 
De winkels zouden juist actie moeten ondernemen om mee te gaan met hun tijd IPV te huilen dat er geen klanten meer komen omdat er betere en vooral GOEDKOPERE alternatieven zijn. Zoals eerder al aangehaald in dit topic, ga jij voor exact dezelfde boodschappen bij de AH 40 euro betalen terwijl het ergens anders 30 kost?
een motorzaak is geen winkel.

Ik denk er wel eens over met mijn tijd mee te gaan en de klant zelf alles via inet te laten aanleveren. Maar 25% van de spullen die de klant "zeer zorgvuldig" heeft uitgezocht past helemaal niet, wat grote problemen in planning voor mij geeft. Verder moet mijn arbeidsloon verdubbeld.

De winstmarge van een motorzaak staat op 3 peilers.
arbeidsloon
verkoop onderdelen
verkoop motoren

dat is een balans die net winstgevend is ALS je het goed doet.
Nu pakt inet de enige echte winstpakker weg en stort alles in, tenzij je je marge ergens anders vandaan haalt.

Ik vraag me wel eens af hoe een ict-er >100 euro per uur mag kosten met als investeringen een laptop, software en een auto, terwijl een monteur 50 euro mag kosten met 50x de investeringen.
 
Niecar in Alphen aan den rijn deed het in het verleden in ieder geval voor een schappelijk prijs.
Ik weet niet hoe het nu is. ff een belletje doen l;ijkkt mij een goede optie voor jou.
 
een motorzaak is geen winkel.

Ik denk er wel eens over met mijn tijd mee te gaan en de klant zelf alles via inet te laten aanleveren. Maar 25% van de spullen die de klant "zeer zorgvuldig" heeft uitgezocht past helemaal niet, wat grote problemen in planning voor mij geeft. Verder moet mijn arbeidsloon verdubbeld.

De winstmarge van een motorzaak staat op 3 peilers.
arbeidsloon
verkoop onderdelen
verkoop motoren

dat is een balans die net winstgevend is ALS je het goed doet.
Nu pakt inet de enige echte winstpakker weg en stort alles in, tenzij je je marge ergens anders vandaan haalt.

Ik vraag me wel eens af hoe een ict-er >100 euro per uur mag kosten met als investeringen een laptop, software en een auto, terwijl een monteur 50 euro mag kosten met 50x de investeringen.
Je hoeft niet alles in geld uit te drukken. Je kunt het ook zo zien dan je vervuld van gelukzaligheid aan een motor mag werken. :+ Je hebt toch van je hobby je beroep gemaakt? *O*
 
Dit is weer een hele andere discussie. Maar dit komt omdat internet het goedkoper aanbiedt, het winkelen makkelijker en overzichtelijker is, en het thuis vanaf je stoel kan en je goed kunt vergelijken.bovendien beleef ik geen plezier aan winkels af struinen op zaterdag, dus ik kan nu andere dingen doen en m'n spullen worden gewoon thuis geleverd. De winkels zouden juist actie moeten ondernemen om mee te gaan met hun tijd IPV te huilen dat er geen klanten meer komen omdat er betere en vooral GOEDKOPERE alternatieven zijn. Zoals eerder al aangehaald in dit topic, ga jij voor exact dezelfde boodschappen bij de AH 40 euro betalen terwijl het ergens anders 30 kost?
Voor het monteren van banden is er geen alternatief.
 
Hier in de buurt liggen de prijzen tussen de 15 en 25 euro per los aangeleverd wiel.
Ik breng ze zelf naar een lokale bandenboer en die vraagt 15 euro per wiel, inclusief nieuw ventiel, balanceren en achterlaten oude band.
Vind ik een prima prijs. Iemand die 45 euro durft te ragen moet je links laten liggen. Al die jankers die nu over uurtarieven voor monteurs en apparatuur beginnen te zeuren moeten even nadenken. Iemand die banden wisselt is niet per definitie een monteur, heeft dus geen jarenlange opleiding en ervaring in technische zaken en hoeft dus echt geen 60 euro per uur te kosten. Apparaatje om banden te lichten en balanceerapparaat heb je voor 2 á 3 duizend euro. Da's nog altijd minder dan een gemiddelde werkplaatsinrichting, dus daar zit de kost nu ook niet in.
Met andere woorden, 45 euro voor een bandenwissel is dikke bullshit. Een autoband wisselen kost ook maar een tientje...

En daarom gaat een Nederlandse baas zijn personeel meer om betalen?? Dat heb ik nog nooit mee gemaakt, dat gaat waarschijnlijk dan regelrecht in de zak van de baas.
 
Jaaaaren geleden kocht ik iets op internet omdat het veel goedkoper was dan de winkel. Nu zou ik voor veel producten zelfs meer willen betalen via internet dan de winkel want: makkelijker, sneller, overzichtelijker enz. enz. enz. Grappig eigenlijk als je er over nadenkt.

Laatst nieuwe band (want lek gereden) laten monteren door plaatselijke motorzaak, die rekende voor monteren 0,15 uur a € 69,-. Das 17 euro als ik me niet vergis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan