Bandenwissel, waar normale prijs omgeving Sliedrecht?

Jaaaaren geleden kocht ik iets op internet omdat het veel goedkoper was dan de winkel. Nu zou ik voor veel producten zelfs meer willen betalen via internet dan de winkel want: makkelijker, sneller, overzichtelijker enz. enz. enz. Grappig eigenlijk als je er over nadenkt.

Laatst nieuwe band (want lek gereden) laten monteren door plaatselijke motorzaak, die rekende voor monteren 0,15 uur a € 69,-. Das 17 euro als ik me niet vergis.
9 minuten. Lekker snel :t

Zou €10,35 moeten zijn, maar ach.
 
Ha, das trouwens wel een goeie.
Er staat echt 0,15 uren a 69 17, 25

Zo zie je maar allemaal boeven die motorzaken.
 
Ik vermoed dat ze met 0,15 uur 15 minuten bedoelen idd.

Uurtarieven is trouwens ook wel opmerkelijk. Ik heb laatste jaar van 3 verschillende motorzaken hier in de buurt facturen: 1x 55, 1x 60 en 1x 69 per uur.
Toch flinke verschillen. Niet dat het bij dit soort kleine reparaties aantikt maar toch.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allen,

Ik heb mijn 2 velgen los en daar moeten 2 nieuwe banden op die ik zorgvuldig heb uitgekozen. Echter de motorzaak in de buurt wil 45 euro per band hebben als ik de velg aanlever om te wisselen.

Ik voel mij hier niet goed bij en heb het gevoel dat deze prijs niet juist is. Weet iemand waar ik tegen een fatsoenlijk bedrag banden kan wisselen omgeving Dordrecht als ik de velgen aanlever?

Alvast bedankt.

De montage partner bij u in de buurt - motorbandenmarkt.nl

Meerdere bedriven bij jou in de buurt die het voor €15,-- doen en dat is ook goed betaald voor 10 min werk
 
https://www.motorbandenmarkt.nl/cgi-bin/stationssuche.pl?dsco=1107&cart_id=tYTbwonAgIoTcxAV.1107.790119749&Cookie=sea_md_nl_Google_Search_Brand&search=Ridderkerk%2C+Nederland&Monsuchen=1&staticLatitude=51.8702526&staticLongitude=4.602233500000011&pointUser=%2851.8702526%2C+4.602233500000011%29&plz=

Meerdere bedriven bij jou in de buurt die het voor €15,-- doen en dat is ook goed betaald voor 10 min werk
Dus jij denkt dat de hele interactie die je met de klant hebt in 10 minuten klaar is?
Klant komt binnen, en spreekt je aan. In het beste geval weet hij wat hij wil, dus je gaat de band halen uit het magazijn.
Dan haal je zijn oude band er af, oude loodjes er af, vraagt of hij een nieuw ventiel wil, nieuwe band er op, naar de balanceermachine, nieuwe loodjes er op, wiel overhandigen aan de klant, en dan naar de kassa alwaar er een factuur gemaakt wordt (we doen het natuurlijk wel allemaal eerlijk, toch?). Klant wil pinnen (kost mij ook geld), dus je start het pinapparaat op, bonnetje aan de uitgedraaide factuur nieten, neemt afscheid van de klant enzovoorts. Ondertussen ligt de klus waar je mee bezig was stil, en moet je daarmee weer opstarten (kost ook extra tijd).
En dan aan het einde van de dag moet je de oude banden nog opruimen, nieuwe banden bestellen, nieuwe loodjes bestellen (voorraadbeheer kost ook tijd) en opruimen.
Tot slot komt er dan nog de financiële administratie bij die je aan de boekhouder moet overhandigen, die voor die klus ook nog eens geld vraagt.
Vergeet verder niet de stroomkosten, de kosten van het pand, de verzekeringen (o.a. aansprakelijkheid), de afschrijving op de machines, en de belastingdienst die er ook nog eens een deel van wil hebben.

En dat allemaal kan in 10 minuten, en dan is 15 Euro dus ruim betaald? |(
 
Laatst bewerkt:
Dus jij denkt dat de hele interactie die je met de klant hebt in 10 minuten klaar is?
Klant komt binnen, en spreekt je aan. In het beste geval weet hij wat hij wil, dus je gaat de band halen uit het magazijn.
Dan haal je zijn oude band er af, oude loodjes er af, vraagt of hij een nieuw ventiel wil, nieuwe band er op, naar de balanceermachine, nieuwe loodjes er op, wiel overhandigen aan de klant, en dan naar de kassa alwaar er een factuur gemaakt wordt (we doen het natuurlijk wel allemaal eerlijk, toch?). Klant wil pinnen (kost mij ook geld), dus je start het pinapparaat op, bonnetje aan de uitgedraaide factuur nieten, neemt afscheid van de klant enzovoorts. Ondertussen ligt de klus waar je mee bezig was stil, en moet je daarmee weer opstarten (kost ook extra tijd).
En dan aan het einde van de dag moet je de oude banden nog opruimen, nieuwe banden bestellen, nieuwe loodjes bestellen (voorraadbeheer kost ook tijd) en opruimen.
Tot slot komt er dan nog de financiële administratie bij die je aan de boekhouder moet overhandigen, die voor die klus ook nog eens geld vraagt.
Vergeet verder niet de stroomkosten, de kosten van het pand, de verzekeringen (o.a. aansprakelijkheid), de afschrijving op de machines, en de belastingdienst die er ook nog eens een deel van wil hebben.

En dat allemaal kan in 10 minuten, en dan is 15 Euro dus ruim betaald? |(
Ja, ho ho, wacht even. Je vergeet de fooienpot! :+
 
F*ck!

Ik wist wel dat ik iets vergeten was.....

Maar als je de koffie noemt, vergeet dan niet de koffiemachine, het water, de suiker en de bekertjes...... Oh ja, en de lepeltjes, de afvalverwijdering enzovoorts..... :+
 
Ha! Denkt Super Blackbird dat ie mij in/uit de deur krijgt in <20 minuten (2 velgen meegenomen)???
Dat is m nog nooit gelukt, en dat is precies de reden waarom ik 'm de handel gun. Is mij het ritje wel waard.' :}


PS: de Metzelers rijden toppie hoor!!

Old skool patroon
IMAG1387.thumb.jpg.27b21505d6f0352d52aee6e67f47c457.jpg
 
Je kan het ook zelf doen.. ( mechanische ) machine kopen,
start set loodjes.. ventielen.. balanceer apparaatje ..

Ben je ongeveer 320 tot 350 euro verder.
Heb je het hele spul wel compleet om zelf te wisselen . ( ook auto banden )

( en minimaal 1 oefen-velg ! )

Paar bandenwissels verder en je hebt het er uit..


Alleen.. t is best zweten ;p

en in 10 minuten ? ... ok, het zou me nu nét lukken..
Niet boos worden om deukjes in de velg :) :) :)
 
Dus jij denkt dat de hele interactie die je met de klant hebt in 10 minuten klaar is?
Klant komt binnen, en spreekt je aan. In het beste geval weet hij wat hij wil, dus je gaat de band halen uit het magazijn.
Dan haal je zijn oude band er af, oude loodjes er af, vraagt of hij een nieuw ventiel wil, nieuwe band er op, naar de balanceermachine, nieuwe loodjes er op, wiel overhandigen aan de klant, en dan naar de kassa alwaar er een factuur gemaakt wordt (we doen het natuurlijk wel allemaal eerlijk, toch?). Klant wil pinnen (kost mij ook geld), dus je start het pinapparaat op, bonnetje aan de uitgedraaide factuur nieten, neemt afscheid van de klant enzovoorts. Ondertussen ligt de klus waar je mee bezig was stil, en moet je daarmee weer opstarten (kost ook extra tijd).
En dan aan het einde van de dag moet je de oude banden nog opruimen, nieuwe banden bestellen, nieuwe loodjes bestellen (voorraadbeheer kost ook tijd) en opruimen.
Tot slot komt er dan nog de financiële administratie bij die je aan de boekhouder moet overhandigen, die voor die klus ook nog eens geld vraagt.
Vergeet verder niet de stroomkosten, de kosten van het pand, de verzekeringen (o.a. aansprakelijkheid), de afschrijving op de machines, en de belastingdienst die er ook nog eens een deel van wil hebben.

En dat allemaal kan in 10 minuten, en dan is 15 Euro dus ruim betaald? |(

Mooi verhaal maar ik heb het niet over interactie met de klant maar over een eenvoudige bandenwissel. Kunt wel heel interessant doen maar stelt niet veel voor. Ik bestel mijn banden al 10 jaar via internet. Zodra ze binnen zijn bel ik een bedrijf die je kunt vinden bij 1 van de aangesloten bedrijven bij motorbandenmarkt.nl en ik ben al bij diverse zaken geweest en nog nooit meer betaald dan €15.
 
Mooi verhaal maar ik heb het niet over interactie met de klant maar over een eenvoudige bandenwissel. Kunt wel heel interessant doen maar stelt niet veel voor. Ik bestel mijn banden al 10 jaar via internet. Zodra ze binnen zijn bel ik een bedrijf die je kunt vinden bij 1 van de aangesloten bedrijven bij motorbandenmarkt.nl en ik ben al bij diverse zaken geweest en nog nooit meer betaald dan €15.


1660 montagepunten op deze site dus altijd wel een bedrijf in de buurt die een bandenwissel doet voor een normale prijs.
 
Mooi verhaal maar ik heb het niet over interactie met de klant maar over een eenvoudige bandenwissel. Kunt wel heel interessant doen maar stelt niet veel voor. Ik bestel mijn banden al 10 jaar via internet. Zodra ze binnen zijn bel ik een bedrijf die je kunt vinden bij 1 van de aangesloten bedrijven bij motorbandenmarkt.nl en ik ben al bij diverse zaken geweest en nog nooit meer betaald dan €15.
De daadwerkelijke tijd is gewoon hoger dan 10 minuten.
Van de 15 eurootjes is al direct een ruime 3 euro weg. btw.
blijft zeg maar 12 euro over.
De belasting daarop is bijna 50 %, dus blijft er 6 a 7 euro voor die '10' minuten over. Aangezien die tien minuten eigen 15 of 20 is, mogen we voor een uurtarief het vermenigvldigen met 3 of 4. Laten we 4 doen, en uitgaan van de 7 euro.

28 euro bruto er uur, waar idd alle kosten in verpakt meten zitten. Das niet ruim betaald.

zwart zeker. Als ik het zwart zou kunnen doen, zou ik drie dagen per week alleen maar bandjes omleggen. Ben ik in tien jaar klaar incl contant pensioen :Y
 
De daadwerkelijke tijd is gewoon hoger dan 10 minuten.
Van de 15 eurootjes is al direct een ruime 3 euro weg. btw.
blijft zeg maar 12 euro over.
De belasting daarop is bijna 50 %, dus blijft er 6 a 7 euro voor die '10' minuten over. Aangezien die tien minuten eigen 15 of 20 is, mogen we voor een uurtarief het vermenigvldigen met 3 of 4. Laten we 4 doen, en uitgaan van de 7 euro.

28 euro bruto er uur, waar idd alle kosten in verpakt meten zitten. Das niet ruim betaald.

zwart zeker. Als ik het zwart zou kunnen doen, zou ik drie dagen per week alleen maar bandjes omleggen. Ben ik in tien jaar klaar incl contant pensioen :Y
Je noemt het 28 euro bruto maar ik zie dat je de inkomstenbelasting er al afgetrokken hebt.
 
Met een oude schep moet het ook lukken en die vindt je in de schuur. Als we op de kleintjes letten, letten wij op de kleintjes.

Je kan het ook zelf doen.. ( mechanische ) machine kopen,
start set loodjes.. ventielen.. balanceer apparaatje ..

Ben je ongeveer 320 tot 350 euro verder.
Heb je het hele spul wel compleet om zelf te wisselen . ( ook auto banden )

( en minimaal 1 oefen-velg ! )

Paar bandenwissels verder en je hebt het er uit..


Alleen.. t is best zweten ;p

en in 10 minuten ? ... ok, het zou me nu nét lukken..
Niet boos worden om deukjes in de velg :) :) :)
 
1660 montagepunten op deze site dus altijd wel een bedrijf in de buurt die een bandenwissel doet voor een normale prijs.

Je kan dit ook anders doen. Eerst contact opnemen met zo'n montagepunt.

In mijn geval was het namelijk zo dat zij de banden ook voor bijna dezelfde internetprijs van Autobandenmarkt konden leveren (scheelde 2 euro per band ofzo).

Ik heb deze dus bij hen besteld. Zij blij, ik blij, want scheelt gedoe met online bestellen.

Of dat overal zo is denk ik natuurlijk niet, maar even vragen kan altijd!
 
Laatst bewerkt:
Mooi verhaal maar ik heb het niet over interactie met de klant maar over een eenvoudige bandenwissel. Kunt wel heel interessant doen maar stelt niet veel voor. Ik bestel mijn banden al 10 jaar via internet. Zodra ze binnen zijn bel ik een bedrijf die je kunt vinden bij 1 van de aangesloten bedrijven bij motorbandenmarkt.nl en ik ben al bij diverse zaken geweest en nog nooit meer betaald dan €15.
Snap je het nu echt niet, of doe je alleen maar dwars?

Ja er zijn bedrijven die het voor 15 Euro doen. Ik doe het trouwens voor 16 Euro, maar ik weet dat er na de streep vrijwel niets overblijft. De ENIGE reden dat ik dit doe is dat ik op deze manier nieuwe klanten over de vloer krijg waar ik eventueel de volgende keer wel iets aan kan verdienen.
Makkelijk verdienen is de internethandel. Zeker als de tussenhandelaar weinig tot geen eigen voorraad heeft zijn de kosten laag, en kan je met een kleine marge toe. Ik ben ook zo begonnen.
Maar de meerwaarde van een "echt fysiek" bedrijf is de interactie met de klant en de montagemogelijkheden + de eventuele garantieafwikkeling.

Het is echt ONMOGELIJK om voor 15 Euro per bandenwissel je bedrijf draaiende te houden. Geloof mij nu maar gewoon, of reken het zelf na. Na 25 jaar klant bij motorzaken te zijn geweest en nu zelf 13 jaar motorbandenleverancier ken ik dit verhaal nu wel vrij aardig.
En doe mij een lol en gebruik je stopwatch de volgende keer dat je bandjes laat wisselen. Als de bandenwissel op een nette manier gebeurd ben je al minimaal 10 minuten kwijt, en dan komen alle bijkomende handelingen (waarvan jij een groot deel niet zelf zien) er nog bij.
 
Snap je het nu echt niet, of doe je alleen maar dwars?

Ja er zijn bedrijven die het voor 15 Euro doen. Ik doe het trouwens voor 16 Euro, maar ik weet dat er na de streep vrijwel niets overblijft. De ENIGE reden dat ik dit doe is dat ik op deze manier nieuwe klanten over de vloer krijg waar ik eventueel de volgende keer wel iets aan kan verdienen.
Volgens mij werkt dit wel. Ben zo in aanraking gekomen met Gebr. van Doorn motoren in Ammerzoden. Topkerel, klaar terwijl ik stond te wachten en nog even naar de aanwezige Norton's staan kijken, was leuk. Ben voorzien van mooie adviezen en ik heb een adres gevonden voor de lastigere klussen die ik niet zelf kan / wil oppakken.
 
Je noemt het 28 euro bruto maar ik zie dat je de inkomstenbelasting er al afgetrokken hebt.
Ja. Bruto na aftrek belasting.
Dan komen nog de kosten, waarna netto zou moeten overblijven. Huur, verzekering, materialen, gwl, etc.

tis niet om een grote discussie te starten hoor, maar een bedrijf €15 geven is niet hetzelfde als dat bedrijf ene netto winst van €15 geven. :)
 
Hoi allen,

Ik heb mijn 2 velgen los en daar moeten 2 nieuwe banden op die ik zorgvuldig heb uitgekozen. Echter de motorzaak in de buurt wil 45 euro per band hebben als ik de velg aanlever om te wisselen.

Ik voel mij hier niet goed bij en heb het gevoel dat deze prijs niet juist is. Weet iemand waar ik tegen een fatsoenlijk bedrag banden kan wisselen omgeving Dordrecht als ik de velgen aanlever?

Alvast bedankt.


Voor de duidelijkheid, leg eens even uit wat je een fatsoenlijk bedrag vind, graag met onderbouwing.
Dus de arbeidskosten, aansprakelijkheids verzekering, pand kosten, personele kosten enz. enz????
Ik ben benieuwd.

Eigenlijk zou geen enkel bedrijf internet bandjes moeten gaan monteren, en gewoon zelf monteren.
Dit soort gasten geven vaak het meeste gedoe, ze willen alles voor een prikkie en alles is te duur. Ze willen ook voorrang hebben tegenover de klanten die al in de agenda staan, het liefst direct even tussendoor.
 
Ja. Bruto na aftrek belasting.
Dan komen nog de kosten, waarna netto zou moeten overblijven. Huur, verzekering, materialen, gwl, etc.

tis niet om een grote discussie te starten hoor, maar een bedrijf €15 geven is niet hetzelfde als dat bedrijf ene netto winst van €15 geven. :)
Ik snap het nu. Dan is het wel logischer om alle bedrijfskosten eerst van de €56,- af te trekken en daarna pas de inkomstenbelasting toe te passen. Scheelt wel een slok op een borrel.
 
Ik snap het nu. Dan is het wel logischer om alle bedrijfskosten eerst van de €56,- af te trekken en daarna pas de inkomstenbelasting toe te passen. Scheelt wel een slok op een borrel.
Dat mag hoor. Fiscaal beter.

Gaat mij er om dat als het wit wordt gedaan, het niet ruim betaald is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan