Bandenwissel, waar normale prijs omgeving Sliedrecht?

Voor de duidelijkheid, leg eens even uit wat je een fatsoenlijk bedrag vind, graag met onderbouwing.
Dus de arbeidskosten, aansprakelijkheids verzekering, pand kosten, personele kosten enz. enz????
Ik ben benieuwd.

Eigenlijk zou geen enkel bedrijf internet bandjes moeten gaan monteren, en gewoon zelf monteren.
Dit soort gasten geven vaak het meeste gedoe, ze willen alles voor een prikkie en alles is te duur. Ze willen ook voorrang hebben tegenover de klanten die al in de agenda staan, het liefst direct even tussendoor.

Misschien moet je volgende keer even het hele topic doorlezen in plaats van meteen te gaan zeuren. Ik heb inmiddels 22.50 per band betaald en ze kwamen aan huis ook nog, BANDENSERVICE REGIO RIJNMOND. Goed aan te raden. Verder vind ik overigens zon 25 euro per band redelijk. Heb nu dus voor goed werk minder betaald.

Zolang motorzaken een astronomisch bedrag vragen en het veel goedkoper kan, zal ik dit blijven doen op deze manier. Het verhaal van een pand betalen en al dat andere gejank gaat er bij mij niet in. Volgens mij gaat het jullie eerder om het feit dat er consumenten zijn die een slimmere/goedkopere manier hebben gevonden waar jullie van balen.

Een bandje leggen heeft de bandenbus in 10 minuten per band aan huis gedaan, ik neem aan dat een motorzaak dat ongeveer net zo snel kan. Dan is 25 euro per band gewoon goed betaald!
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij gaat het jullie eerder om het feit dat er consumenten zijn die een slimmere/goedkopere manier hebben gevonden waar jullie van balen.


Ja dat denk ik ook... Daarom voorzien ze diverse mensen hier op het forum ook van gratis adviezen en tips :N :N

Ik zou zeggen, lekker naar de goedkoopste gaan, liefst nog graaatizzzz haakse ventielen erbij en, ach, dan ook niet zeuren als er eens een keer iets mis gaat toch?

full
 
Ja dat denk ik ook... Daarom voorzien ze diverse mensen hier op het forum ook van gratis adviezen en tips :N :N

Ik zou zeggen, lekker naar de goedkoopste gaan, liefst nog graaatizzzz haakse ventielen erbij en, ach, dan ook niet zeuren als er eens een keer iets mis gaat toch?

[afbeelding]

Bandenservice Rijnmond doet het al jaren voor dit geld en levert kwaliteit af. Daar gaat je argument. Deze man staat bekend in de regio om zijn goede prijs en werk.
 
Met een oude schep moet het ook lukken en die vindt je in de schuur. Als we op de kleintjes letten, letten wij op de kleintjes.

oei, weet niet of ik dat wel zou proberen met een beetje stugge 180

Heb voor mijn wissel-machine soms home-made hulpstukken nodig.

Een of andere slappe offroad band.. *misschien* ( al zouden die stugge oude krengen van de XL
al behoorlijk tegenvallen denk ik )
 
Volgens mij werkt dit wel. Ben zo in aanraking gekomen met Gebr. van Doorn motoren in Ammerzoden. Topkerel, klaar terwijl ik stond te wachten en nog even naar de aanwezige Norton's staan kijken, was leuk. Ben voorzien van mooie adviezen en ik heb een adres gevonden voor de lastigere klussen die ik niet zelf kan / wil oppakken.


Of totaal de andere kant om , kwam informeren over de banden / prijzen en meteen
zelf een machine aangeschaft..
En nooit geen voet meer over de drempel gezet :)

Was niet de enige, zijn al weer met de pootjes omhoog met de restanten op een veiling.
 
Ja dat denk ik ook... Daarom voorzien ze diverse mensen hier op het forum ook van gratis adviezen en tips :N :N

Ik zou zeggen, lekker naar de goedkoopste gaan, liefst nog graaatizzzz haakse ventielen erbij en, ach, dan ook niet zeuren als er eens een keer iets mis gaat toch?

[afbeelding]

hee, die vouwen zo mooi om na twee keer snelweg scheuren toch? :P
 
Bandenservice Rijnmond doet het al jaren voor dit geld en levert kwaliteit af. Daar gaat je argument. Deze man staat bekend in de regio om zijn goede prijs en werk.


Laat ze toch lekker dom lullen, preken alleen voor eigen parochie. Jij, ik en velen anderen weten dat je voor een normaal bedrag je band erop kunt laten leggen.
 
~
Voor de duidelijkheid, leg eens even uit wat je een fatsoenlijk bedrag vind, graag met onderbouwing.
Dus de arbeidskosten, aansprakelijkheids verzekering, pand kosten, personele kosten enz. enz????
Ik ben benieuwd.

Eigenlijk zou geen enkel bedrijf internet bandjes moeten gaan monteren, en gewoon zelf monteren.
Dit soort gasten geven vaak het meeste gedoe, ze willen alles voor een prikkie en alles is te duur. Ze willen ook voorrang hebben tegenover de klanten die al in de agenda staan, het liefst direct even tussendoor.~


Wat nou, dit soort gasten!!! Je bedoelt motorrijders die zich niet willen laten naaien door een motorzaak en op die manier honderden euro's kunnen besparen... En als je een band besteld hebt via het internet lijkt het mij logisch om vervolgens bij een bandenboer gewoon op afspraak even de band te laten monteren. En niet voor een prikkie,maar gewoon voor 15 euro.. :)
 
\
Voor de duidelijkheid, leg eens even uit wat je een fatsoenlijk bedrag vind, graag met onderbouwing.
Dus de arbeidskosten, aansprakelijkheids verzekering, pand kosten, personele kosten enz. enz????
Ik ben benieuwd.

Eigenlijk zou geen enkel bedrijf internet bandjes moeten gaan monteren, en gewoon zelf monteren.
Dit soort gasten geven vaak het meeste gedoe, ze willen alles voor een prikkie en alles is te duur. Ze willen ook voorrang hebben tegenover de klanten die al in de agenda staan, het liefst direct even tussendoor.\


Wat nou, dit soort gasten!!! Je bedoelt motorrijders die zich niet willen laten naaien door een motorzaak en op die manier honderden euro's kunnen besparen... En als je een band besteld hebt via het internet lijkt het mij logisch om vervolgens bij een bandenboer gewoon op afspraak even de band te laten monteren. En niet voor een prikkie,maar gewoon voor 15 euro.. :)

Helemaal mee eens, zoals ik hierboven ook al zei: Laat ze toch lekker dom lullen, preken alleen voor eigen parochie. Jij, ik en velen anderen weten dat je voor een normaal bedrag je band erop kunt laten leggen.
 
]Super Blackbird schreef op 09 juli 2018 @ 10:36:

[...]

Snap je het nu echt niet, of doe je alleen maar dwars?

Ja er zijn bedrijven die het voor 15 Euro doen. Ik doe het trouwens voor 16 Euro, maar ik weet dat er na de streep vrijwel niets overblijft. De ENIGE reden dat ik dit doe is dat ik op deze manier nieuwe klanten over de vloer krijg waar ik eventueel de volgende keer wel iets aan kan verdienen.
Makkelijk verdienen is de internethandel. Zeker als de tussenhandelaar weinig tot geen eigen voorraad heeft zijn de kosten laag, en kan je met een kleine marge toe. Ik ben ook zo begonnen.
Maar de meerwaarde van een "echt fysiek" bedrijf is de interactie met de klant en de montagemogelijkheden + de eventuele garantieafwikkeling.

Het is echt ONMOGELIJK om voor 15 Euro per bandenwissel je bedrijf draaiende te houden. Geloof mij nu maar gewoon, of reken het zelf na. Na 25 jaar klant bij motorzaken te zijn geweest en nu zelf 13 jaar motorbandenleverancier ken ik dit verhaal nu wel vrij aardig.
En doe mij een lol en gebruik je stopwatch de volgende keer dat je bandjes laat wisselen. Als de bandenwissel op een nette manier gebeurd ben je al minimaal 10 minuten kwijt, en dan komen alle bijkomende handelingen (waarvan jij een groot deel niet zelf zien) er nog bij.~[/quote]


Ik snap het echt wel, 1660 andere bedrijven ook en jij helaas niet. Wordt nergens gezegd dat wij denken dat je een bedrijf draaiende kunt houden van een bandenwissel van €15,--. Deze bedrijven denken in ieder geval wel na. 1 van deze €15,-- bandenopleggers is inmiddels mijn vaste garage geworden voor auto onderhoud. Vriend van mij doorgestuurd voor motorbanden en inmiddels ook vaste klant. Zo zie je maar waar €15,-- toe kan leiden.
 
Helemaal mee eens, zoals ik hierboven ook al zei: Laat ze toch lekker dom lullen, preken alleen voor eigen parochie. Jij, ik en velen anderen weten dat je voor een normaal bedrag je band erop kunt laten leggen.
Tja, er zijn mensen die uitleggen waarom dingen geld kosten en waarom bedrijven bepaalde keuzes maken. Dat je dat niet begrijpt/ wil begrijpen snap ik.Preek jij maar lekker voor eigen parochie je eigen portemonaie :z
 
Je kan het ook zelf doen.. ( mechanische ) machine kopen,
start set loodjes.. ventielen.. balanceer apparaatje ..

Ben je ongeveer 320 tot 350 euro verder.
Heb je het hele spul wel compleet om zelf te wisselen . ( ook auto banden )

( en minimaal 1 oefen-velg ! )

Paar bandenwissels verder en je hebt het er uit..

Met de 16 euro van SuperBlackbird zijn dat 20 banden voor je het er uit hebt. (ervanuitgaande dat je alle banden en velgen heel houdt). Dat duurt voor de meeste motorrijders wel even eer ze dat er uit hebben dan (als ze ooit aan 10 sets banden komen in een motor leven). Nu ligt het een beetje aan je rijstijl en hoe je motoren koopt, maar ik zit nu op mijn huidige motor met 45000 km erop aan 5 bandwissels.
Maar een beetje knutselen aan je motor is ook wat waard, niet. ;). Ik ga gewoon naar een motorbandenhandelaar die ze ook levert. Kan het goedkoper? Vast. Is het sneller en makkelijker? Jazeker. Maar dat is mijn overweging.
 
Nu is die MF'er toevallig een goede dealer, maar zelfs in de (motor)bandenwereld zijn er veel prutsers. Zelfs bij "gerenommeerde" landelijke dealers krijgen ze het voor elkaar om bij een simpele ZZR1400 het achterwiel er scheef terug in te zetten.

Bij een autodealer: 3 uur moeten wachten op een bandenwissel (4 stuks) omdat zogenaamd de band zo strak om dit type velg ging... yeah right. Later die week lekte mijn achterband lucht omdat ze hem scheef op de velg hadden gezet. Wederom een goed aangeschreven garage. Terug naar een willekeurige garage met mijn "lekke" band en binnen 15 minuten allemaal geregeld.

Ik snap wel dat mensen het liever zelf zouden doen.
 
Iedereen predikt hier nu zijn eigen belang. Logisch uiteraard.

Ik vraag mij wel oprecht af welke van de heren met een zaak 45 Euro per band vragen.
Dat is waar het de TS om ging. 45 Euro per band.

Mij had je als klant nooit gekregen voor dat geld (en ik ben tot ik mijn eigen apparaat had gekocht altijd naar SuperBlackbird gegaan, dus altijd tevreden geweest).

Had hij 45 Euro per band gevraagd, 90 Euro per 2 banden dan was ik nooit klant geworden.

Dat is naar mijn mening van de zotte :)


Extra betalen voor wat service doe ik graag. Ik bestel bijvoorbeeld enorm veel spullen bij CoolBlue. Die zijn nooit de goedkoopste, maar hun service is top. Al meermaals gebruik van moeten maken naar alle tevredenheid en ik betaal dan graag wat extra voor een product welke ik elders voor minder zou kunnen krijgen.

Echter is er wel een grens!
Kost het 2x zoveel zoals in het geval van de TS dan staat het niet in verhouding voor mijn gevoel.

En als je niet eens extra service krijgt is het natuurlijk helemaal onzin. :)
 
Laatst bewerkt:
Iedereen predikt hier nu zijn eigen belang. Logisch uiteraard.

Ik vraag mij wel oprecht af welke van de heren met een zaak 45 Euro per band vragen.
Dat is waar het de TS om ging. 45 Euro per band.

Mij had je als klant nooit gekregen voor dat geld (en ik ben tot ik mijn eigen apparaat had gekocht altijd naar SuperBlackbird gegaan, dus altijd tevreden geweest).

Had hij 45 Euro per band gevraagd, 90 Euro per 2 banden dan was ik nooit klant van hem geworden.

Dat is naar mijn mening van de zotte :)

Misschien willen ze bepaalde klanten niet en dat is hun goed recht.
 
Misschien willen ze bepaalde klanten niet en dat is hun goed recht.

Dat kan.
Zeg dat dan gewoon.

Onzin prijzen verkondigen of iemand naaien op zo'n manier is nergens voor nodig en onfatsoenlijk.
 
Iedereen predikt hier nu zijn eigen belang. Logisch uiteraard.


is dat wel zo?

Ik kom uit Nijmegen...
inmiddels zijn wij kwijt :
Karel....Kawasaki,BMW en Jawa dealer
Siezenis...Honda en Suzuki
Tijnagel...Honda

in de omgeving
De Groot -Ravestein
Jan van Summeren...afferden
Motor Druten..
BVM wijchen

er zitten hier en daar nog wel wat merk ongebonden zaakjes, maar de enigste die nog over zijn hier zijn Termaat en Theo Lamers, terwijl de andere uit nijmegen niet eens de grootste overheadkosten hadden.....
 
is dat wel zo?

Ik kom uit Nijmegen...
inmiddels zijn wij kwijt :
Karel....Kawasaki,BMW en Jawa dealer
Siezenis...Honda en Suzuki
Tijnagel...Honda

in de omgeving
De Groot -Ravestein
Jan van Summeren...afferden
Motor Druten..
BVM wijchen
Misschien wilden die bepaalde klanten niet?

Ik koop ongeveer iedere 3 jaar een nieuwe motor en ruil dan de oude in. De laatste 14 jaar doe ik dat steeds bij dezelfde motorzaak. Ik ben echter niet getrouwd met "mijn" dealer en ging een paar jaar geleden bij een ander kijken wat die te bieden had. Die wilde echter mijn motor helemaal niet inruilen want hij had er al een staan. Een proefrit op de nieuwe motor was ook niet mogelijk want er lag zout op de weg.

Deze laatste motorzaak is nu geen merkendealer meer...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan