Bandit 1200 2001 loopt niet meer stationair

TambuGSXF

MF veteraan
Beste mede-rijders,

ik heb een probleem met mn bandit 1200 van 2001.
De motor wil niet meer stationair lopen.
Stationair bijregelen helpt niet.
Alleen bij choke wil hij blijven lopen.

Wat is er al gebeurd:
- carbs gedemonteerd en gereinigd (waren eigenlijk vrij proper)
- de TPS vervangen want die was kapot (geen weerstand meer te meten)
- de stationair sproeier bijgeregeld (standaard op 3 omwentelingen, nu op 3.5)

Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg,
Carl
 
Beste mede-rijders,

ik heb een probleem met mn bandit 1200 van 2001.
De motor wil niet meer stationair lopen.
Stationair bijregelen helpt niet.
Alleen bij choke wil hij blijven lopen.

Wat is er al gebeurd:
- carbs gedemonteerd en gereinigd (waren eigenlijk vrij proper)
- de TPS vervangen want die was kapot (geen weerstand meer te meten)
- de stationair sproeier bijgeregeld (standaard op 3 omwentelingen, nu op 3.5)

Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg,
Carl
ga maar goed de carburateurs reinigen
 
ga maar goed de carburateurs reinigen

Het is niet de eerste keer deze week dat exact dezelde tip een schot in de roos bleek 👍.

Omdat je het probleem met de choke kan verbloemen kan het eigenlijk alleen maar in de carburateurs zitten. En vervuiling van carburateurs is vaker een oorzaak van ellende dan kapotte onderdelen, ik zet mijn geld ook in op een poetsbeurt.
 
bedankt voor de raad,

Stand van zaken:
- pilotjet nog eens goedgereinigd
- vlotterhoogte bijgeregeld zodat er ook effectief bezine via de pilotjet aangezogen kan worden
- gesynchroniseerd

Motor loopt heel netjes stationair.

Maar nu duikt er een nieuw probleem op:
- je kan mooi rustig wegrijden, dan houdt de motor in alsof niet alle cilinders meedoen en als je dan wat gas bijgeeft kom ineens alle vermogen erin.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Vlotterhoogte?
 
bedankt voor de raad,

Stand van zaken:
- pilotjet nog eens goedgereinigd
- vlotterhoogte bijgeregeld zodat er ook effectief bezine via de pilotjet aangezogen kan worden
- gesynchroniseerd

Motor loopt heel netjes stationair.

Maar nu duikt er een nieuw probleem op:
- je kan mooi rustig wegrijden, dan houdt de motor in alsof niet alle cilinders meedoen en als je dan wat gas bijgeeft kom ineens alle vermogen erin.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Vlotterhoogte?


Edit: was al gedaan, sorry niet gezien ;)
, Carbs synchronisatie.

@TambuGSXF
Is je pilot jet misschien toch niet iets te klein of te groot, of luchtschroef opnieuw bijdraaien (als je die hebt)? Heb je je luchtfilter goed schoon? Als die al langer erin zit zou daar ook eens een nieuwe opzetten. Nieuwe bougies? Misschien is toch eentje vet geslagen of heeft geen mooie vonk in 1 cilinder.
 
Laatst bewerkt:
en door te synchroniseren gaan carbu's wel volledig open bij volgas ???

Ligt eraan wat voor systeem je hebt. Als een schuif maar 50% open gaat of een gasklep dan krijg je problemen. Of een defect aan het stangstelsel of bekabeling. Eerst synchroniseren dan een vacuümtest (totale synchronisatie proces). Als je geen goedde vacuüm hebt kan de schuif niet goed of helemaal niet open gaan, heb je ook problemen.

Ik had tevens niet gezien dat hij de carbs al gesynchroniseerd had. Perongeluk overheen gelezen.

@TambuGSXF
Is je pilot jet misschien toch niet iets te klein of te groot, of luchtschroef opnieuw bijdraaien (als je die hebt)? Heb je je luchtfilter goed schoon? Als die al langer erin zit of erg vies is zou je daar misschien ook eens een nieuwe op kunnen zetten.
Nieuwe bougies? Misschien is toch eentje vet geslagen of heeft geen mooie vonk in 1 cilinder.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan