Bandit 1200 '96 op de testbank

Laurenzo

MF'er
9 nov 2004
181
0
Luinjeberd
Een paar jaar geleden is mijn Bandit bij No Limits in Roden op de testbank geweest nadat deze was voorzien van een Mikuni kit icm een BOS demper. Zijn er meer mensen met een Bandit rond die tijd die deze getuned hebben en op de tesbank hebben gehad?

De resultaten uit de eerste run; 121 PK bij 7181 RPM en 138NM bij 3939RPM

http://lh3.ggpht.com/_741r3RwNn6w/SxS8WA-y00I/AAAAAAAAAWs/vZ2fe6iGI4s/gsf1200 2.jpg

Ik krijg de foto er helaas niet tussen
 
Laatst bewerkt:
Ja, andere sproeiers, naalden en een K&N filter. Gewoon een vervangende voor in het luchtfilterbak, niet van de losse kelkjes
 
dan heb je een lekker vermogen , kheb zoveel koppel nog nooit gehoord mett alleen een sproeierkitje , is toch gewoon zelfde kit als de dynojet kit ?
 
Zoo :o ,aan het achterwiel?Dat zijn oldskool gixxer waarden :Y

full
 
Laatst bewerkt:
Zo hey, 138Nm :}

Netjes hoor! Hoeveel heb je daarvoor betaald? Die van mij moet nog getuned worden verder, maar wat ik meestal hoor is dat je zo'n 125-130pk eruit haalt met 120Nm koppel, de winst zit dan alleen wat hoger. Maar voor zoveel koppel teken ik :}
 
Mooie kleur heah *O*


:+




Vet man, zo'n koppel heb ik nog nooit gezien op puur tunen... Dacht dat je dan ook echt aan de slag moest met nokkenassen en zuigers vervangen e.d.. Niet dus :+
 
Ja, het zijn idd leuke waardes. Wat zou evt. de volgende stap kunnen zijn wbt tunen? Andere nokken, open uitlaat? Of zitten er nog wegen tussen? Hoe ver kun je gaan? Ben wel benieuwd hoe extreem je zo'n blok kunt tunen en dat t nog wel betrouwbaar blijft.
 
hoe meer je tuned hoe minder betrouwbaar, zelfs een dynojet of mikunikit heeft al zn invloed (al is het alleen al vanwege de koppeling die het niet aan kan)...
maar andere nokkenassen schijnen zo over te zetten zijn zonder dat het de levensduur drastisch inkort...

veel is m.i. ook afhankelijk van het gebruik natuurlijk
 
Ja, het zijn idd leuke waardes. Wat zou evt. de volgende stap kunnen zijn wbt tunen? Andere nokken, open uitlaat? Of zitten er nog wegen tussen? Hoe ver kun je gaan? Ben wel benieuwd hoe extreem je zo'n blok kunt tunen en dat t nog wel betrouwbaar blijft.

Die blokken zijn gebouwd op basis van de oliegekoelde gsxr 1100, blokken alleen met minder hete nokkenassen, de laatste daarvan(1992) leverden 145 pk aan de kruk en zo'n 117 Nm :)
Uitgaande van een verlies van 10 a 14% resp 130 a 125 pk ahaw.
Die blokken hebben de naam "kogelvrij"te zijn en met een dikke 110000 km bij mijn 19 jaar oude GSXR 750(die nog steeds goed loopt)kunnen die blokken heel veel hebben :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan