Bandit 1200 loopt na stilstand op 1,5 cilinder

gekkokees

MF'er
11 mei 2007
60
17
zuid-zuid-zuid
Hallo dan,

Sinds gisteren weer opnieuw in bezit van een Bandit 1200 (2004) , yoshimura uitvoering.

De feiten: motor heeft heel weinig gelopen afgelopen jaar, tank was minstens halfvol.
Heeft 3 x gestart en normaal gelopen. De 4e x een kort rondje door de straat, sloeg de hele tijd af., dacht aan de chokestand, vaker wel een gevoelig iets.
Vandaag de tank losgehaald om leeg te kiepen maar zag behalve de slangen bij de carbs ook 3 stroomkabels aan de achterkant onder de tank. Dus aangezien ik geen verstand van stroom heb en niet zag hoe ik die zo 1,2,3 loskreeg, tank terug gezet.
Met een pomp zoveel mogelijk eruit gehaald en nieuwe v-power erin. Kreeg m niet meer fatsoenlijk aan t lopen. Uiteindelijk merkte ik dat 1 uitlaatbocht heet was, 1 koud en 2 lauw.

Ik zal morgen kijken of ik de vlotterkamers leeg kan laten lopen, kijken of er überhaupt benzine in zit. Maar omdat die al n paar x gestart had lijkt me dat ook weer niet voor de hand liggend.

Kan t zijn dat ik met t loshalen vd tank iets geforceerd heb? Ik heb er niet als n dolle aan staan te trekken, maar ik heb geen idee waar die stroomkabeltjes voor zijn..
Waarschijnlijk 1 of 2 voor de tankmeter, maar dat zou dan geen invloed moeten hebben. Bovendien lijkt die goed aan te geven..

Vrijdag wordt t hier 24 graden dus ik begin m nu al te knijpen dat ik straks niet erop kan kruipen.
Iemand enig idee waar aan te denken?
 
Heb je de bougies er al even uit gehaald? Goede kans dat die doorgeslagen zijn door heel kort draaien van de motor. 4 Nieuwe erin en dan proberen een flink stuk te rijden. Ook al loopt de motor niet zo goed dat moet toch opknappen na een tijdje.
 
Duw m vanmiddag eens in t zonnetje en dan gaan we eens inspecteren.
Bedenk me trouwens net dat ie 3 uur in de regen op de aanhanger heeft gestaan. Zal ie ook wel niet gewend zijn...B|
Ik heb er jaren eentje gehad en die had geen centje last van regen, wel van vochtige kou maar dat is een ander verhaal. Daar is het nu veel te warm voor. (carb icing)
 
Wat bedoel je eigenlijk precies met doorgeslagen? Er zaten 3 zwarte in en 1 grijzige.

Maar heb er 4 nieuwe ingestoken..en gegaan met die banaan. Oef!
Na 8 jaar Banditloos voelde meteen weer als vanouds. Wat n heerlijke fits...stuurt net zo makkelijk als m'n Bonneville
 
Wat bedoel je eigenlijk precies met doorgeslagen? Er zaten 3 zwarte in en 1 grijzige.

Maar heb er 4 nieuwe ingestoken..en gegaan met die banaan. Oef!
Na 8 jaar Banditloos voelde meteen weer als vanouds. Wat n heerlijke fits...stuurt net zo makkelijk als m'n Bonneville
Die zwarte waren doorgeslagen. Gelukkig is het opgelost met nieuwe
 
Vaak is een vet geslagen bougie weer prima bruikbaar door hem even met een gasvlam flink te verwarmen. Vervolgens even een schuurpapiertje er licht tussendoor halen en de poolafstand (= doorgaans 0,7 mm) controleren. Ik zet ze zelf meest tegen de 0,8 aan zodat je een mooie lange vonk krijgt.

grtz,

Cees
 
Terug
Bovenaan Onderaan