Bandit 1200 met BOS demper?

Laurenzo

MF'er
9 nov 2004
181
0
Luinjeberd
Hallo, ik zag een mooie Bandit 1200 bij een dealer staan, maar wat voor snelheid haal je met zo'n demper, en levert het ook nog wat PK's op?

Laurens
 
Ooit een stuk gelezen (dacht in de Motor)van een redactielid die een Bandit 1200 voorzag van een Bos demper en een Dynojet kitje. Schijnt ie gruwelijk van op te knappen. Bandit 1200 wordt zeer geknepen door standaard uitlaatsysteem.

De Kale
 
ik rij met een 1200S uit 2004
Vanaf het begin zit hij eronder.
Dus ik weet niet wat het verschil is tussen de standaard demper en de bos-demper.
Ik ben gestop bij 240 km/h , dit omdat het dan wel echt hard gaat en de fiets niet echt daar voor geschikt is(personlijke mening)
Een bandit neem je niet voor de snelheid ,maar voor het vele koppel die hij in huis heeft.
Het verschil tussen de 600S met bos demper en de 1200S is dat de 600 een dipje had bij de 5000 a 6000 toeren.
Dat heeft mijn 1200 helemaal niet , hij blijft gewoon gaan.
 
Ooit een stuk gelezen (dacht in de Motor)van een redactielid die een Bandit 1200 voorzag van een Bos demper en een Dynojet kitje. Schijnt ie gruwelijk van op te knappen. Bandit 1200 wordt zeer geknepen door standaard uitlaatsysteem.

De Kale
Bij het (oude) type is het verschil tussen een standaart pijp en een open pijp erg groot (10-15pk), bij het nieuwere type B12 (met de rechte frame buizen) is het verschil maar 2-3pk.

Mijn geheel originele B12 heb ik al een paar keer op de teller net boven de 260 gehad.
 
Monteer dan achter nog een 47 T tandwiel i.p.v. de standaard 45, en je hebt nog meer lol *D
Topsnelheid? Koop een Tupperware doosje.. eh sorry, "Supersport", van een B12 waai je boven de 220 toch af.
Trouwens: een Dynojet kitje en een oud model B12 (tot 2000) is een slechte combinatie, ook met Bos demper heeft het weinig toegevoegde waarde. Standaard staat een oud model B12 al rijk genoeg.
 
8-)
full
 
WIE HEEFT DIE BANDIT VERZOPEN ?!? DAT KUN JE NIET MAKEN !!!!!!!

(ja, ik schreew altijd...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan