- 29 apr 2004
- 31.893
- 17.930
Ik zou gaan voor de Bandiet. Ik heb er namelijk zelf ook 1 !Relaxt iedereen zoek rijden door een draai aan het gas. Maakt niet veel uit in welke versnelling je dat doet. Vind ik pure luxe (in het dagelijks verkeer)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hmm, wil zeker geen welles-nietus beginnen maar hoe zit dat dan met die test van dempers op motorfreaks.nl? Test is wel op een R1 maar daar geeft ook iedere pijp een leuke winst. Verder is het toch ook zo dat veel motoren (bij gelijke specificaties) iedere zoveel jaar wel wat aan vermogen inleveren. Kijk maar es naar een VTR 1000. Eerst 110 pk en 2 jaar later 106pk. Enkel door strengere emissie en geluidseisen worden de dempers ligt aangepast en de motor wat geknepen.
Motor Magazine testte onlangs (nr 8 2004) mijn model Bandit 1200 naast even op een model met standaard dempers gereden te hebben. Ook hun schreven vol lof over de Yoshi die eronder zit:
"De demper verlost de Bandit van die hardnekkig knijpende hand zijn strot. De omgeremde ademtocht bevrijdt de Bandit, waardoor hij in alle toerentallen als een opgeleefde motor presteert."
Lekker oppakken is natuurlijk meer dan vermogen alleen maar het moet qua vermogen altijd wel wat doen als je het verschil zo duidelijk kunt voelen. Zal ook zeker in de katalysator liggen want het is algemeen bekend dat die dingen redelijk wat "overhead" veroorzaken. Hopelijk hebben ze bij Motorrad geen zogenaamde "gedrosselde" (oid) versie getest want zo'n kreng heeft altijd ademtekort zelfs als je verwarmingsbuizen eronder zou lassen...
Mijn conclusie tav een andere demper: winst of geen winst, te voelen is het zeker en motorrijden doe je tenslotte met je gevoel!!
Hoera! Wijze beslissing. Veel plezier met de Hornet.Nou mannen,
het is toch een Hornet geworden!
Nou mannen,
het is toch een Hornet geworden! Ik moet zeggen dat ik de keuze wel moeilijk vond, maar ben uiteindelijk toch gegaan voor een Honda, gewoon omdat ik daar iets meer vertrouwen in heb (al had ik ook rustig een Bandit durven kopen). Probleem vond ik ook dat er weinig Bandit1200's te vinden zijn met minder dan 30.000 km en dat vind ik toch wel veel.
De Hornet vind ik qua vermogen iets tegen vallen. Qua sturen en remmen vind ik hem SUPER!
Ik heb verder nog wat opties erop. Smoky ruitje (wat ik overigens NIET mooi, wel functioneel vind) plus valbeugel, maakt hem iets 'breder'.
Verder heb ik een kleiner tandwieletje voor besteld (iemand ervaring mee...?!?)
Nog mensen een goede suggestie voor vervangingsdempers...?
DE BANDIT 1200, IN WELKE VORM DAN OOK, IS EEN GEWELDIGE FIETS,
EN DAAR GAAT HET UITEINDELIJK OM