Bandit 1200 of Hornet 900??

Ik zou gaan voor de Bandiet. Ik heb er namelijk zelf ook 1 !Relaxt iedereen zoek rijden door een draai aan het gas. Maakt niet veel uit in welke versnelling je dat doet. Vind ik pure luxe (in het dagelijks verkeer)
 
Mijn bandit heeft 118 PK ahw
en 112 NM


denk niet dat een Hornet dat gaat halen LOL
 
Hmm, wil zeker geen welles-nietus beginnen maar hoe zit dat dan met die test van dempers op motorfreaks.nl? Test is wel op een R1 maar daar geeft ook iedere pijp een leuke winst. Verder is het toch ook zo dat veel motoren (bij gelijke specificaties) iedere zoveel jaar wel wat aan vermogen inleveren. Kijk maar es naar een VTR 1000. Eerst 110 pk en 2 jaar later 106pk. Enkel door strengere emissie en geluidseisen worden de dempers ligt aangepast en de motor wat geknepen.

Motor Magazine testte onlangs (nr 8 2004) mijn model Bandit 1200 naast even op een model met standaard dempers gereden te hebben. Ook hun schreven vol lof over de Yoshi die eronder zit:

"De demper verlost de Bandit van die hardnekkig knijpende hand zijn strot. De omgeremde ademtocht bevrijdt de Bandit, waardoor hij in alle toerentallen als een opgeleefde motor presteert."

Lekker oppakken is natuurlijk meer dan vermogen alleen maar het moet qua vermogen altijd wel wat doen als je het verschil zo duidelijk kunt voelen. Zal ook zeker in de katalysator liggen want het is algemeen bekend dat die dingen redelijk wat "overhead" veroorzaken. Hopelijk hebben ze bij Motorrad geen zogenaamde "gedrosselde" (oid) versie getest want zo'n kreng heeft altijd ademtekort zelfs als je verwarmingsbuizen eronder zou lassen...

Mijn conclusie tav een andere demper: winst of geen winst, te voelen is het zeker en motorrijden doe je tenslotte met je gevoel!!

Hoi Miggel,
Je kunt niet generaliseren door te stellen dat een vervangingsdemper op ELKE motor geen resultaat heeft. Ik rij zelf op B12 uit 98, een Bos demper geeft 15 PK extra.
Ik ga dan wel uit van metingen van b.v Motorrad, PS etc. Die zijn (waarschijnlijk / hopelijk) redelijk onafhankelijk en reeel. Metingen van fabrikanten neem ik met een grote korrel zout.
De metingen van Yoshimura zijn gemaakt in 2000, op een oud model is de toename van 15-16 pk zeker geloofwaardig; op een nieuw model hebben dempers/complete uitlaatset's nogmaals volgens Motorrad nauwelijks invloed op het vermogen.

Misschien is de Yoshi uitvoeringen wel op meer punten aangepast dan alleen de uitlaat, en loopt daarom veel mooier dan standaard, dat weet ik dus niet.
Het standaard 2004 model levert volgens Motorrad 112 PK.

Natuurlijk gaat het vooral om het gevoel, een lekkere gasaanname etc. vind ik veel belangrijker dan b.v een paar PK meer. Het standdaard stofzuigergeluid is ook niet bepaald opwindend.

Ook Motorrad heeft de normale versie's getest, de 100 PK regel is al lang niet meer van toepassing.

We zijn het in ieder geval over 1 ding eens:

DE BANDIT 1200, IN WELKE VORM DAN OOK, IS EEN GEWELDIGE FIETS,
EN DAAR GAAT HET UITEINDELIJK OM :} :}
 
Hornet 900 natuurlijk!!!!
Als je een leuke gooi en smijt fiets zoekt is het wel de hornet.
Stuurt echt super :] :] :] :]
Ik heb er een op stal staan dus ik spreek uit ervaring!
 
Nou mannen,

het is toch een Hornet geworden! Ik moet zeggen dat ik de keuze wel moeilijk vond, maar ben uiteindelijk toch gegaan voor een Honda, gewoon omdat ik daar iets meer vertrouwen in heb (al had ik ook rustig een Bandit durven kopen). Probleem vond ik ook dat er weinig Bandit1200's te vinden zijn met minder dan 30.000 km en dat vind ik toch wel veel.

De Hornet vind ik qua vermogen iets tegen vallen. Qua sturen en remmen vind ik hem SUPER!

Ik heb verder nog wat opties erop. Smoky ruitje (wat ik overigens NIET mooi, wel functioneel vind) plus valbeugel, maakt hem iets 'breder'.

Verder heb ik een kleiner tandwieletje voor besteld (iemand ervaring mee...?!?)
Nog mensen een goede suggestie voor vervangingsdempers...?
 
Nou mannen,

het is toch een Hornet geworden! Ik moet zeggen dat ik de keuze wel moeilijk vond, maar ben uiteindelijk toch gegaan voor een Honda, gewoon omdat ik daar iets meer vertrouwen in heb (al had ik ook rustig een Bandit durven kopen). Probleem vond ik ook dat er weinig Bandit1200's te vinden zijn met minder dan 30.000 km en dat vind ik toch wel veel.

De Hornet vind ik qua vermogen iets tegen vallen. Qua sturen en remmen vind ik hem SUPER!

Ik heb verder nog wat opties erop. Smoky ruitje (wat ik overigens NIET mooi, wel functioneel vind) plus valbeugel, maakt hem iets 'breder'.

Verder heb ik een kleiner tandwieletje voor besteld (iemand ervaring mee...?!?)
Nog mensen een goede suggestie voor vervangingsdempers...?


Gefeliciteerd!!! Hornet is gewoon super!! :) :)
Wat dat voortandwiel betreft wij hebben er juist een iets grotere opgezet als ik mij goed herinner. En dat bevalt heel erg goed.

Met de orginele dempers heb je wel last van uitlaatgassen die zich fijn op je jas nestelen. Eindtuutjes lassen op je orginele dempers is de goedkoopste oplossing (moeten natuurlijk wel naar beneden wijzen). Ergens op dit forum staan er geloof ik nog foto's van. De stank is dan met 90% gereduceerd. Vervangingsdempers met eindtuutjes zullen ook wel helpen maar daar heb ik geen ervaring mee.

Veel stuur plezier :] :] :] maar dat zal wel geen probleem worden *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan