Bandit 1200

Leblowski

MF veteraan
12 mrt 2006
1.818
58
den haag
Ben van plan een bandit 1200 aan te schaffen.
Hebben deze brommers nog zwakke punten waar ik op moet letten ?

bvd dank voor de reacties. :}
 
Eigenlijk niet, al is de vering voor sportief gebruik te slap. Verder wat te lang gegeard; een groter achtertandwiel lost dat op.
Op het oude model (voor 2000?) geeft een BOS vervangingsdemper zonder dynojet veel meer vermogen (+15pk.), bij een nieuw model maakt het bijna niet uit.
 
Prima fiets, zonder écht zwakke punten. Kogelvrij blok met een hoop pit onderin.
Vering is niet het sterkste punt, remmen zijn voldoende, meer niet. Verder een tikje roestgevoelig.
 
Ben van plan een bandit 1200 aan te schaffen.
Hebben deze brommers nog zwakke punten waar ik op moet letten ?

bvd dank voor de reacties. :}

Op het oliepeil letten, die moet wel geregeld bijgevuld worden, maar als je dat in de gaten houdt, dan heb je een ijzersterke fiets. :Y

En de vering, zoals hierboven beschreven, is bij sportief gebruik niet je van het.
 
-roest op uitlaat(connector stuk tussen voorbochten en achterdeel/demper)
-roest bij de tank onder het zadel
-vanaf 50.000 km's kun je rekening houden met een nieuwe oliekoeler (tenzij die er als op zit)
-Als je er ook in de winter mee wil rijden en je gaat 'm kopen bij een dealer of motorzaak zou ik je adviseren om er een setje carburateurverwarming op te laten zetten tegen bevriezingsverschijnselen
-Slappe standaard vering (maar dat wist je al en verder wel prima om goed mee te touren)

verder denk ik niets op aan te merken een B12

succes met je eventuele aankoop
 
-roest op uitlaat(connector stuk tussen voorbochten en achterdeel/demper)
-roest bij de tank onder het zadel
-vanaf 50.000 km's kun je rekening houden met een nieuwe oliekoeler (tenzij die er als op zit)
-Als je er ook in de winter mee wil rijden en je gaat 'm kopen bij een dealer of motorzaak zou ik je adviseren om er een setje carburateurverwarming op te laten zetten tegen bevriezingsverschijnselen
-Slappe standaard vering (maar dat wist je al en verder wel prima om goed mee te touren)

verder denk ik niets op aan te merken een B12

succes met je eventuele aankoop

Ik heb er nu bijna 50.000 km. op zitten, wat gaat er dan mis met de oliekoeler?
 
Na 23500km heb ik ook al roest op de uitlaatcollector onderaan. Ga er binnenkort eens werk van maken dit weg te werken.

Sinds deze week heb ik dikkere olie in de voorste vering, en is echt een serieuze verbetering. Hij duikt niet meer naar voor bij het remmen.
 
Mannen,

Dank voor de reacties, ga morgenavond kijken en rijden.
Als het wat is geworden laat ik het wel weten.
Weet in ieder dat het geen slechte motor is, aan de hand van jullie reacties.

mvg proffie
 
Terug
Bovenaan Onderaan