Bandit 1200S ombouwen tot 1200N

6 jan 2009
31
0
Ik ben op zoek naar een bandit 1200. Uiteindelijk wil ik een naked met dubbele koplampen. Kan ik daarvoor ook een Bandit 1200S aanschaffen en vervolgens de topkuip eraf halen, of zit deze topkuip aan verbonden aan de tellerunit en zijn er nog andere problemen (behalve de electronica die netjes moet worden weggewerkt?

Volgens mij is de topkuit het enige verschil tussen de S en de N, of heb ik het mis?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Het lijkt me een stuk handiger om een N te kopen als je die toch wil, anders koop je een in principe duurdere motor die je weer gaat ontmantelen..

Daarnaast is bij een N de kabelloop allemaal netjes gedaan waar die bij een S in de kuip zit. Denk ook aan knipperlichten en zo, en idd de tellerunit.
Of er meer verschillen zijn weet ik zo niet..
 
Bedankt voor je reactie, maar ben het niet helemaal met je eens. Als ik namelijk een dubbele koplamp wil, komen de electrakabels die in de N in de originele koplamp zitten verwerkt altijd vrij, dus die moet ik ook wegwerken als ik een N koop, tenzij die al voorzien is van een dubbele koplamp.

Als ik in Duitsland kijk, dan zijn de S versies niet per definitie duurder dan de N versies, integendeel, er staan zelfs goedkopere S versies op dan Nakeds. Zowiezo is het aanbod in Duitsland (en Belgie ook wel) veel groter en veel goedkoper. Importkosten zijn te overzien (ong. 150,- voor model 1998) en 135,- voor keuring RDW.
 
Bedankt voor je reactie, maar ben het niet helemaal met je eens. Als ik namelijk een dubbele koplamp wil, komen de electrakabels die in de N in de originele koplamp zitten verwerkt altijd vrij, dus die moet ik ook wegwerken als ik een N koop, tenzij die al voorzien is van een dubbele koplamp.

Als ik in Duitsland kijk, dan zijn de S versies niet per definitie duurder dan de N versies, integendeel, er staan zelfs goedkopere S versies op dan Nakeds. Zowiezo is het aanbod in Duitsland (en Belgie ook wel) veel groter en veel goedkoper. Importkosten zijn te overzien (ong. 150,- voor model 1998) en 135,- voor keuring RDW.

Waarom vraag je het dan :+

En 1 koplampstekker en draad is wat anders als de hele tellerbedrading, kabelboom en zo...
 
ligt eraan uit welk bouwjaar je toekomstige bandit 1200 is.
als je er een hebt van het eerste model (MKI of Cult, t/m bouwjaar 2000) dan kan je die kuip er zonder problemen afhalen, blijven je tellers gewoon zitten en hoef je alleen de koplamp + bevestiging te hebben.
van het tweede en latere modellen zitten bij de 1200S de tellers vast in de kuip, en niet meer aan het stuur. verwijder je de kuip, dan moet je ook andere tellers kopen en aansluiten
 
Terug
Bovenaan Onderaan