Bandit 1250 uitlaatbochten vervangen

driessens

Rookie
19 sep 2007
10
6
Wie kan mij even op weg helpen bij het vervangen van de uitlaatbochten. Op zich geen moeilijke klus alleen de bouten van de de cilinderkop flensen zitten moervast. Ik heb ze al een aantal dagen dagelijks met IMAL ingespoten en er al eens een ferme tik op gegeven. Toch willen ze nog niet losgaan. Omdat je het maar 1x echt verkeerd kan doen denk ik beter even hier om raad vraag. Volgende stap welke ik overweeg is om maar een voorzichtig te proberen met een slagmoersleutel.
Wie heeft nog een andere suggestie voor me ?
 
Gebruik GOED en PASSEND gereedschap dat helemaal OM de moer heen pakt. Dus een ringsleutel of dop; geen steeksleutel, bahco ed.. Gebruik als het even kan een lange arm om gedoseerd kracht te zetten in plaats van klapkracht. Waarschijnlijk zit de zaak vast geroest en mijn ervaring is dat een lange arm dan beter werkt dan klappen.
Verwarmen? Tsja, als het blok draait wordt het uit zijn eigen al behoorlijk warm, dus ik denk dat dat niet zo gaat helpen. Of je moet met met *echt* heet stoken met een lasbrander oid.
Succes!
 
:t
 

Bijlagen

  • 00F6872E-2B6F-4259-8FB0-D40241D7FC3A.jpeg
    00F6872E-2B6F-4259-8FB0-D40241D7FC3A.jpeg
    66,6 KB · Weergaven: 17
De bekende suzuki vast gerotte inbusbouten . Veel inspuiten idd en zeker een aantal dagen erin laten trekken . Daarna met goede passende imbus en lange arm de bouten rustig op spanning brengen en losdraaien.
 
Aan dat heet stoken heb ik ook gedacht, lasbrander is aanwezig. Wanneer ga je dan draaien als de bout nog warm is of eerst even laten afkoelen. Ben bang dat als de bout nog te warm is hij makkelijk vervormd of breekt. Eerst nog maar een paar dagen met IMAL laten inwerken.
Heb speciaal voor deze actie een Gedore lange inbus dop besteld.
 
Gebruik GOED en PASSEND gereedschap dat helemaal OM de moer heen pakt. Dus een ringsleutel of dop; geen steeksleutel, bahco ed.. Gebruik als het even kan een lange arm om gedoseerd kracht te zetten in plaats van klapkracht. Waarschijnlijk zit de zaak vast geroest en mijn ervaring is dat een lange arm dan beter werkt dan klappen.
Verwarmen? Tsja, als het blok draait wordt het uit zijn eigen al behoorlijk warm, dus ik denk dat dat niet zo gaat helpen. Of je moet met met *echt* heet stoken met een lasbrander oid.
Succes!
Het is inbus, dus een dop gebruiken.
Ringsleutels zijn meestal 12 kanten, die draaien de moer vaker kapot dan een 6 kant dop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan