Bandit 400 hapert vanaf 8000 rp/m

Een vriend van me heeft zich onlangs een Suzuki Bandit 400 aangeschaft. Nu blijkt die vanaf 8000rp/m te haperen. Dit gebeurt zonder knallen of ploffen en na wat aandringen klimt hij wel wat verder maar toch niet zoals het moet. Heeft iemand hier ervaringen mee gehad of weet iemand wat raad?

thx

vraag ik me ook af.
Bestonden die dan in 25kw? zo ja, welke wijzigingen zijn eraan gedaan?

tja da's een goeie vraag, ikzelf heb een VFR 400 en die was begrenst op de gas schuiven( niet origineel btw), zaten bussen in die er voor zorgen dat de schuiven niet meer dan een mm of 15 open gingen, gevolg een verschrikkenlijke dip bij zo'n 7000 toeren en daarboven ging die wel weer verder. kan natuurlijk ook zijn dat de carbs vuil zijn of het luchtfilter, als je makkelijk in de carbs kan kijken dan zie je snel genoeg of de schuiven begrenst zijn, ff aan het gas draaien en kijken hoe hoog de schuiven gaan. dit zijn wat dingen die ik je kan vertellen, wellicht zijn er nog meer mensen met tips.

gr van kc

Check ook bougies maar vooral de KAPJES; fouten niet altijd meetbaar, om/uit-wisselen dus.
Moderne vlotterpennetjes hebben veelal een plastic sluit-puntje, alleen te bekijken onder een goed vergrootglas. Bij slijtage/ vervorming rare storingen.

Tankventilatie. Tank-reinheid.

Terug
Bovenaan Onderaan